شهردار رشت طي نامه اي به نمايندگان مردم رشت در مجلس

شهرها را دریابید/نیازمند مساعدت و کمک مجلس و دولت هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت طی نامه ای به نمایندگان مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی خواستار نگاه ویژه آنان به شهر رشت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت طی نامه ای به نمایندگان مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی خواستار نگاه ویژه آنان به شهر رشت شد.

khalilineshastدرخصوص این نامه که با عنوان ” شهرها را دریابید ” مورد نگارش قرار گرفت ، محمد ابراهیم خلیلی گفت : در راستای مخالفت جمعی از نمایندگان با پیشنهاد معافیت سازمان های وابسته به شهرداریها از پرداخت مالیات در بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ضمن احترام به نظرات نمایندگان محترم ، شهرداران کلان شهرها باتفاق خواستار تجدید نظر در نظرات آنان می باشند.
وی به دلیل نگرانی از نتایج این تصمیم و آثار آن بر عملکرد شهرداریها افزود : توضیحاتی در مورد سوابق، دلایل و ضرورت استمرار معافیت مالیاتی سازمان های وابسته به شهرداریها وجود دارد که امید است این مشکل نیز مرتفع گردد

شهردار رشت تصریح کرد : با توجه به اینکه وظایف حکومت در امور ملی توسط دولت و در امور محلی و شهری به موجب قانون توسط شهرداریها انجام و مجموعه خدمات و وظایف دولت از طریق درآمدهای عمومی و وصول مالیات تامین می گردد ، شهرداریها نیز از طریق دریافت عوارض و بهای خدمات (مالیات شهری و کمک های دولت)، خدمات خود را به شهروندان ارایه می نمایند.

شهردار رشت گفت : در ساختار و تشکیلات دولت، سطوح مختلف مدیریتی از جمله سازمان های مستقل مانند محیط زیست، هلال احمر، امور مالیاتی، میراث فرهنگی و گردشگری، ثبت اسناد و املاک،… ایجاد و در شهرداریها نیز سازمان های مشابهی به موجب قانون مانند اتوبوسرانی، آتش نشانی و … برای انجام وظایف شهرداریها تاسیس شده اند.

وی در ادامه به “ماده ۵۴ قانون شهرداری ها- (اصلاحی ۲۷/۱۱/۱۳۴۵) درخصوص تهیه بودجه و درآمد با اطلاع انجمن شهر توسط سازمان اداری شهرداری ها – ماده ۸۴ قانون شهرداری ها مبنی بر دریافت شخصیت حقوقی موسسات وابسته به شهرداری “ماده ۱۰۹ قانون شهرداری (الحاقی ۲۷/۱۱/۱۳۴۵) مبنی بر معاف بودن شهرداریها از پرداخت حق ثبت املاک و مالیات – ماده ۳ قانون عوارض دروازه ای (مصوب ۱۳۴۸) و همچنین دلایل معافیت شهرداری ها نیز اشاره نمود.

وی در پایان تصریح کرد : در شرایطی که امروز اکثر شهرداریهای کشور بار اجرای مسئولیت دولت در امور زیربنایی و توسعه شهرها و زیرساخت های حمل و نقل عمومی و همچنین انجام امور فرهنگی، هنری، ورزشی و … را به رغم محدودیت منابع و کاهش کمک های دولت در راستای افزایش رضایتمندی مردم به خوبی انجام می دهند، بیش از هر زمان، نیازمند مساعدت و کمک مجلس و دولت برای پیشبرد برنامه های مدیریت شهری بوده و انتظار می رود در جریان بررسی لایحه “اصلاح قانون مالیات های مستقیم”، پیشنهادات ثبت شده به شرح ضمیمه مورد حمایت نمایندگان محترم قرار گرفته و از این طریق، شهرداریها و سازمان های وابسته برای خدمت شایسته تر به بیش از ۷۰% جمعیت شهری کشور کمک نمایند.

شهردار رشت در پایان تاکید کرد نمایندگان عزیز توجه داشته باشند که پرداخت مالیات از سازمان های وابسته به شهرداری ها یعنی ” دریافت مالیات از مالیات” و گرفتن فرصت خدمت بیشتر از شهرداری هاست و در هر صورت تصمیم با نمایندگان محترم می باشد و در نهایت مدیران شهری مجری مصوبات قانونی هستند.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

 

Share