استاندار در نشست فرمانداران

هیات بلند پایه روسی وارد ایران می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار شامگاه سه شنبه در نشست فرمانداران با وی با تاکید دوباره براینکه هیچ کس نباید مانع توسعه گیلان شود گفت :برای حل مشکلات وبهبود وضعیت استان نیازمند برداشتن قدمهای بزرگ هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار شامگاه سه شنبه در نشست فرمانداران با وی با تاکید دوباره براینکه هیچ کس نباید مانع توسعه گیلان شود گفت :برای حل مشکلات وبهبود وضعیت استان نیازمند برداشتن قدمهای بزرگ هستیم.jpg2101

 دکتر نجفی در این نشست ۵ساعته که معاونین وی نیز حضور داشتند با بیان اینکه هفته دولت امسال به اذعان بسیاری از صاحب نظران از لحاظ حضور دولتمردان در گیلان نمایان بود گفت : صمیمیت ، همدلی، وحدت و آرامش در این هفته بسیار پررنگ ودر جامعه اثر بخش بود.
وی همچنین از حضور موثر مردم در برنامه های هفته دولت قدردانی کرد وبا اشاره به اینکه نقطه عطف این استقبال در شهرستان آستارا مشاهده شد گفت :این لطف وقدرشناسی مردم مسولیت ما را در بهبود معیشت وحل مشکلات آنان سنگین تر میکند وباید این وظیفه مهم را با پرهیز از شعار زدگی ونمایشهای سیاسی که همان مدیرت جهادی واقعی است به انجام رساند.
وی با اشاره به حضور سه وزیر و دو معاون رئیس جمهور درهفته دولت اظهارداشت : تعدادی از وزرا و معاونان دیگر نیز علاقه‌مند به حضور در گیلان بودند که این مسئله بسیار جالب توجه بود.
استاندار گیلان درباره افتتاح نشدن سد آیت‌الله بهجت تصریح کرد: قرار بود این سد با حضور معاون اول رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گیرد اما این امر میسر نشد و در یک فرصت مناسب به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر نجفی با اشاره به تهیه برنامه ششم توسعه استان به عنوان نقشه راه گفت: در تنظیم این برنامه توسعه محور با رویکرد آمایش سرزمین و تدوین بودجه ۹۴ از نظر فرمانداران استفاده می‌شود.jpg2104

وی یکی از رویکردهای اصلی استان را توسعه فعالیت‌های کشاورزی با اولویت زیربخش‌های زارعت، باغداری، دامداری، پرورش و صید آبزیان دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های استان در این زمینه توسعه کیفی و بازدهی با تاکید بر ارتقای بخش فناوری، افزایش بهره‌وری و بسترسازی در بخش کشاورزی است
استاندار گیلان با اشاره به اینکه مهار و انتقال آب‌های سطحی و توسعه زهکشها و استفاده از روش‌های نوین آبیاری را در نشستهای کارشناسی مختلف پیگیری می کنیم گفت: ما مجبور هستیم در استان سدهای لاستیکی احداث و آب‌های سطحی را مهار کنیم زیرا وضعیت ورود آب به سد سپیدرود به گونه‌ای است که در بهترین حالت بیش از یک میلیارد متر مکعب آب ندارد.
دکتر نجفی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی با رویکرد کشورهای سی آی اس و رویکردی یکی از برنامه‌های توسعه‌ای گیلان است، تصریح کرد: هیئت بلند پایه‌ای از روسیه وارد ایران می‌شود و گیلان هم تمایل زیادی دارد تا با مقامات روسی دیدار و گفت‌وگو انجام دهد زیرا گیلان ظرفیت توسعه روابط ایران با روسیه را دارد.
استاندار گیلان با بیان اینکه در بحث صادرات باید ببینیم همسایگان به چه چیزهایی نیاز دارند، افزود: صادرات گیلان باید بر اساس نیازهای کشورهای هدف باشد.
دکتر نجفی در ادمه سخنان خود توسعه روستایی با تاکید بر کاهش فقر و توانمندسای روستاها را یکی دیگر از برنامه‌های توسعه گیلان دانست وگفت : مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید در راستای توانمند سازی روستائیان پیگیری و برطرف شود.

