فرودگاه رشت در آینده نه چندان دور پاسخگوی نیازهای گیلان نخواهد بود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل دفتر حوزه استاندار گیلان در دیدار با مدیر کل فرودگاه استان که روز شنبه ۱۶ فروردین ماه در محل استانداری برگزار شد، فرودگاه سردار جنگل را یکی از عوامل تاثیر گذار در ترغیب سرمایه گذاران و گردشگران خارجی برای فعالیتهای اقتصادی دانست و گفت: راهها از جمله […]
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل دفتر حوزه استاندار گیلان در دیدار با مدیر کل فرودگاه استان که روز شنبه ۱۶ فروردین ماه در محل استانداری برگزار شد، فرودگاه سردار جنگل را یکی از عوامل تاثیر گذار در ترغیب سرمایه گذاران و گردشگران خارجی برای فعالیتهای اقتصادی دانست و گفت: راهها از جمله راه هوایی محور توسعه استان محسوب می شود بنابراین در صدد هستیم با افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی، فرودگاه سردار جنگل در محدوه جدید منطقه آزاد تعریف شود و در صورت تصویب نهایی، حضور سرمایه گذار و گردشگر خارجی به گیلان بیشتر خواهد شد.
دکتر محمد ولی روزبهان افزود: با توجه به اینکه استانداری گیلان در دوره مدیریتی جدید، شاخص های توسعه استان از جمله توسعه فرودگاه سردار جنگل را در دستور کار قرار داده است بنابراین پیگیری کد دار بودن تملک اراضی، احداث ابنیه و تجهیز ساختمانهای موجود مانند ترمینالها و جایگاه تشریفات دولت( پاویون) در فرودگاه رشت برای تخصیص اعتبار و برون رفت از وضعیت فعلی لازم می باشد.`
مدیر کل فرودگاه گیلان در ابتدای جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد فرودگاه سردار جنگل در سال ۹۲ افزایش پرواز در گیلان را مستلزم هماهنگی بین ارگانهای مرتبط با حمل و نقل هوایی با محوریت استانداری دانست و گفت: شناساندن ظرفیت فرودگاه سردار جنگل از طریق سفارتخانه های ایران در خارج از کشور و حساسیت استانداری گیلان به تنها دروازه هوایی استان یعنی فرودگاه سردار جنگل خواهد توانست به تناسب جمعیت و محدوده جغرافیایی باعث توسعه فرودگاه رشت شود.
مهندس فتاح رضوانی افزود: با توجه به رشد جمعیت استان، افزایش متقاضی سفر هوایی، توسعه اقتصادی استان و دیگر مولفه های مرتبط، فرودگاه رشت در آینده نه چندان دور پاسخگوی نیازها نخواهد بود و ضرورت دارد مسئولین استان نسبت به تملک اراضی مورد نیاز و منطبق بر طرح جامع فرودگاه اهتمام نمایند چرا که بعداً این امر میسّر نخواهد بود و یا با مشکلات و هزینه های زیاد انجام خواهد شد.
وی همچنین ساخت و سازهای بی رویه در اطراف فرودگاه را که به یک معضل تبدیل گردیده یادآور شد و گفت: همه ارگانها و دستگاههای مربوطه که مجوزهای لازم را صادر و امکانات زیرساختی را فراهم می سازند باید به خود آیند که فردای نه چندان دور معضلات عدیده ای گریبان استان را خواهد گرفت و فرودگاه را با بن بست جدی مواجه خواهد ساخت.
مهندس رضوانی تاکید نمود: مسئولین محترم استانی نسبت به ایجاد زیرساختهای فرودگاهی باید توجه بیشتری از خود نشان دهند و با توجه به درآمد –هزینه ای بودن شرکت فرودگاههای کشور امکان بهره گیری بیش از توان آن برای استان میسّر نیست همانطوریکه بسیاری از استانها همسو با اهداف شرکت فرودگاههای کشور در ایجاد و توسعه زیرساخت ها و امکانات فرودگاهی مشارکت نموده و حتی پیشقدم شده اند این استان هم باید آستین همت را بالا زده، فرودگاه را به عنوان محور توسعه همه جانبه استان بنگرد و هر هزینه ای را در فرودگاه از طرف استان جزو آورده های رشد و توسعه تلقی نماید.
مدیر کل فرودگاه گیلان محور دیگر صحبت را به منطقه آزاد و گردشگری ارتباط داد و گفت: امروز فرودگاه رشت برای منطقه آزاد انزلی یک فرصت تلقی می گردد که باید در بحث جذب سرمایه و افزایش گردشگر خارجی، دو ارگان فوق بیش از پیش با فرودگاه همگام و همصدا گردند.
دیدگاه