محقق گیلانی دانشگاه MIT آمریکا:

توسعه انرژی های نو قدرت اقتصادی کشور را افزایش می دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارمیرزا دانشجوی دکتری انرژیهای نو دانشگاه MIT آمریکا گفت: باید ضمن تلاش در جهت کاهش مصرف سوخت ؛ با توسعه انرژی های نو و تجدید پذیر قدرت اقتصادی کشور را افزایش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارمیرزا دانشجوی دکتری انرژیهای نو دانشگاه MIT آمریکا گفت: باید ضمن تلاش در جهت کاهش مصرف سوخت ؛ با توسعه انرژی های نو و تجدید پذیر قدرت اقتصادی کشور را افزایش داد.

masal - dr.ebrahimi‘هادی ابراهیمی درخانه’ در دیدار جمعی از مردم و مسئولین شهرستان ماسال اظهارداشت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور مهم ترین کار این است که نفت را کنار گذاشته و تولید کشور را با استفاده از فرهنگ کار تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: می توانیم با تکیه بر انرژی های نو و تجدیدپذیر ، وابستگی به نفت را کاهش دهیم.

ابراهیمی درخانه با اشاره به قدرت اقتصادی کشورهای توسعه یافته تصریح کرد: توسعه انرژی های جدید باعث می شود تا استقلال شما حفظ شده و شما به جای نفت با استفاده ازعلم و فرهنگ کار، کشور را اداره کنید.

دانشجوی گیلانی دانشگاه MIT آمریکا ادامه داد: مهم ترین مشکل انرژی های نو را بالابودن هزینه اولیه راه اندازی تجهیزات است که در این زمینه محققان در حال تلاش اند تا هزینه ها کاهش یابد.

وی فضای ایران را برای راه اندازی این نوع از انرژی ها مساعد عنوان و خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی هوا و توسعه پایدار اقتصادی از مزیت های بلندمدت استفاده از انرژی های نو است.

ابراهیمی درخانه با بیان اینکه ، مشکل کشور آزادی نیست افزود: مهم ترین مشکل کشور عدم فرهنگ کار و تلاش و تکیه بر درآمدهای نفتی است.

وی مهم ترین توصیه برای خانواده و دوستان را پرکاری و دوری از تنبلی عنوان و یادآور شد: در دانشگاههای آمریکا ضمن اینکه خودشان پرکار هستند از خارجی ها هم به نحو احسن استفاده می کنند.

محقق دانشگاه MIT آمریکا با تاکید بر هدف گذاری مناسب در حوزه پیشرفت کشور افزود: تنها انتظاری که از مسئولین دارم این است که در کنار مردم داری ، حامی مالی و معنوی افراد مستعد در حوزه های مختلف علمی ، فرهنگی و هنری باشند.

وی در ادامه ضمن پیشنهاد تاسیس صندوق حمایت از نخبه های علمی شهرستان تآکید کرد: نباید طی مدارج علمی باعث شود تا مغرور شویم و بنده همیشه در خاطرم خواهم بود که یک روستایی هستم.

به گزارش  دیارمیرزا هادی ابراهیمی درخانه پس از طی دوران ابتدایی و راهنمایی در شهرستان ماسال ، تحصیلات متوسطه خود را در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان نمونه فومن گذراند ، وی پس از اتمام دروان دبیرستان با رتبه عالی در رشته برق – الکترونیک دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شد.

ابراهیمی پس از اتمام دوره لیسانس با معدل بالا در سال ۸۸ جهت طی مدارج علمی در رشته برق به دانشگاه MIT آمریکا راه یافت ؛ وی هم اکنون از محققان و دانشجویان برجسته حوزه انرژی های نو این دانشگاه است.

شهرستان ماسال با ۵۱ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب رشت مرکز استان گیلان واقع است.

 

Share