وی توسعه و تجهیز امکانات گردشگری گیلان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در بحث زیرساختها در روستاها در بعضی از موارد عقب هستیم وباید اجرای طرح های هادی روستایی را شتاب دهیم.
استاندار گیلان افزود :در بحث زیباسازی استان در سواحل وروستاها به‌ویژه دررشت نیازمند تحرک جدی هستیم.
دکتر نجفی با اشره به اینکه تقویت خطوط ارتباطی استان بسیار مهم است گفت :توسعه بنادر وتقویت این اماکن را در دستور کار قرار داداه ایم.
استاندار گیلان راه‌آهن قزوین ـ‌رشت‌ـ‌انزلی‌ـآستارا را در توسعه اقتصادی این استان تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: پیشرفت و توسعه گیلان با راه‌اندازی این مسیر امکانپذیرتر می‌شود. چون بدون رسیدن راه آهن به دریا اجرای این طرح اقتصادی نیست.
وی تامین سوخت جایگزین برای جنگل‌نشینان با حفظ محیط زیست را از دیگر اولویت‌های استان برشمرد و یادآور شد:اعمال مدیریت جامع زیست محیطی ،با مشارکت خلاقانه واخلاق زیست محیطی باید در سرلوحه تمام فعالیت‌ها قرار گیرد.
استاندار گیلان ادامه داد : ساماندهی سواحل استان کم نظیر است وباید در تمام فصول با قوت ادامه یابد اگرچه ما همچنان در انتظار ابلاغ اعتبارات دولتی هستیم.
دکتر نجفی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه های حمایت از تولید برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی گفت :توسعه صنایع استان با اولویت صنایع پیشرفته ودانش بنیان است.
استاندار گیلان به کار بزرگ دولت در بخش سلامت اشاره کرد وگفت : در حوزه بهداشت ودرمان و آموزش وپرورش نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی است.

وی توجه به بحث آموزش عالی را موارد مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه امسال زنگ مدرسه باید متفاوت‌تر از سال‌های گذشته باشد، یادآور شد: زنگ مدرسه با حفظ محیط زیست باشد.jpg2102

دکتر نجفی توجه به فرهنگ گسترش نماز وقرآن را نیز مورد تاکید قرار داد واز فرمانداران خواست برای اجرای ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس نیز نهایت تلاش واهتمام را داشته باشند.
دراین نشست که هریک از فرمانداران به بیان مهم ترین مسائل ومشکلات شهرستان واستان پرداختند مدیران کل آموزش وپرورش ،صنعت معدن وتجارت وجهاد کشاورزی در خصوص فصل بازگشایی مدارس ،تکمیل طرح های صنعتی و آخرین وضعیت بخش کشاورزی گزارش دادند.
در قسمت نخست این سمینار علاوه بر حضور جمعی از مدیران کل با توجه به تاکید دکتر نجفی مبنی بر مشارکت پررنگ بخش خصوصی در نشستهای مدیران دولتی یکی از بزرگترین تولید کننده های مرغ کشور حضور داشت ودر مورد راهکارهای رفع موانع تولید وبهبود فضای کسب وکار در این حوزه بحث شد.
شرکت سپید ماکیان که هزار و۳۴۰پرسنل دارد با ۱۵میلیون قطعه جوجه ریزی سال گذشته ۳۲ هزار تن گوشت مرغ تولید کرد .
این شرکت از ابتدای سال ۹۳ تاکنون نیز با حدود ۱۱ میلیون قطعه جوجه ریزی ۲۴ هزار تن تولید گوشت سفید داشته است.

Share