با برگزاری نمایشگاه عکس "زیر پوست شهر"

لایه های پنهان شهر رشت عیان خواهد شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه عکس “زیر پوست شهر” از پنجم الی دهم تیر ماه در گالری خانه فرهنگ و هنر رشت از ساعت ۱۷ الی ۲۱ شب پذیرای شهروندان خواهد بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه عکس “زیر پوست شهر” از پنجم الی دهم تیر ماه در گالری خانه فرهنگ و هنر رشت از ساعت ۱۷ الی ۲۱ شب پذیرای شهروندان خواهد بود.

ATEFIمدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در جمع خبرنگاران , از برگزاری نمایشگاه” زیر پوست شهر” با همکاری موسسه آرامش دو گیتی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر خبرداد.
مرتضی عاطفی با بیان اینکه متاسفانه مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته است افزود:همواره با ارائه آمار و ارقام تلاش کرده ایم که موفقیت خود را نشان دهیم اما آسیب های اجتماعی با تمام زحماتی که مسئولین در جهت رفع آن می کشند روز به روز درحال افزایش است و در حوزه مواد مخدر و تکدی گری سن مبتلابه به شدت کاهش پیدا کرده است.
قصد داریم لایه های پنهان شهر رشت را عیان کنیم

وی در ادامه اظهار داشت:با برگزاری این نمایشگاه قصد داریم بجای ارائه آمار و ارقام لایه های پنهان شهر رشت را عیان تر کنیم.و به همین دلیل این نمایشگاه “زیر پوست شهر” نام گرفته است.
عاطفی پنج اولویت اول آسیب های اجتماعی بر طبق تحقیقات صورت گرفته و آمار مراجع رسمی را بصورت زیر نام برد:
۱. تخلفات رانندگی و بی نظمی های ترافیکی
۲.مواد مخدر
۳. نزاع
۴.مزاحمت نوامیس
۵.انسداد معابر

مدیرعامل سازمان فرهنگی  ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه نمود عینی برخی از آسیب های اجتماعی بیشتر است خاطرنشان کرد:به دلیل برخی از ملاحظات و محدودیت ها و یا نادیده انگاشتن و سرپوش گذاشتن ,به بحث زنان خیابانی,تکدی گری آنطور که باید توجه لازم صورت نگرفته است و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تلاش کرده با همکاری موسسه”آرامش دو گیتی” این موارد را عیان تر نماید و با ارئه راهکار صرفا به بیان مشکلات نپردازد.

طرح خانه کودک سیار در مناطق حاشیه نشین شهری
این مسئول شهری از بحث حاشیه نشینی به عنوان دیگر حوزه آسیب های اجتماعی که مورد توجه استانداری و مدیریت شهری بوده است نام برد و اظهار داشت:در سال پیش حرکتی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با همیاری موسسه “آرامش دو گیتی” آغاز شد و بحث خانه های سیار کودک در مناطق حاشینه نشین شهر مورد توجه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه پس از استعلام از مراجع رسمی مناطق حاشیه نشین شناسایی شده و بصورت رایگان و در طول مدت دو ماه مباحث مربوط به اموزش کودکان انجام گرفته است خاطرنشان کرد:در خانه های سیار کودک علاوه بر آموزش هدفمند به کودکان, آنها از لحاظ روانشناختی معاینه می شوند و تلاش می شود در طول دو ماه در جهت رفع و یا به حداقل رساندن این آسیب ها با کمک والدین کودکان گام برداشته شود.و هم اکنون مرجله ی سوم این طرح در منطقه معلولین رشت درحال برگزاری است.
عاطفی از برگزاری جلسات مستمر پیشگیری از آسیب های اجتماعی در خانه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت:هر هفته سه شنبه ها راس ساعت ۵ بعدازظهر کلاس های مشاوره برگزار می شود.
وی از تصویب طرح ساماندهی متدکیان خبر داد و گفت:با هدفمند کردن خدمات شهری به متدکیان , سامانکده حمیدیان رشت تبدیل به پیشخوان مددکاری خواهد شد و این طرح بصورت آزمایشی و در بازه زمانی سه ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در نمایشگاه عکس “زیر پوست شهر” ۷۰ قطعه تابلوعکس با موضوعات تکدی گری,کودکان کار,اعتیاد که همگی انها در شهر رشت گرفته شده از پنجم الی دهم تیر ماه در گالری خانه فرهنگ و هنر رشت مورد بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

خبرنگار:سینا هوشمند

Share