نقوی حسینی :

امروز مجرمان در وزارت علوم هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین نقوی حسینی نماینده ورامین صبح امروز در مجلس به عنوان موافق استیضاح وزیر علوم با بیان اینکه روابط مجلس و دولت تا به حال روابط بسیار خوبی بوده است، گفت: شاید بتوان گفت دولت یازدهم و مجلس نهم یکی از باتعامل‌ترین دولت‌ها و مجلس‌ها بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین نقوی حسینی نماینده ورامین صبح امروز در مجلس به عنوان موافق استیضاح وزیر علوم با بیان اینکه روابط مجلس و دولت تا به حال روابط بسیار خوبی بوده است، گفت: شاید بتوان گفت دولت یازدهم و مجلس نهم یکی از باتعامل‌ترین دولت‌ها و مجلس‌ها بودند.

13910524000057_PhotoAوی به رای قاطع مجلس به لایحه وزیر اقتصاد و برخی وزرا اشاره کرد و گفت: نباید در بوق روابط تیره مجلس و دولت دمید.

حسینی ادامه داد: این همه توهین، تهدید و تهمت به استیضاح‌کنندگان برای چیست؟ استیضاح کنندگان مگر چه می‌گویند و چه می‌خواهند؟ مگر چه اتفاقی افتاده است که نمایندگان مجلس را زیر سوال می‌برند؟ مگر استیضاح یک امر قانونی نیست و مردم به نمایندگان مجلس رای ندادند تا از حقوق آنها دفاع کند.

وی خطاب به فرجی‌دانا خاطرنشان کرد: آقای وزیر علوم چه کسی از شما رانت، رشته و دانشگاه خواسته است. این همه توهین برای چه؟ من حتی یک بار هم با شما دیدار نکردم. چرا باید اینقدر توهین به نمایندگان مجلس شود.

نماینده مردم ورامین در ادامه تصریح کرد: ما همه اصولگرا هستیم و باید از اصول خود ذفاع کنیم. نباید برای ما مهم باشد که نتیجه انتخابات بعد چه خواهد شد  و آیا ما رای خواهیم آورد یا خیر یا اینکه ما را تهدید کنند و به ما تهمت بزنند. ما باید در راستای قسمی که خورده‌ایم تلاش کنیم.

نقوی با بیان اینکه امروز در دانشگاه خطر وجود دارد افزود:‌ دانشگاه‌ها دارند آبستن فتنه جدید می‌شوند و باید مراقب بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی‌ها تهدید می‌کنند اگر استیضاح انجام شود دولت دیگر با ما کار نمی‌کند. نامه‌های ما را جواب نمی‌دهد و با ما مشکل پیدا خواهد کرد. ولی برای ما آنچه که مهم است عمل به قانون و حرکت در راستای آن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید از اصولمان، از اسلام، انقلاب و خون شهدا دفاع کنیم. ما باید از حجاب همسر آقای فرجی‌دانا که خانم محجبه‌ای هستند دفاع کنیم.

وی با اشاره به همایشی که در ۱۷ تیر امسال در یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار شد گفت: در این همایش که هزار دانشجوی دختر و پسر دعوت شده بودند و بعد از انتخاب روحانی به عنوان رئیس‌جمهور بود سخنانی عنوان شد.

وی افزود: در این همایش سخنران می‌گوید که تا چه زمانی این صداوسیما باید یکطرفه حرف بزند، تا چه زمانی باید برای ورود نمایندگان واقعی به مجلس و یا مسند ریاست‌جمهوری (این در حالی است که چند ماه از انتخاب روحانی نمی‌گذرد) یا مجلس خبرگان چشممان به دهان جنتی باشد و وی نیز چشم‌اش به دهان فرد دیگر باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه سخنان خود با انتقاد از عدم واکنش مسئولان وزارت علوم نسبت به این همایش گفت: این اتفاقات در دانشگاه ما صورت گرفته است مسئولان وزارت علوم بعد از این همایش نسبت به برگزارکنندگان آن چه واکنشی نشان دادند؟ دریغ از یک تذکر.

