صدا و سیما به کجا می‌رود؟

انتقاد استاد سرشناس اخلاق از صدا و سیما

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برنامه سمت خدا ، در روز چهاردهم اسفند شاهد انتقادات تند حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری از تسلط نظام سرمایه داری بر صدا و سیما و اقتصاد کشور بود. این استاد اخلاق از شرایط این روزهای صدا و سیما انتقاد کرد و گفت : آیا این همان دانشگاهی است که مدنظر و تاکید حضرت امام خمینی”ره” بود؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برنامه  سمت خدا ، در  روز چهاردهم اسفند شاهد انتقادات تند حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری از تسلط نظام سرمایه داری بر صدا و سیما و اقتصاد کشور بود. این استاد اخلاق از شرایط این روزهای صدا و سیما  انتقاد کرد و گفت : آیا این همان دانشگاهی است که مدنظر و تاکید حضرت امام خمینی”ره” بود؟!

mandegari انتقادات  ماندگاری زمانی آغاز شد که در ابتدای برنامه ، شریعتی مجری برنامه سمت خدا ،  پرسش گلایه آمیز یکی از بینندگان را مطرح کرد که چرا آقای ماندگاری فقط از بد حجابی و بی حجابی و ربا خواری بانکها سخن میگوید و از سیر و سلوک انسان سخن نمیگوید چرا که تاکنون چندین مرتبه به برنامه پیامک فرستاده اما درخواستش مطرح نشده است.

ماندگاری در پاسخ به پرسش این بیننده گفت : من به این دلیل به این درخواست شما پاسخ ندادم چون تا زمانی که لقمه حرام در سفره مردم است سیر و سلوک معنا ندارد. در اسلام تاکید شده که هرکس لقمه ای حرام در سفره اش باشد تا چهل روز عباداتش پذیرفته نمیشود پس مدیران ما را چه شده است؟!  تا زمانی که بد حجابی و بی حجابی وجود داردتا زمانی که ربا خواری در بانکها وجود دارد تا زمانی که رشوه خواری وجود دارد  تا زمانی که همین رسانه ملی که منبع تولید فکر است و مصرف گرایی را در تبلیغات نظام سرمایه داری به خورد مردم میدهد چگونه میتوان انتظار سیر و سلوک داشت؟!

البته من مطمئن هستم آقای ضرغامی که شخصی انقلابی و مومن هستند حتی  نماز شب خوان هم هستند اما متاسفانه حقیقت این است که نظام سلطه در قالب تبلیغات بر صدا و سما سلطه یافته است و باید این مشکل بر طرف شود.سرمایه دار با بنزش  تا  دم استودیو با کراوات و پاپیون میاید و کسی هم جرات نمی کند به او چیزی بگوید….! چرا ؟ چون پول می دهد !!!

یعنی چه که حتی در برنامه کودک هم شاهد تبلیغ محصولات نظام سرمایه داری  هستیم؟!.. این در حالی است که در آئین نامه خود صدا و سیما امده که هرگونه تبلیغ  ، قبل ، حین  و بعد از برنامه کودکان ممنوع است اما در صدا و سیما  بجای آنکه توجه کودک به برنامه سازی برنامه سازان و تولید کنندگان  فکر باشد به محصولات نظام سرمایه داری سوق داده میشوند! این یعنی چه که صدا و سیما تبلیغ میکند مصرف گرایی هرچه بیشتر را ؟!… مثلا همین همراه اول و ایرانسل چرا تبلیغاتشان پخش می شود که تشویق به تماس های غیر ضروری میکنند در اینصورت برنده خودرو میشوید  و یک شبه بدون زحمت میلیونر شوید ؟!…

من ۲۰ سال است که با رسانه در ارتباط هستم و می دانم که تولید برنامه هزینه دارد اما وقتی بودجه کم است خب تعداد شبکه ها را کم کنید و محتوا را افزایش و ارتقاء دهید.چطور میتوانید برنامه خوب مناظره را برگزار کنید خب من پیشنهاد میکنم برای میزان رضایت و نظر بینندگان و مردم برای همین تبلیغات هم مناظره بگذارید.من پیشنهاد میکنم که همین الان شماره روابط عمومی بانک مرکزی و خود صدا و سیما را زیرنویس کنید تا مردم به آنها زنگ بزنند و صحبت کنند.

در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای صدا و سیما بودجه  بیشتری تصویب شود و  بودجه های ضد فرهنگی که البته من در اینجا نمیخواهم بازش کنم حذف شوند و به فرهنگ اختصاص داده شوند.من همچنین پیشنهاد میکنم همسران مسئولان که الان دارند در منزل این برنامه را می بینند به همسرانشان سفارش کنند تا بودجه بیشتری برای صدا و سیما در نظر بگیرند. /فردا

Share