حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی

در برابر افراطیون پیروز خواهیم شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس‌جمهور گفت:در سایه وحدت این ملت و برابری، محبت، تعاون و همدلی همه مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و ما باید در برابر افراط پیروز شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  رئیس‌جمهور گفت: اینکه جهان امروز در برابر این واقعیت به ناچار سر فرود آورده که راه تعامل با ملت ایران، فشار و تحریم نیست و راه مذاکره، منطق و گفت‌وگو و در نهایت توافق و تفاهم را برگزیده به آن معناست که در برابر آن ملت بزرگ و مقاوم، راهی جز انتخاب مسیر منطقی وجود ندارد.

14-5-7-18451erfan_khoshkhoo_26_of_44_حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع نخبگان، ایثارگران، علما و برگزیدگان استان ایلام با اشاره به اینکه “مردم استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس در برابر متجاوزان ایستادند و فداکاری کرده‌اند”، اظهار کرد: در طول دوران دفاع مقدس هرگز در چهره مصمم مردم استان ایلام تردید را ندیدیم.

وی با بیان اینکه “زبان و عمل نمی‌تواند از ایثار ایثارگران قدردانی کند”، گفت: بی‌تردید هرکاری در برابر ایثارگران انجام دهیم قطره‌ای از دریایی است که به عنوان وظیفه بر دوش داریم و دولت خدمتگزار در حد توان به وظیفه خود در برابر خانواده ایثارگران عمل خواهد کرد و ان‌شاءالله به این وظیفه ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه “کشور ما به دلایل مختلف و از جمله تحریم‌های ظالمانه و معضلات فراوان با مشکلاتی روبه‌روست”، خاطرنشان کرد: امروز به هر بخشی سر می‌زنیم با دنیایی از مشکلات روبه‌رو هستیم. از جمله در بخش صنعت و کشاورزی محیط زیست و زیرساخت‌ها که سخنرانان قبلی این مراسم به همه آنها اشاره کرده‌اند.

روحانی با بیان اینکه “من هیچ تردیدی نمی‌دانم که با حضور مردم در صحنه و ایثار، فداکاری، تعاون، تدبیر و امید به آینده حتماً از مشکلات عبور خواهیم کرد”، گفت: این را به عنوان شعار نمی‌گویم؛ چراکه ما در دنیای سیاست خارجی، سیاست داخلی، بخش فرهنگی و صنعت و کشاورزی، امروز شاهد حرکت رو به جلو و پیشرفت هستیم و در طول هشت ماهی که از خدمتگزاری این دولت می‌گذرد، می‌بینیم که جایگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه “سالیان دراز به این ملت اتهام زده‌اند که مردم این سرزمین و نظام حامی افراطی‌گری است”، اظهار کرد: بسیاری از اتهامات تروریستی را به ناروا به مردم و نظام و نهادهای این نظام زده‌اند اما در این دولت با طرحی که در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کردیم، دیدیم که این طرح به اتفاق آرا به تصویب رسیده است و همه آنهایی که به ناروا به ما اتهام می‌زدند که در پی خشونت هستیم، وقتی پیشنهاد ایران را شنیدند، به آن رأی مثبت دادند و این یعنی تمام اتهامات گذشته بی‌پایه و اساس بوده است که موفقیت بزرگ ملت ایران در ماه‌های گذشته بوده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: سالیان دراز به ما اتهام زدند که جمهوری اسلامی ایران در پی سلاح‌های کشتار جمعی و ساخت بمب هسته‌ای است. امروز پای میز مذاکره در برابر منطق سربازان دیپلماسی این مرز و بوم سر فرود می‌آورند و به توافق بلندمدت و کوتاه‌مدت تن داده و می‌دهند و این اتفاق به این معناست که آنچه راجع به ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران به ناروا اتهام زده‌اند، بی‌پایه و اساس بوده است.

