استاندارگیلان در شورای ترافیک استان

با افزایش محدود منطقه آزادانزلی محدود تردد خودروها افزایش می یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندارگیلان در شورای ترافیک استان گفت : معافیت عوارض ورود خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و عمومی از منطقه آزاد انزلی ظرفیت مناسب برای بهره مندی عموم مردم گیلان از مزیت های این منطقه است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندارگیلان در شورای ترافیک استان گفت : معافیت عوارض ورود خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و عمومی از منطقه آزاد انزلی ظرفیت مناسب برای بهره مندی عموم مردم گیلان از مزیت های این منطقه است .jpg1433

دکتر نجفی در این نشست با بیان اینکه امتیازات منطقه ی آزاد انزلی باید برای عموم مردم ملموس باشد و همه از این ظرفیت بهره مند شوند گفت : با تصویب معافیت عوارض ورود خودرو برای ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی فرصت بسیار مناسبی برای نوسازی این ناوگان ، افزایش ضریب ایمنی تردد و رونق گردشگری در گیلان می شود .

نماینده ی عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به مصوبه ی هئیت دولت مبنی براصلاح و توسعه ی محدوده ی منطقه ی آزاد انزلی گفت : باتوجه به مصوبه ی قبلی هیأت دولت در خصوص مجوز تردد خودروهای با پلاک این منطقه تا شعاع ۵۰ کیلومتری به دنبال افزایش محدوده ی منطقه ی آزاد انزلی ، محدوده تردد این خودروها نیز افزایش می یابد .

استاندار گیلان در این نشست از معاونت هماهنگی امور عمرانی و پلیس خواست در زمینه ی افزایش محدوده تردد خودروهای منطقه ی آزاد اقدامات لازم را انجام دهند .

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش برفرهنگ سازی و آموزشی برای کاهش تصادفات تأکید کرد و گفت : اصلاح نقاط حادثه خیز ، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ، نصب تابلوهای هشدار در حاشیه ی جاده ها و پاکسازی مسیرهای پرتردد از تابلوهای مزاحم و نصب شده ی بدون مجوز ، افزایش ساخت پل های عابرپیاده در زمینه ی کاهش تلفات جاده ای مؤثر است و لازم است شورای ترافیک این مباحث را دربرنامه های خود بصورت جدی پیگیری کند .

مدیرعامل سازمان منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی انزلی نیز در این نشست گفت : براساس مصوبه ی هیأت مدیره ی سازمان منطقه ی آزاد انزلی کلیه سازمانهای تاکسیرانی ، اتوبوسرانی و دستگاههای حمل و نقل عمومی فعال مjpg1432ی توانند از معافیت عوارض ورود خودرو بهره مند شوند .

رضا مسرور گفت : علاوه براین معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ی آزاد نیز موظف شد نسبت به بررسی و تشخیص نوع دستگاههای درخواست کننده در تطابق موارد یاد شده این معافیت اقدامات لازم را انجام دهد .
وی خاطر نشان کرد: شهرداری های استان بخوبی میتوانند از این مزیت برای ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به مردم بهره بگیرند .
رضا مسرور همچنین با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای افزایش محدوده ی منطقه ی آزاد انزلی از ۳۲۰۰ هکتار به ۹۶۰۰ هکتار گفت :باتوسعه ی منطقه ی آزاد محدوده تردد خودروها از نقاط غربی ، شرقی و جنوبی گیلان نیز افزایش می یابد .
مدیرعامل منطقه ی آزاد تجاری صنعتی انزلی از شورای ترافیک استان خواست تا با همکاری نهادهای ذیربط اقدامات لازم را برای اجرایی شدن افزایش محدوده ی تردد انجام دهند .
در این نشست همچنین فرمانده ی پلیس راه گیلان ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ، مدیرکل حمل و نقل و پایانه ها نیز در مورد آخرین وضعیت حوزه های فعالیت خود به ارائه گزارشی پرداختند .

Share