نقوی ادامه داد: در این همایش سخنران عنوان می‌کند که تمام شما (حکومت) تمام پول مملکت را به سپاه، بسیج و اطلاعات می‌دهید این مطالب در دانشگاه‌های ما گفته می‌شود. در این همایش نسبت به حاکمیت می‌گویند که شما نمی‌توانید درب دانشگاه‌ها را ببندید، دهان مردم را نیز نمی‌توانید ببندید.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در ادامه تصریح کرد:‌ انجمن اسلامی دانشگاهی در تهران مراسم افطاری‌ای برگزار می‌کند که نوری‌زاد نیز در این افطاری دعوت بود. چه کسی نوری‌زاد را نمی‌شناسد؟ وی در این جلسه خاطره‌ای را عنوان می‌کند که بنده نمی‌توانم آن را اینجا بیان کنم البته متن آن را به آقای لاریجانی تحویل می‌دهم.

نقوی خاطرنشان کرد: شهدای ما خون خود را برای این انقلاب دادند. حال آیا این انجمن اسلامی دانشگاه‌های ما است؟ چه کسی اجازه داد نوری‌زاده در این مراسم دعوت شود.

وی با انتقاد از کسانی که استیضاح را سیاسی عنوان می‌کنند گفت: نگویید این استیضاح سیاسی است بنده گرایش سیاسی ندارم و ما در این موضوع دعوای سیاسی نداریم مگر آقای کوثری جناحی عمل می‌کند؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بیش از ۴۰ تشکل سیاسی در دانشگاه‌ها تاسیس شده است و نشریه‌هایی نیز در دانشگاه‌ها چاپ شده است ما از آقای فرجی‌دانا می‌خواهیم که چه وزیر بودند یا نبودند این نشریات دانشگاهی را مطالعه کنند و ببینند چه کسانی با چه گرایشاتی آنان را چاپ می‌کنند.

نقوی حسینی ادامه داد: این نشریات را بخوانید ببینید در مورد حجاب و زن مسلمان چه می‌گویند.

وی خطاب به فرجی دانا گفت: آقای وزیر ما از بی‌تفاوتی شما نگرانیم، شما فرد مسلمان با اعتقاد دینی هستید چطور تا این اندازه بی‌تفاوت و آرام از کنار این مسائل می‌گذرید؟

وی افزود: یک استاد دانشگاه با استفاده از سیستم مجازی دانشگاه تصاویری را با مضمون اهانت به ملت ایران، انقلاب، شهدا، نظام، مراجع، خانواده شهدا، روحانیت، مجلس، قوه قضاییه برای بیش از ۴۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه ایمیل می‌کند. به شما هم گفته می‌شود، حتی آقای سلیمانی با شما جلسه می‌گذارد و می‌گوید این تصاویر توهین به امام خمینی، مقام معظم رهبری، ملت و نظام است چرا برخورد نمی‌کنید؟ ولی شما هیچ برخوردی نکردید، آقای سلیمانی به شما می‌گوید شما بی‌تفاوت هستید و حتی در برابر توهینی که به رئیس‌جمهور شده است نیز بی‌تفاوت می‌‌گذرید.

نقوی حسینی اضافه کرد: آقای فرجی‌دانا شما وزیر این دولت هستید حداقل به دولت متعهد باشید، شرمم می‌آید این مسائل را توضیح دهم که مقام معظم رهبری، نظام و انقلاب را زیر سوال می‌برد، ولی شما چه کاری انجام دادید؟ آقای سلیمانی بی‌تفاوتی شما را دید طرح سوال کرد و در کمیسیون به شما توضیح داد که شما قول دادید ولی عمل نکردید، وقتی شما را تحت فشار گذاشت تازه پیگیری کردید

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای این انقلاب خون‌ها داده شده است. ملت ایثارگری‌ها کرده‌اند نباید بی‌تفاوت از کنار آن گذشت، من حتی فهرست اساتیدی که تصاویر برای آنها ایمیل شده است را دارم که د ر اختیار رئیس مجلس می‌گذارم.

وی افزود: معاون اداری مالی در یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور جمله‌ای می‌گوید که نمی‌توانم آن را بگویم ولی آن را در اختیار رئیس مجلس می‌گذارم، در شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از افرادموثق نظام به شما می‌گوید این فرد جمله‌ای را در مورد نظام و مقام معظم رهبری گفته است ولی شما بی‌تفاوت بودید و وی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، خجالت می‌کشم اسمی ببرم ولی عین جمله را نوشته‌ام و در اختیار رئیس مجلس قرار می‌دهم.