روحانی با بیان اینکه “اگر دولت در صحنه بین‌الملل کاری را انجام می‌دهد، به نمایندگی از طرف ملت ایران است”، گفت: اگر امروز دیپلمات‌های ما در صحنه گفت‌وگو با جهان دلاورانه و شجاعانه و با منطق سخن می‌گویند به پشت‌گرمی ملت ایران و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه “امروز در صحنه اقتصادی و فرهنگی و سایر صحنه‌ها از جمله سیاست داخلی شاهد موقعیت‌ها و پیروزی‌های فراوان هستیم”، تصریح کرد: برای من به عنوان خادم شما مردم، هیچ پیروزی بالاتر از اتحاد و همدلی و تعامل در میان ملت ایران نیست و اینکه می‌بینیم امروز مردم با یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند و با لحن نرم‌تر با هم سخن می‌گویند و تحملشان نسبت به یکدیگر بالاتر رفته است و همچنین جناح‌ها و احزاب و اقوام و مذاهب با یکدیگر بهتر تعامل می‌کنند، یک پیروزی بزرگ برای ماست.

رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: در سایه وحدت این ملت و برابری، محبت، تعاون و همدلی همه مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و ما باید در برابر افراط پیروز شویم و ان‌شاءالله در برابر افراط و افراطیون پیروز خواهیم شد و اگر در جامعه ما از افراط خبری نباشد و عدل، اعتدال، همفکری و همدلی برپا شود، ما همه مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاریم.

وی با اشاره به اینکه “در طول چهار سال دولت یازدهم شاهد تحولات مثبت و بزرگ در استان ایلام خواهیم بود”، افزود: اولین قدم این است که در این چهار سال ان‌شاءالله ۵۰ هزار هکتار از سرزمین‌های کشاورزی این استان تحت برنامه آب‌رسانی مدرن قرار خواهد گرفت و در اجرای طرح بزرگ گرمسیری ۳۸ هزار هکتار تحت آب‌یاری مدرن قرار خواهد گرفت.

روحانی با اشاره به اینکه “ما در کشور با محدودیت آب مواجه هستیم”، گفت: اگر می‌خواهیم در زمینه کشاورزی شاهد پیشرفت باشیم راهی نداریم جز اینکه بهره‌وری آب را بالا ببریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه “بخش بزرگی از مواد غذایی مورد نیاز ما از خارج وارد می‌شود و افتخار ما زمانی است که در این زمینه روی پای خود بایستیم”، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی کشاورزی برای چهار تا پنج سال آینده در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی نسبی خواهیم رسید و عزتی که دیروز رزمندگان ما در جبهه با جنگ و فداکاری بدست آوردند، امروز باید با اجرای برنامه‌های علمی در کشور و توجه به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان ادامه دهیم.

درد جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس مشابه درد دریاچه ارومیه است

وی به مشکلات جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس و بویژه ایلام و خشک شدن درختان بلوط اشاره و تاکید کرد: این درد مشابه خشکسالی دریاچه ارومیه است که باید آن را درمان کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه “از روزهای اولیه به کار دولت مشکل رسیدگی به جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس مطرح شده است”، خاطرنشان کرد: گروه‌های فراوان تحقیقات را در این زمینه آغاز کردند و لازم به ذکر است که این مشکل از سال ۸۷ شروع شده و ادامه پیدا کرده و امروز بخش بزرگی از جنگل‌ها را فرا گرفته است؛ بنابراین راه‌حل‌های متعددی برای حل این معضل پیش‌بینی شده که اجرایی می‌شود.

روحانی به اعتباری که وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکلات جنگل‌های منطقه زاگرس پیشنهاد کرده است، گفت: امسال دولت در حد توان در این رابطه تامین ارتباط خواهد کرد تا برنامه‌ها اجرایی شود و در جلسه دیگری که بعد از این جلسه دارم در رابطه با طرح‌های نجات جنگل‌های درختان بلوط حرف‌هایی مطرح خواهد شد و بازدیدی از منطقه خواهم داشت تا ببینم تا به حال چه کارهایی انجام شده و از این به بعد چطور باید کمک کنیم تا شرایطی حتی بهتر از گذشته را شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود، به معضلات بهداشت و درمان استان ایلام اشاره کرد و گفت: متأسفانه نظام سلامت در کل کشور با مشکلات فراوانی مواجه است.

