اسحاق جهانگیری در بازدید از ستاد هماهنگی پشتیبانی فنی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها

مبلغ یارانه نقدی مرحله دوم هدفمند سازی مشخص شد/به نیازمندان، سبد کالا هم می دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اول رییس جمهور گفت: مبلغ یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها همان ۴۵۵ هزار ریال به ازای هر نفر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اول رییس جمهور گفت: مبلغ یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها همان ۴۵۵ هزار ریال به ازای هر نفر است اما به گروه هایی که بیشتر نیازمندند کالاهایی برای امنیت غذایی اختصاص می یابد.

jahan اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از ستاد هماهنگی پشتیبانی فنی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی در خصوص رقم پرداختی یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها، گفت: برای گروه هایی که بیشتر نیازمند هستند و امنیت غذایی آنها جزو اولویت های کشور است، پیش بینی شده به صورت غیرنقدی کالاهایی اختصاص یابد تا مطمئن شویم که امنیت غذایی این افراد نیز مناسب است.

او در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص تعیین سقف درآمدی برای حذف یارانه در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها نیز گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده اما به اطلاعات مناسبی دسترسی خواهیم یافت و دولت بنا را بر دریافت اطلاعات دقیق از مردم گذاشته است.

جهانگیری با بیان آنکه سطح درآمدی مردم برای بسیاری از تصمیم گیری های آتی مهم است، گفت: علاوه بر این بخش مسکن از اصلی ترین بخش های کشور است و براساس اطلاعات دریافتی تصمیم های جدی برای فاقدین مسکن و مناطقی که مردم فاقد مسکن در آن زیاد هستند، اتخاذ خواهد شد.

او گفت: قانونگذار به دولت تکلیف کرد تا براساس سطح درآمدی یارانه را به نیازمندان پرداخت کند و براساس داده های اطلاعاتی در جلسات آتی قدم های بعدی دولت مشخص می شود.

او در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی مصرف درآمدهای ناشی از انصراف دریافت یارانه ها، گفت: براساس اطلاعات دریافتی که البته هنوز دقیق نیست تعداد قابل توجهی از مردم به درخواست مراجع تقلید، علما، نخبگان و هنرمندان و دولت پاسخ داده و ثبت نام نکرده اند و امیدواریم استمرار انصراف همچنان وجود داشته باشد.

جهانگیری ادامه داد: بیمه های درمانی و همگانی نیز از دیگر موارد صرف منابع حاصل از انصراف است و علاقه مندیم فردی در کشور وجود نداشته باشد که به دلیل هزینه ها و حق بیمه دفترچه بیمه نداشته باشد.

اسحاق جهانگیری روز جمعه به همراه محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، اکبر ایزدی رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها و جمعی از دست اندرکاران اجرای ثبت نام این مرحله از متقاضیان یارانه ها بازدید کرد./ایسنا

Share