گفتگوي اختصاصي رييس شوراي اسلامي شهر تهران با ديارميرزا

نماد ورودی رشت ساخته شود/انضباط شهری مشکل اصلی کلانشهرها

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی کلانشهر تهران در گفتگوی اختصاصی خود با پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشکلات اصلی کلانشهرها را در انضباط شهری دانست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی کلانشهر تهران در گفتگوی اختصاصی خود با پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مشکلات اصلی کلانشهرها را در انضباط شهری دانست.

انضباط شهری مشکل اصلی کلانشهرها

masjed jameiمسجد جامعی اظهار داشت:متاسفانه در شهر آن انضباط حقوقی و شهری در کارهایمان وجود ندارد و شهرداری ها بعضا برای کسب درآمد بیشتر مجوزهایی را صادر می کنند که موجب از بین بردن نظم شهر می شود.برای مثال علی رغم انچه که در قانون پیش بینی شده مجوز افزایش تعداد طبقات را صادر می کنند و بابت ان پول دریافت می کنند و یا اینکه پارکینگ ساختمان ها را حذف می کنند و در قبال آن درآمدی کسب می کنند.
وی در ادامه افزود:این گونه بی انضباطی ها در کوتاه مدت و بصورت مقطعی ممکن است موجب درآمدزایی برای شهرداری شود اما انضباط شهر را بهم می ریزد و اگر ما بتوانیم انضباط شهری را برقرار کنیم مقدمات حل بسیاری از مشکلات را فراهم آورده ایم.

رشت پایه گذار بسیاری از تاسیسات تمدنی بوده است

مسدجامعی به سابقه درخشان و تاریخی رشت اشاره کرد و اظهار داشت:تمام شهرهای حاشیه دریای خزر از قزوین تا رشت حکمران مشترکی داشته اند و حکومت های شیعی برای نخستین بار در این مناطق شکل گرفته اند و رشت از جمله مناطقی است که مردم آن با علاقه ی خود اسلام را با گرایش علوی پذیرفتند .در دوره ی جدید نیز رشت پایه گذار بسیاری از تاسیسات تمدنی در مقایسه با سایر شهرهاست و نخستین کتابخانه ها در رشت تاسیس شد و تفکر جمهوریت نیز قبل از سایر شهرها شکل گرفت و درحد محلی نیز عملیاتی شد .

وی با بیان اینکه پارلمان شهری یا همان بلدیه در رشت زودتر از سایر شهرها شکل گرفت خاطرنشان کرد: اگر طبیعت را نیز بخشی از فرهنگ بدانیم.هویت طبیعی رشت دارای ارزشهای آشکار و پنهان زیادی است و این موارد موقعیت ویژه ای را برای رشت درخصوص جذب گردشگر و همچنین باروری فرهنگ ایجاد می کند و به همین دلیل بسیاری از بزرگان علم و دانش رشتی و لاهیجی هستند.

نماد ورودی رشت ساخته شود

رییس شورای اسلامی تهران به لزوم ایجاد یک نماد ورودی برای شهر رشت اشاره کرد و افزود:این موضوع را با استاندار محترم گیلان و شهردار محترم رشت در میان گذاشته ام و بسیار خوب خواهد بود که یک فضا و یا میدانی به عنواد نماد ورودی رشت ساخته شود و این نماد موجب هویت بخشی به رشت نیز خواهد شد.

ساختمان شهرداری رشت از لحاظ تاریخی بی نظیر است

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا وی به لزوم توجه بیشتر به میراث فرهنگی رشت تاکید کرد و بیان داشت:ساختمان شهرداری رشت از لحاظ تاریخی بسیار ارزشمند است و درجای خوبی قرار دارد و می تواند به موزه ی بلدیه تبدیل شود و حتی در خود تهران نیز ساختمان بلدیه با این قدمت تاریخی وجود ندارد و ساختمان بلدیه تهران در دوران پهلوی دوم از بین رفت. اما میدان شهرداری کمی دچار آشفتگی بصری است و بهتر است که طرحی اماده شود و این میدان از لحاظ بصری آرامش پیدا کند.

 

Share