مریم معصومی

از فولاد قهرمان تا فوتبالیست های مقروض رنگی

از فولاد قهرمان تا فوتبالیست‌های مقروض رنگی پس از یک سال ضربه زدن به توپ فوتبال دردرون مستطیل سبز توسط بازیکنان و قل خوردن توپ دعوای مدیران و لیدر‌ها در خارج از چمن سبز سرانجام، جام به دیار مدافعان اولیه وطن یعنی مردم دلیر خوزستان رفت.  مردمی که مطابق نظر قیصر عشق، چین پوستینشان، رنگ […]

از فولاد قهرمان تا فوتبالیست‌های مقروض رنگی

پس از یک سال ضربه زدن به توپ فوتبال دردرون مستطیل سبز توسط بازیکنان و قل خوردن توپ دعوای مدیران و لیدر‌ها در خارج از چمن سبز سرانجام، جام به دیار مدافعان اولیه وطن یعنی مردم دلیر خوزستان رفت.

IMG11385547 مردمی که مطابق نظر قیصر عشق، چین پوستینشان، رنگ روی استینشان درد می‌کند اما صحبت از استقراض از پدر برای شب عید نمی‌کنند و یا با جسارت هر چه تمام‌تر از نهایی نشدن سند ماشین هشتصد میلیونی به دلیل پاس نشدن چک باشگاه در مقابل دروبین تلویزیونی نکرده و نمی‌توانند بکنند.

مردان و زنان بی‌ادعایی که بدون کوچک‌ترین امکانات در مقابل دشمن ایستادند و هنوز هم از خرابی‌های جنگ هشت ساله رهایی پیدا نکرده‌اند و عاشقانه بازیکنانی را تشویق می‌کنند که دغدغه‌ای جز پول ندارند و حتی به دلیل عدم دریافت بخشی از قرار داد خود بعضا با تمام حقوق اعضای یک خانواده متوسط در سی سال برابری می‌کند تمرین تیم را تعطیل می‌کنند!

اما فوتبال رنگی ما فقط. وفقط پایتخت را در وی‌ترین قرار داده است که تمامی بودجه‌های دولتی ورزشی را به خزانه این دو باشگاه واریز می‌کند که جز جنگ لفظی سبک و تهی مدیران و مربیان بازیکنان و دشنام‌های هنجار شکنی که صدا و سیما را در زمان پخش زنده دچار دردسر می‌کند هیچ عایدی دیگری برای فوتبال ما نداشته است.

بازیکنان غیور اما بی‌ادعای فولاد خوزستان ثابت کردند که هنوز هم تعصب به پیراهن می‌توانند نقش داشته باشد و پول اگر چه مهتر از گذشته اما تمام دلیل موفقیت یک تیم نیست و اقای فرکی هم در فوتبال ایران به عنوان یک نمونه مربی ارزشی و اخلاق مدار نشان دادند که می‌توان در کنار بردن جام اخلاق را هم ذبح نکرد.

یک مقایسه ساده لیست قیمت بازیکنان تیم قهرمان و تیم‌های رنگی نشان خواهد داد که پول چه میزان می‌تواند در موفقیت یک تیم موثر باشد و متاسفانه تزریق بیش از حد پول به فوتبال زیبایی را از این ورزش دور کرده و پلشتی‌ها را به درون مستطیل سبز و روی سکو‌ها اورده است.

در اخرین مصاحبه‌ای که وزیر ورزش با یکی از سایت‌های خبری داشت از انزجار مردم از فوتبالیست‌ها به دلیل دریافت‌های میلیاردی و توفق کلیه پرداخت‌ها به باشگاه‌های رنگی پایتخت تا روشن شدن وضعیت مالی ان‌ها شد، گه امید می‌رود این موضع هم به مانند دیگر مواضع وزارت ورزش در گذشته توسط اربابان زر و زور وتو نشود.

مریم معصومی (رضوانه)

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی  لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

Share