فرماندار رضوانشهر:این شهرستان کانون وحدت تشیع و تسنن در کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رضوانشهر گفت: این شهرستان کانون وحدت بین هم وطنان مسلمان شیعه و سنی کشور است. ˈحمیدرضا امام پناهیˈ عصر چهارشنبه در جلسه شئونات فرهنگی و برنامه ریزی جهت هرچه بهتر برگزار شدن هفته وحدت افزود: برنامه ریزی های امام خمینی(ره) در آن زمان موجب گسترش وحدت در تمام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رضوانشهر گفت: این شهرستان کانون وحدت بین هم وطنان مسلمان شیعه و سنی کشور است.

rez385403 ˈحمیدرضا امام پناهیˈ عصر چهارشنبه در جلسه شئونات فرهنگی و برنامه ریزی جهت هرچه بهتر برگزار شدن هفته وحدت افزود: برنامه ریزی های امام خمینی(ره) در آن زمان موجب گسترش وحدت در تمام کشورهای اسلامی دنیا شد که امروز شهرستان رضوانشهر در غرب استان گیلان بعنوان نقطه اتصال و تحکیم وحدت و کانون این مهم در سطح کشور مطرح می باشد.

رییس شورای اداری رضوانشهر با اشاره به برنامه ریزی های در دست اقدام طی هفته وحدت در این مناطق بیان کرد: برنامه های بسیار خوبی برای هفته وحدت در سطح شهرستان پیش بینی شده که شاهد اجرای آن در اغلب مساجد محوری پره سر و رضوانشهر خواهیم بود.

امام پناهی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز مردمان خطه رضوانشهر و پره سر افزود: امروز شیعه و سنی در این منطقه در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.

فرماندار رضوانشهر در ادامه خطاب به دست اندرکاران فرهنگی گفت: سخنرانان هفته وحدت در منابر باید دارای مواضع اعتدالی باشند و تحت هر شرایطی این اجازه را به برهم زنندگان وحدت نخواهیم داد تا به نفاق و جدایی را در این منطقه دامن زنند.

امام جمعه رضوانشهر نیز در ادامه به خصوصیات اخلاقی پیامبر اسلام اشاره و بیان کرد: در قرآن کریم در زمینه خصوصیات فردی پیامبر (ص) مطالبی آمده که پرداختن به سیره نبوی و ائمه طاهرین در واقع برای بشریت نجات بخش می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی افزود: مهمترین انتظار پیامبر(ص) از امت، مهربانی و داشتن وحدت است و امروز نیز شاهد هستیم که دشمنان با بسیج همه امکانات قصد ضربه زدن به ما را دارند.

وی ادامه داد: موضوع هفته وحدت امسال باید در زمینه بصیرت افزایی باشد و بحث اخلاق و مهربانی و رأفت اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مردم مناطق رضوانشهر و پره سر همواره با هم وحدت داشته اند و مدافع آرمان های نظام جمهوری اسلامی بوده اند که نمونه بارز آن؛ وجود شهدای اهل سنت در سطح این شهرستان می باشد.

امام جمعه رضوانشهر با اظهار امیدواری بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا از وجود آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان برای سخنرانی در هفته وحدت استفاده کنیم.

در این جلسه همچنین امام جمعه اهل سنت تالش با اشاره به آیه ۲۲ سوره روم و آیه ۱۸ سوره مبارکه فاطر گفت: اختلاف امری طبیعی می باشد و ما همواره نیاز به بحث مذاکره داریم ولی تفرقه امری مردود شمرده می باشد.

حجت الاسلام حسین خانی پور بیان کرد: اختلاف امری طبیعی است که خدواند نیز در قرآن کریم به آن اشاره نموده ولی اختلاف تعمدی نیز ناشی از بی تدبیری افراد است که به وحدت لطمه وارد می سازد.

رییس حوزه علمیه اهل سنت محمدیه تالش با بیان این مطلب که وحدت موجب برچیده شدن نظام سلطه خواهد شد، گفت: رعایت حقوق افراد امری است که در آیه ۶۵ سوره انعام مورد تأکید قرار گرفته و هرگونه عیب جویی کردن نسبت به افراد نیز در این آیه منع شده است.

این روحانی اهل سنت بیان کرد: دلیل دوری جستن از تفرقه و پرداختن به وحدت، این است که از سست شدن اعتقادات مسلمانان جلوگیری گردد چون تفرقه موجب پرت شدن مومنین از مسیر اصلی و خروج مسلمانان از اسلام می شود.

خانی پور گفت: رجوع کردن به قرآن موجب دور شدن و فاصله گرفتن از تفرقه می شود چون امروز دشمنان قصد جداکردن ما از همدیگر را دارند.

اجرای محفل انس با قرآن، همایش شعرخوانی، قصه گویی برای دانش آموزان و نقاشی با موضوعات زندگی حضرت رسول اکرم(ص) از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر، اجرای برنامه های فرهنگی و مسابقات مختلف در مدارس از سوی آموزش و پرورش، برگزاری نشست های بصیرت و حلقه های صالحین با موضوع وحدت در سطح پایگاه های مقاومت بسیج از سوی سپاه رضوانشهر از جمله برنامه های در دست اقدام در حاشیه برنامه هفته وحدت در این شهرستان می باشد.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و حدود نیمی از جمعیت این منطقه را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند./ایرنا

Share