نشست شورای جوانان حامی دکتر روحانی در گیلان با استاندار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست شورای جوانان حامی دولت در گیلان که منتخبی از فعالین جوان اعتدال گرا و اصلاح طلب و مستقل در آن عضویت دارند با حضور استاندار برگزار شد . در این نشست دبیر مراسم طی سخنانی به حماسه ۲۴ خرداد و جایگاه جوانان در خلق این حماسه اشاره کرد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست شورای جوانان حامی دولت در گیلان که منتخبی از فعالین جوان اعتدال گرا و اصلاح طلب و مستقل در آن عضویت دارند با حضور استاندار برگزار شد . در این نشست دبیر مراسم طی سخنانی به حماسه ۲۴ خرداد و جایگاه جوانان در خلق این حماسه اشاره کرد و گفت: امروز ما در محضر یاران و جوانان حامی دولت تدبیر و امید هستیم . جوانانی که اگر در ۲۴ خرداد ۹۲ پا به صحنه نمی گذاشتند امروز ما شاهد ایجاد حماسهIMG_20140501_153025-300x300 ۲۴ خرداد و پیروزی دکتر روحانی نبودیم ، لذا باید از این جوانان که همواره در متن جامعه حضوری فعال داشتند تشکر کرد و با قرار دادن آنها در عرصه اجرایی قدرت از توانایی ها و قابلیت هایشان استفاده نمود.

فریبرز سعیدی کیا افزود : با ایجاد گروه مشاوران جوان به دولت تدبیر و امید در جهت رسیدن به اهداف عالی دولت کمک کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی جوانان دکتر حسن روحانی در گیلان بیان داشت: می توان با همراه بودن نیروهای جوان با معلومات به روز و بالا در کنار مدیران با تجربه یک مکمل مدیریتی خوب را در استان گیلان تشکیل داد.

سعیدی کیا در ادامه خواست تا منتخبان جوانان استان به بیان دیدگاه های خود بپردازند که در این خصوص محمد شهیدی کسمایی طی سخنانی به بررسی جایگاه جوانان استان پرداخت

وی بیان اینکه هر گاه جوانان وارد کارزار شدند و به صحنه آمدند از انقلاب ۵۷ گرفته تا ۸ سال جنگ تحمیلی تا نمونه های دیگرتوانستند قله های افتخار را فتح کنند.

وی با ذکر این نکته که زمانی واژه عدالت در دولت هاشمی رفسنجانی به عنوان توسعه سازندگی و در دولت خاتمی به عنوان توسعه سیاسی در دولت احمدی ن‍‍ژاد به عنوان مهرورزی تعریف شد و امروز عدالت به معنای خرد ورزی و اعتدال گراییست . وی در پایان اظهار امیدواری کرد مدیران دستگاه های اجرایی بعد از این جلسه این جمع را به دعوت بپذیرند و از راه کارهای آنها درزمینه های مختلف استفاده کنند

همچنین مهندس چایچی طی سخنانی به بررسی برنامه های دولت در حوزه جوانان از ابتدای انقلاب تا کنون پرداخت و با ذکر طرح های مختلف (همیاران جوان ، تشکل های دولتی، خدمات مشاوره ای ، طرح کارورزان جوان و ..) عنوان کرد که طرح های از این دست به گواه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با شکست مواجه شده اند و متاسفانه دولت کنونی هم در این خصوص برنامه ای ندارد.

وی گفت:ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی به افت چشمگیر فعالیت جوانان در کشور منجر شده و وضعیت تشکیلات جوانان در کشور رو به زوال است.

چایچی افزود: پیش از این گیلان از استانهای برتر از در آمار کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد بود اما مدیریت قبلی اداره کل ورزش و جوانان گیلان این سرمایه ها را نه تنها به هدر داد بلکه برخی از این تشکل ها را در جریان فساد مالی خود، آلوده کرد.

این فعال اجتماعی استان گفت: انتظار می رود مدیران این حوزه به حوزه تشکیلاتی خود کاملا واقف باشند و بدانند تشکیلات جوانان نباید به بهانه محوریت ورزش نادیده گرفته شود از اینرو لازم است با فعالین این بخش دیدار و مشاورت لازم اخذ شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در کشورهای توسعه یافته حفاظت و بهره برداری بهینه از سرمایه های ملی خصوصا نیروی انسانی و پیشگیری از فرار نخبگان و نیروهای مستعد جوان خط قرمز مدیران است و امیدواریم این نکته نیز جزء خطوط قرمز مدیران ارشد استان قرار گیرد.

چایچی در بخش پایانی سخنانش به وضعیت نامساعد ساخت و ساز شهری و بیکاری سیل عظیم مهندسان جوان اشاره کرد و بیان داشت: در حالی ۹۵ درصد پروانه های ساخت و ساز در رشت با تخلفات مواجه می شود که سازمان نظام مهندسی گیلان بیش از ۱۵ هزار عضو دارد و بیش از نیمی از آنان پروانه اشتغال ندارند از اینرو این آمار نیازمند ضرورت تغییر قوانین در این بخش و فراهم سازی بستری جهت استفاده از پتانسیل های این فرهیختگان شد.

