معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور

اعمال معافیت مالیات بر حقوق تا سقف یک میلیون تومان در فروردین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بخشنامه معافیت مالیاتی حقوق ماهانه تا یک میلیون تومانی، فردا توسط رئیس سازمان ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بخشنامه معافیت مالیاتی حقوق ماهانه تا یک میلیون تومانی، یکشنبه توسط رئیس سازمان ابلاغ می‌شود.

maliatحسین وکیلی گفت:‌ هنوز بخش‌نامه معافیت حقوق یک میلیون تومانی در ماه از مالیات ابلاغ نشده و احتمالاً از فردا توسط رئیس سازمان امور مالیاتی ابلاغ می‌شود، تا حقوق فروردین‌ با این بخش‌نامه اعمال شود.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: براساس قانون بودجه ۹۳ حقوق زیر یک میلیون تومان در ماه معاف از مالیات و حقوق بین یک تا ۷ میلیون تومان با مأخذ ۱۰ درصد و حقوق مازاد بر ۷ میلیون تومان با مأخذ ۲۰ درصد مالیات می‌پردازد.

وکیلی در مورد اینکه مالیات بر حقوق چند درصد مالیات مستقیم را تشکیل می‌دهد، گفت: کارکنان بخش عمومی ۸ درصد و کارکنان بخش خصوصی ۱۰ درصد مالیات‌های مستقیم را پرداخت کردند.

او گفت:‌ از مجموع مالیات های مستقیم، کارکنان بخش عمومی ۵ درصد و بخش خصوصی ۷ درصد مالیات را پرداخت کرده‌‌اند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات مشاغل در سال ۹۲ از مجموع مالیات‌های مستقیم ۸ درصد و مالیات کالا و خدمات ۵ درصد از مالیات‌های مستقیم را تشکیل می‌داد و نتیجه‌ این است که مالیات مشاغل کمتر از مالیات حقوق‌بگیران بوده است.

وکیلی در مورد حجم مالیات بر درآمد گفت: ۴ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان از مالیات سال ۹۲ مربوط به مالیات حقوق بوده است./فارس

Share