استاندار گیلان در نشستی به مناسبت هفته هلال احمر

همیشه به لباس نیروهای هلال احمر عشق ورزیده ام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشستی به مناسبت هفته هلال احمر گفت : حضور نیروهای هلال احمر در همه صحنه ها به ویژه در بحران ها ، حوادث و خدمت رسانی برای تسکین الام بشری چشمگیر و تأثیرگذار است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشستی به مناسبت هفته هلال احمر گفت : حضور نیروهای هلال احمر در همه صحنه ها به ویژه در بحران ها ، حوادث و خدمت رسانی برای تسکین الام بشری چشمگیر و تأثیرگذار است .
najafi-11 دکتر محمدعلی نجفی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر براساس انسانیت و حفظ کرامت انسانی پایه گذاری شده است گفت : امدادگران این جمعیت انسان هایی فداکار ، ایثارگرند که به موضوعیت حادثه توجهی ندارند بلکه براساس حفظ جایگاه و کرامت انسانی انجام خدمت می کنند.
وی با بیان اینکه منش بشردوستانه هلال احمر با تکیه بر ارزش و کرامت انسانی است که مقوله‌ای مهم در بحث امدادرسانی بشمار می رود. افزود : اگر حفظ کرامت انسانی را بتوانیم سرلوحه کار و زندگیمان قرار دهیم بسیاری از مشکلات حل می شود و توجه به اصول اساسی انسانیت از عوامل موفقیت هلال است.
استاندار گیلان با بیان اینکه امدادگران هلال احمر در حوادث و بلایا به صورت کاملابی طرفانه فقط به دنبال انسانیت و حفظ جان انسان ها هستند اظهار داشت : من همیشه به لباس نیروهای هلال احمر عشق ورزیده ام و از اینکه بتوانیم همچون این عزیزان ایثارگرانه در میان مردم و برای نجات جان آنها در ایامی که شاهد بحران سیل و برف خدمت کنم غبطه می خورم و شما باید بخاطر این توفیق بزرگ خدا را شاکر باشد و قدر بدانید .
دکتر نجفی عدم وابستگی ، استقلال ، ارائه خدمات ایثارگرانه و تسکین آمال بشریت را از ویژگی های مهم هلال احمر دانست و گفت : شما بادیدگاه بی طرفانه و پرچم صلح و دوستی که دارید به همه نقاط دنیا سفر می کنید و در بحران ها و حوادث مختلف در کنار مردم و در خدمت بشریت هستید .
وی همچنین تأمین داروهای خاص را از اقدامات خوب هلال احمر در ایجاد آرامش در بیماران اعلام کرد و افزود : باید شرایطی را فراهم کنیم که بیماران در کنار مشکل بیماری خود ، غصه فراهم کردن دارو و اقلام پزشکی را نداشته باشد .
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با بیان اینکه باید هلال احمراز فرصت استفاده از نیروی جوان را بیشتر بهره ببرد تأکید کرد : حضور به موقع امدادگران در کمک به مردم آسیب دیده قابل تقدیر و تجلیل است که با استفاده از نیروهای جوان افزایش می یابد.
دکتر نجفی با اشاره به حضور امدادگران جمعیت هلال احمر در طرح های دریابابیان اینکه اگر در این طرح ها نتوانیم آرامش ، کرامت انسانی ونظافت را برای مردم به خوبی فراهم کنیم خدمات ما بی فایده است گفت : اجرای مناسب طرح های سالمسازی دریا باوجود منابع مالی محدودی که داریم بیشتر به مدیریت صحیح نیازمند است .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان هم دراین نشست کرامت انسانی – صلح جهانی را شعار هفته هلال احمر اعلام کرد و اظهار داشت : تلاش در جهت صلح و دوستی و تأمین سلامت مردم و خدمت رسانی در حوادث و بلایا از مهمترین اصول کاری هلال احمر است .
دکتر خصوصی با بیان اینکه امدادگران هلال احمر در همه حوادث و عرصه ها تمام تلاششان برای خدمت به مردم و کاهش مشکلات است افزود : متوسط حضور امداد گران سرصحنه تصادف در استان ۵ دقیقه و ۲۹ ثانیه است که در این زمینه دارای رتبه نخست درکشور هستیم .

Share