نقوی حسینی با اشاره به اعزام هیات‌های سه نفره به دانشگاه‌های کشور برای بررسی انتخاب روسای دانشگاه‌ها گفت: شما هیات‌هایی را به دانشگاه‌ها اعزام کردید تا برای مشورت و نظرسنجی از دانشجویان و اعضای هیات علمی در مورد انتخاب روسا به دانشگاه بروند، دست شما درد نکند. ظاهر کار بسیار خوب است، هیات‌ها می‌روند و با دانشجو‌ها و اعضای هیات علمی صحبت می‌کنند، این مسئله کاملا دموکراتیک است ولی عضو این هیات‌ها چه کسانی هستند؟ ماهیت چیست؟ عضو هیات سه نفره اعزام شده به دانشگاه‌های کشور سه سال است که به خاطر معاندت با نظام بازداشت بوده است.

نقوی‌حسینی به عضویت فردی به نام ه.ت در هیأت مأمور شده از سوی وزیر علوم اشاره کرد و با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت او را برای ریاست دانشگاه رد کرده بود گفت: آن وقت این فرد مأمور مذاکره برای تعیین رئیس دانشگاه می‌شود؛ آیا نام ببرم از او؟

وی با اشاره به اینکه یک بازداشتی فتنه ۸۸ برای سنجش صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی تعیین می‌شود و برای این کار تیم‌بندی می‌کند اظهار کرد: وقتی دولت تدبیر و امید رأی آورد مجلس اعلام کرد با تمام توان از دولت دفاع می‌کند؛ ما از آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت و آقای ظریف وزیر امور خارجه در چارچوب خط قرمزها و منافع ملت دفاع می‌کنیم. ما از همه وزرا دفاع می‌کنیم.

نقوی‌حسینی در ادامه گفت: پیام‌های ما در مورد معاونان و مشاوران‌تان به شما رسید وقتی صحبت آقای توفیقی بود که با افشاگری‌های نمایندگان از معرفی او منصرف شدند آقای میلی‌منفرد معرفی شد و نمایندگان اسناد و مدارک او را منتشر کردند و در نهایت شما را معرفی کردند اما شما همه امور را به این دو نفر سپرده‌اید.

وی افزود: این را همه طرفداران شما می‌گویند خودشان با ما تماس گرفتند و گفتند فرجی‌دانا هیچ نقشی در انتصابات ندارد و همه کارها به دست توفیقی است.

 نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ انتصاب این دو نفر بر خلاف نظر مجلس چه پیامی دارد؟ همین برای استیضاح شما کافی است.

 وی با اشاره به تغییر ۱۲۰ نفر از مدیران دانشگاهی در طی ۴ ماه بیان کرد: مگر چقدر پست داریم؟ آیا یک هیأت علمی متدین در میان افراد تغییر کرده نبود؟

وی با تأکید بر اینکه به دنبال رانت‌خواری نیست و هر دولتی از او مدرکی دارد اعلام کند بیان کرد: من فیلمی را نمایش می‌دهم که نشان می‌دهد چه کسانی تصمیم‌گیر وزارت علوم هستند به شما هم گفته شده است و شما در جمع دانشجویان گفتید که مطلب را ضبط نکنند و هیچ صدایی نباشد.

بر اساس این گزارش در این جا نقوی‌حسینی تقاضای پخش فیلم مستند را از برخی اظهارات و شعارهای ساختارشکن در دانشگاه‌ها در دوره مسئولیت فرجی‌دانا نمود.

در بخش دیگری از فیلم که مربوط به جلسه فرجی‌دانا با نمایندگان مجلس است وی سیستم اطلاعاتی کشور را عقب‌مانده عنوان می‌کند و نقوی‌حسینی در پاسخ به او اعلام می‌کند که سیستم اطلاعاتی کشور بسیار هم قوی است.

 فیلم در بخش دیگری از اظهارات وزیر علوم بیان می‌دارد که اگر کسی از منتس۲بان من در دانشگاه‌ها یا وزارتخانه ارتباطی با فتنه ۸۸ دارد بگویید تا با آنها برخورد کنم و نباید با استناد به یک نوار ضبط شده بدون اینکه پشت صحنه آن را بدانید قضاوت کنید.

نماینده مردم ورامین در مجلس پس از پخش فیلم گفت همه شما دیدید و شنیدید؛ ما به خود اجازه می‌دهیم که در دانشگاه همه چیز علیه نظام گفته شود مگر رهبری معظم انقلاب نفرمودند هر کس صحبت از تقلب کرد مجرم است حال شما از این فرد دفاع می‌کنید؟/فارس

 

Share