میرزایی نیز طی سخنانی به جایگاه والای جوانان اشاره کرد و با استناد به حدیثی از امام علی (ع)گفت:”جوان بزرگترین نعمت الهی است و جوانی بزرگترین نعمتی است که خدا به انسان هدیه کرده و بایداز این نعمIMG_20140501_145724-300x300ت به نحو شایسته و بایسته استفاده شود.”

 

وزیری نیز طی سخنانی گفت:” تحقق وعده های دولت تدبیر و امید نیازمند آن است که به جوانان میدان داده شود باید به جوانان میدان داد شود و امور جوانان نیاز به حضور جوانان متخصص دارد.

وی نیز با ذکر حدیثی از امام علی (ع) گفت:” هرگاه کاری برایت مشکلی پیش آمد و احتیاج به مشورت پیدا کردی اول آن را با جوانان درمیان بگذار زیرا جوانان تیز هوش تر و از سرعت حدس بیشتری برخوردارند؛ سپس درباره آن با میانسالان و پیران مشورت کن تا نیکش را برگزینند “

عبدالرضا ابراهیمی نیز طی سخنانی خطاب گفت: بیش از ۵۱% رای دکتر روحانی را جوانان تشکیل دادند و جوانان در انتخابات ۹۲ نقش اساسی و تعیین کننده ای داشتند. وی گفت در ۸ سال گذشته با همه فراز و فرودها با مردم و در کنار مردم بودیم و تلاش کردیم امید را به جامعه برگردانیم چرا که اعتقاد داشتیم و داریم که ناامیدی به ضرر جامعه ، مردم و کشور است.

وی خطاب به استاندار گفت این جوانان می توانند بازوی قوی برای مدیران استان باشند باید مدیران ادارات کل از مشاوره های این جوانان استفاده کنند وی در پایان گفت :آقای دکتر نجفی از حضرتعالی انتظار میرود که از این نیروی بالنده استفاده کنید کسانی هستند که آرزو می کنند پتانسیل این جوانان به زمین بماند و دولت در ادامه راه با شکست مواجه شود لذا از حضرتعالی به عنوان نماینده دولت در استان خواستاریم که از پتانسیل های جوانان کمال استفاده را در جهت اعتلای این مرز و بوم ببرید .

شهرام شاهی نیز طی سخنانی عنوان کرد :جمع حاضر متشکل از جمعی متخصص، با تجربه، صبور و آماده به کار است و یک سرمایه گرانبها برا استان محسوب می شود. وی افزود: جوان یک سرمایه تمام نشدی و بی بدیل و گرانبهاست و جوان نیرویی بالنده است که نباید از آن به عنوان زینت المجالس استفاده کرد. وی خواهان تداوم این نشست ها با حضور استاندار شد و اظهار داشت با تخصصی کردن این نوع از نشست ها از تفکرات و ایده های ناب این جوانان بهره مند شد.

زیرا این جوانان افرادی بی ادعایی هستند که دلشان برای آینده این مملکت می تپد و وارثان این نظام و این انقلاب هستند .

استاندار گیلان نیز طی سخنانی از کلیه اعضاء و دبیر نشست تشکر کرد و با بیان اینکه همواره پیگیر مسائل مربوط به جوانان است. نسبت به بیان بخشی از مشکلات استان از سوی جوانان ابراز خشنودی کرد.

محمد علی نجفی گفت:” خدا را شاکرم که امروز در بین بهترین اقشار جامعه یعنی شما جوانان هستم و از آنجا که در جریان سفرهای انتخاباتی رئیس جمهور محبوب به بیشتر استانها همراه ایشان بودم ، خوب به خاطر دارم که در همه استانها جوانان حضوری پر رنگ و با نشاط داشتند و در گیلان نیز به همت شما جلوتر از استانهای دیگر همراه و حامی دکتر روحانی بودند.”

وی در ادامه افزود : استفاده از نظرات و دیدگاههای جوانان در ادارات کل را لازم و ضروری می بینم و گفت باید در سال اقتصاد ،فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از توانایی جوانان در جهت اعتلای استان استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: البته به نرفتن سرمایه هم خط قرمز است و همچنین حرمت عرصه فرهنگی و خیلی چیزهای دیگر اما تاکید ما بر سرمایه گذارانی بوده که این موارد را توامان داشته باشد و نه اینکه صرفا سرمایه بر باشد.

دکتر نجفی در رابطه با نوع انتخاب مدیران استان گفت اصل برای ما شایسته سالاری و مشی اعتدالی است ما از مدیرانی استفاده می کنیم که همسو با دولت تدبیر و امید باشد وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تداوم چنین نشست هایی در آینده امور را به صورت تخصصی برای توسعه گیلان مطرح نماییم تا با همفکری و هم اندیشی بتوانیم گیلانی آباد و سر افراز داشته باشیم./گیلوند

Share