رئیس‌جمهور افزود: این دولت هیچ کاری را بدون مشورت بررسی، برگزاری جلسات متعدد با نخبگان هر رشته انجام نداده و نخواهد داد و هرکجا در اجرای برنامه اشتباه کند به عرض مردم خواهد رساند و از مردم عذرخواهی خواهد کرد.

روحانی با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که تصمیم دولت، مجلس و نظام بوده است، اظهار کرد: یکی از مسائل مورد اتفاق نظر در جلسات کارشناسی این بود که در مرحله جدید هدفمندی یارانه‌ها به معضل سلامت بپردازیم که ان‌شاءالله بخش بزرگی از آن طی سال‌های آینده برطرف شود.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان ایلام، گفت: صورتحساب‌ها را می‌دیدم مشخص شده بود که هزینه هر بیمار چقدر است و در نتیجه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها چه مقدار از این هزینه‌ها کم شده است که بسیار خوشحال‌کننده بود.

روحانی با بیان اینکه “باید بیمارستان و ساختمان جدیدی برای درمان در استان ایلام احداث شود”، تاکید کرد: ظرف امسال تا پایان سال آینده بیمارستان جدید ایلام را به بهره‌برداری خواهیم رساند. البته می‌دانم همه مشکلات یک روزه حل نمی‌شود، اما شاهد خواهیم بود کمک بزرگی در بخش سلامت، بهداشت و درمان انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه “بیمارستان‌ها مکلف‌ هستند تمام نیازهای بیماران را تأمین کنند”، گفت: در مورد تجهیزات و ساختمان‌های بیمارستان‌ها نیز باید اصلاحات لازم انجام شود و امید به تحول نظام سلامت در استان ایلام و سراسر کشور را داریم.

وی به ظرفیت‌های گردشگری استان ایلام نیز اشاره کرد و یادآور شد: استان ایلام طبیعت زیبا و آب و هوای مناسب دارد. همچنین این استان آثار باستانی فراوان دارد و تاریخ تمدن از هزاران سال پیش حتی قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

روحانی با تاکید بر اینکه “در استان ایلام باید زمینه‌های گردشگری فراهم شود که به توسعه تجارت در این استان منجر خواهد شد”، اظهار کرد: ما در این زمینه بخش خصوصی را تشویق می‌کنیم چون نباید فکر کنیم دولت توان دارد در زمینه‌های مختلف اقتصادی، کشور را به نقطه مطلوب برساند؛ البته دولت باید زمینه‌ها را فراهم کند و پیچ و خم‌های اداری را بکاهد اما مردم هم باید به صحنه بیایند و سرمایه‌گذاری کنند تا سرمایه‌گذاران را جذب کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه “استان ایلام، استانی مرزی است که مشکلات خاص خود را دارد و البته فرصت‌های بسیار ارزشمندی هم دارد”، گفت: ایلام در کنار کشور دوست و برادرمان عراق است و امروز روابط ما با عراق خوب است و ان‌شاءالله روز به روز این روابط توسعه یابد.

وی با بیان اینکه “استان ایلام یکی از محورهای زیارت مردم ایران برای عتبات عالیات است”، افزود: دروازه مهران یکی از دروازه‌های کشورمان برای مردم جهت زیارت عتبات عالیات است و مهران به گردن همه ما حق دارد که در دوران دفاع مقدس دو بار اشغال شد و آزاد شد، بنابراین باید در جهت آبادانی مهران و همچنین استان ایلام اقدامات لازم انجام شود.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه “استان ایلام زمینه‌های فراوانی برای صنعتی شدن دارد”، خاطرنشان کرد: استان ایلام نفت و گاز دارد و می‌تواند صنایع مربوط به نفت و گاز در این استان فعال شود و در همین راستا امروز بخش پتروشیمی در استان رسماً افتتاح خواهد شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: استان ایلام پتانسیل‌های فراوان در زمینه کشاورزی، گردشگری و صنعت و همچنین مردم شایسته و لایق دارد که این دولت ان‌شاءالله با کمک شما مردم در جهت آبادانی این استان تلاش خواهد کرد./ایسنا

Share