خلیلی در دیدار با رئیس دانشگاه گیلان :

تعامل با دانشگاه و جامعه دانشگاهیان بسیار موثر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس شورای اسلامی رشت از راه اندازی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ˈرضا جمشیدی چناریˈ روز یکشنبه در دیدار مشترک شهردار رشت، رییس شورای اسلامی شهر با رییس دانشگاه گیلان اظهار داشت: با انتخاب یک فرد با تجربه در این منصب، در پی تعریف نیازها و تزریق افراد توانمند در بدنه سیاست گذاری شهری هستیم.

80972621-5376571

وی با تاکید بر لزوم بهره مندی دانشگاه گیلان از منابع انسانی فعال و متخصص اعم از اساتید و دانشجویان بیان کرد: باید تلاش شود تا از طریق دانشگاه گیلان، انجام پروژه های تحقیقاتی صورت پذیرد تا ضرورتی برای واگذاری پروژه های شهری به خارج استان نباشد.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به انجام مطالعات لند فیل سراوان نظارت بر زباله سوز نیز با حضور متخصصین دانشگاهی صورت پذیرد.

جمشیدی گفت: پژوهشکده محیط زیست و بلایای طبیعی دانشگاه گیلان نیز به منظور بهره مندی از آن در عرصه مدیریت هرچه زودتر با مشارکت شهرداری، ایجاد می شود تا با وجود چنین نهادهایی، آزمون و خطا تکرار نشود.

ˈمحمدابراهیم خلیلیˈ شهردار کلانشهر رشت نیز در این دیدار افزایش تعامل با دانشگاه و جامعه دانشگاهیان را بسیار موثر ذکر کرد و گفت: تعامل دو سویه دانشگاهیان و شهرداری ، قطعاً به افزایش توانمندی علمی و اجرایی منتج می شود و پیش شرط تمامی این دستاوردها نگاه واقع بینانه متخصصان دانشگاهی است.

وی افزود: بنیان علمی و محوریت دیدگاه علمی و تکثر تفکر پژوهشی همگام و هم آهنگ با نیازسنجی، اولویت بندی اجتماعی و تجربه مدیریتی شهرداری در گام نخست به هم افزایی و در گام های بعدی به ساخت شهری با زیر ساخت های مناسب می رسد.

وی از اجرای مقدماتی تشکیل دفتر ارتباط دانشگاه و شهرداری خبر داد و گفت: در فضای موجود که فضای تفکر، عقلانیت و بهره مندی از دانش جهانی و مدرن می باشد؛ ارتباط مناسب، مداوم و پایدار نه سلیقه ای و مناسبتی، می تواند آغازگر تحقق مطالبات شهروندان باشد.

شهردار رشت با بیان این مطلب که حمایت از پایان نامه ها می تواند از طریق مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری رشت انجام شود، تاکید کرد: در بسیاری از فعالیت های شهرداری می توان با استفاده از نیرو و مهارت دانشجویان ضمن بهینه سازی فعالیت ها به درآمدزایی برای این عزیزان و اندوخته تجربی آنان نیز کمک کرد.

دکتر رضی رییس دانشگاه گیلان نیز خواستار تعامل مشترک با شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی شد و گفت: دانشگاه باید در عرصه پژوهشی و اجرایی پروژه های شهری، نقش پررنگ تری داشته باشد.

وی ادامه داد: استفاده از جامعه دانشگاهیان در آموزش های شهروندی می تواند فصل آغازین همکاری های تنگاتنگ دانشگاه و شهرداری باشد.

رضی با برشمردن تخصص گرایی و بهره گیری از دانش متخصصین به عنوان ارکان اصلی موفقیت در مدیریت شهری اظهار امیدواری کرد: با برداشتن گام های مناسب، طراحی سیاست های مطالعاتی دقیق و اتخاذ تدابیر مطلوب شاهد رشد توسعه شهری و موفقیت و مقبولیت اجتماعی و علمی پروژه های شهری باشیم.

ˈفرانک پیشگرˈ عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز وجود افراد دانشگاهی در بدنه مدیریتی را بسیار موثر ارزیابی کرد و خواستار همکاری بیشتر و نزدیک پژوهشی، اجرایی و مشورتی جامعه دانشگاهی با شهرداری رشت شد./ایرنا

Share