نماینده ولی‌فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت

کسانیکه دستشان به دهانشان می‌رسد از دریافت یارانه انصراف دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: زنان جامعه اسلامی باید با پوشش مناسب در اجتماع حضور پیدا کنند.

در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: زنان جامعه اسلامی باید با پوشش مناسب در اجتماع حضور پیدا کنند.
ghorbaniوی با اشاره به اینکه دختران نباید بزک‌کرده و آرایش در جامعه حضور پیدا کنند، تاکید کرد: همه باید مراقب باشند تا دست و پای آنها به سمت فعال حرام دراز نشود.
آیت‌الله قربانی به فرارسیدن سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(ع) اشاره کرد و گفت: این روز به‌عنوان روز همسران و مادران شهدا نام‌گذاری شده است که نقش این افراد در حضور فرزندان در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس غیرقابل انکار است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مادران و همسران شهدا و جانبازان در نگهداری و پرورش نیروهای خط امام و انقلابی، نوعی ایثارگری است، تصریح کرد: همه باید قدردان این افراد باشیم.
وی در ادامه به سالروز شهادت صیاد شیرازی از فرماندهان بزرگ ارتش جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این شهید والامقام که توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند توجه ویژه‌ای به نماز اول وقت داشتند.
آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه فصل زارعی در حال آغاز است، گفت: توجه به مدیریت آب و اهتمام به کشاورزی به شکلی که یک وجب از زمین‌های زراعی معطل نماند، ضروری است.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان اظهار کرد: همه کشاورزان باید با توجه به کم‌آبی در سال جاری در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و بدانند اگر یک زمین کشاورزی بدون کشت باقی بماند، گناه کبیره انجام داده‌اند.
وی در ادامه به ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه در گذشته پرداخت یارانه نقدی، بی‌مهابانه انجام می‌شد و همه افراد غنی و فقیر به یک میزان یارانه دریافت می‌کردند.
امام‌جمعه رشت بیان کرد: توصیه می‌کنم به کسانی که دست‌شان به دهانشان می‌رسد، کرامت خود را حفظ کرده و از دریافت این پول اندک صرف‌نظر کنند.
آیت‌الله قربانی به دیدار رهبر معظم انقلاب با مدیران و دست‌اندرکاران انرژی هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار با صراحت از حقوق هسته‌ای ملت ایران دفاع کردند و از مذاکرات تا زمانی که در راستای منافع ملی باشد، دفاع کردند.
وی با تاکید بر اینکه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است، تاکید کرد: بهره‌برداری و بهره‌وری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق ما و طبق معاهده ام پی تی است.
خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران نباید تحت تأثیر رفتار قلدرمآبانه غربی‌ها قرار بگیرند، تصریح کرد: رفتار غیرمنطقی طرف غربی در بحث هسته‌ای غیرقابل پذیرش است.
آیت‌الله قربانی با بیان اینکه ایران اسلامی اکراین نیست که با آن به هر شکلی که بخواهند رفتار کنند، خاطرنشان کرد: کشور ایران با رهبری معظم انقلاب اسلامی دنبال‌رو اسلام ناب محمدی(ص) است.
وی در ادامه قطعنامه حقوق بشری اتحادیه اروپا را خصمانه توصیف کرد و گفت: اتحادیه اروپا در بیانیه ۲۲ ماده‌ای خود رسوایی به بار آورده است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه قطعنامه اتحادیه اروپا دخالت در امور داخلی ایران اسلامی است، اظهار کرد: نیروهای انقلابی، حزب‌الله و سپاه اجازه نمی‌دهند دفتر اتحادیه اروپا در ایران تأسیس شود.
آیت‌الله قربانی با بیان اینکه اتحادیه اروپا از ایران خواسته است که حقوق همجنس‌بازان را رعایت کند، اذعان کرد: ما به آنها می‌گوییم، ایران اسلامی هرگز زیر بار کارهای زشتی که اروپا مانند قوم لوط انجام می‌دادند، نمی‌رود./شبستان

Share