آخرین اخبار بحران برف

دستور وزیر دفاع برای امدادرسانی به بندرانزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر ارشد وزارت دفاع در استان گیلان، از دستور اکید سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای بسیج امکانات و کمک به شهرستان برف گرفته انزلی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر ارشد وزارت دفاع در استان گیلان، از دستور اکید سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای بسیج امکانات و کمک به شهرستان برف گرفته انزلی خبر داد.

barf12محسن بحیرایی با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر دو دستگاه اسکیدر و دو دستگاه لودر متعلق به وزارت دفاع در مسیر رضوانشهر به کپورچال در حال بازگشایی راه هستند.

وی ادامه داد: چهار دستگاه گریدر، چهار دستگاه لودر، ۲۰ دستگاه کمپرسور از تهران اعزام شده‌اند. تجهیزات با صلاحدید کمیته بحران انزلی در مناطق مختلف به کار گرفته می‌شود.

بحیرایی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع امکانات مجتمع اقامتی سفیدکنار متین را برای اسکان مسافران و در راه ماندگان مهیا کرده و مواد غذایی آنان نیز با کمک جمعیت هلال احمر و فرمانداری تأمین می‌شود.

بارش برف سنگین از روز جمعه در انزلی آغاز شده و ارتفاع آن در برخی مناطق شهرستان نظیر آبکنار و دیگر روستاهای غرب و جنوب غرب به دو متر رسیده است.

همچنین فرماندار بندرانزلی در رابطه با شرایط بحرانی این شهرستان به انزلی کلاب گفت: با تلاش فراوان محور انزلی به رضوانشهر بازگشایی شده است.

وی افزود: ماشینهای امداد به آبکنار رسیده اند و دو دستگاه لودر نیز از سمت ضیابر روانه آبکنار کرده ایم تا به مردم این منطقه امداد رسانی شود.

فرماندار با بیان اینکه در حال وصل کردن برق و آب تعدادی از خانه های آبکنار هستیم گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچ خسارت جانی در این منطfarmandarقه گزارش نشده است و مردم در سلامت کامل هستند.

سعادتمند داوودی با اشاره به اینکه از فردا مسیرهای فرعی آبکنار بازگشایی می شود، افزود: برای رسیدگی به تمام روستاهای این مسیر برنامه داریم.

وی در رابطه با وضعیت وخیم کوچه ها و خیابانهای فرعی شهر انزلی گفت: اولویت اول ما خیابانهای اصلی است و بعد از آن خیابانهای فرعی را بازگشایی می کنیم و در مرحله سوم کوچه ها را بازگشایی خواهیم کرد.

داوودی در اینباره افزود: از مردم می خواهم صبور باشند زیرا اگر کوچه ها باز شوند و خیابانها مسدود باشند کنترل حجم ترافیک کار بسیار دشواری خواهد بود و می تواند حادثه ساز باشد.

فرماندار انزلی با اشاره به اینکه شهرداری از ساعت ۱۲ شب به وسیله کمپرسی و لودر برفهای خیابانها را جمع آوری خواهد کرد، افزود: از بخش خصوصی کمال تشکر را دارم که همکاری خوبی با ما داشته اند.

وی از مردم انزلی بابت همکاری خوبی که داشتند تشکر کرد و گفت: مردم به نانوایی ها و فروشگاههای مواد غذایی هجوم نیاوردند و رفتار خوبی داشتند که این موضوع کمک زیادی به ما کرد، ضمن اینکه ما برنامه ویژه ای برای نانوایی ها داشتیم و اجازه ندادیم با کمبود آرد مواجه شوند و همانطور که مردم دیدند در این ایام نان به راحتی در اختیار آنها قرار می گرفت.

فرماندار انزلی با اشاره به وضعیت بحرانی در مازندران و قطع بودن آب و برق در آن مناطق گفت: خوشبختانه ما در شهر انزلی با مشکل قطع آب، برق و گاز مواجه نشدیم اما در مازندران از روز جمعه مردم برق نداشتند و شرایط سختی را پشت سر می گذارند.

وی از مردم انزلی خواست برای باز شدن کوچه ها صبوری کنند و یاد آور شد: از شهروندان می خواهم برای پارو کردن سقف منازل خود احتیاط کنند و مواظب سلامت خود باشند.

 

Share