سیاستمدارانی که مردِ «میدان ورزش» هستند ولی رو نمیکنند +عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چند روزی است عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن دکتر  روحانی را در حال کوهنوردی نشان می‌دهد. بنا بر گفته نزدیکان رئیس جمهور، کوهنوردی یکی از ورزش‌های مورد علاقه حسن روحانی است و رئیس جمهور ایران معمولا هفته‌ای یک یا دوبار برای حفظ سلامتی خود به کوه‌های اطراف تهران می‌رود.

تصاویر منتشر شده از کوهنوردی حسن روحانی، نشان می‌داد که مردم از دیدن او در لباسی به غیر از لباس روحانیت و آن هم در قامت یک کوهنورد، تعجب کرده‌اند و بسیاری از آنان سعی می‌کنند که در جریان این دیدار ناگهانی چند متری را با رئیس جمهور همراه شوند.
حسن روحانی تنها شخصیت سیاسی ایران نیست که کوه را برای ورزش کردن انتخاب می‌کنند و به جز او بسیاری دیگر از افراد هستند که راهی کوه‌های اطراف تهران می‌روند.

72347

مقام معظم رهبری از جمله افرادی هستند که کوه را برای ورزش کردن انتخاب می‌کنند و بسیاری از کسانی که صبح‌های جمعه راه کوه می‌شوند ایشان را زیارت می‌کنند. غلام شاه‌پسندی، یکی از محافظان مقام معظم رهبری در خاطرات خود به کوه پیمایی رهبرمعظم انقلاب اشاره می‌کند و می‌گوید:« بعد از نماز صبح،‌ ایشان هفته‌ای سه روز را کوهنوردی می‌کنند و حداقل بین چهل‌وپنج تا شصت دقیقه به سمت بالا حرکت می‌کنند. این مسیر را حدود نیم ساعت تا چهل‌وپنج دقیقه برمی‌گردند.بعضی از مواقع کوه‌هایی دورتر هستند و برای اینکه به وضعیت کار ایشان لطمه نزند، آقا آن ساعت که باید تهجد و نماز و عبادت شخصی خودشان باشد را‌ می‌آیند بیرون و در طول مسیر عبادتشان را انجام می‌دهند. پای کوه که می‌رسیم، نماز را آن‌جا می‌خوانیم. هنوز تاریک است و کسی بیدار نیست. یک ساعتی که بالا می‌رویم، هنوز آفتاب نزده است.»
72350
دیگر سیاستمداری که کوه پیمایی را به ورزش‌های دیگر ترجیح می‌دهد، دکتر علی اکبر ولایتی، وزیر سابق خارجه ایران است. او که سال‌ها عرصه دیپلماسی کشور را تجربه کرده است و در عین حال در شغل اصلی خود، پزشکی نیز مشغول به کار است، ترجیح می‌دهد چند صباحی از فضای سیاست خارجی و درمان به دور باشد و راهی کوه شود، تا فضای جدیدی را تجربه کند.
72351

محمود احمدی نژاد دیگر سیاستمدار ایرانی است، که هیچگاه علاقه خود را به ورزش پنهان نکرده است. او که در عرصه سیاست نیز تفاوت‌های فراوانی با همکاران خود داشته است در عرصه ورزش نیز مسیر جدایی را برای خود انتخاب کرده است. او اهل کوهنوردی نیست و بیشتر ترجیح می‌دهد، به ورزش مورد علاقه خود یعنی فوتبال بپردازد.

رئیس جمهور پیشین ایران، هرگاه وقتی پیدا کند سعی می‌کند پایی به توپ برساند و هنر خود را در این ورزش به رخ دیگران بکشاند. بسیاری از کسانی که با او همبازی شده‌اند، اعنقاد دارند که استعداد او در این ورزش کم نیست و احمدی نژاد، فوتبال را بد باز نمی‌کند.

72352

 

شهردار تهران دیگر ورزش کار عرصه سیاست ایران است. قالیباف گویا از کارکشته‌های ورزش‌های رزمی است و با وجود آنکه اطلاعات دقیقی وجود ندارد که شهردار تهران به کدامیک از ورزش‌های رزمی علاقه بیشتری دارد اما قالیباف زمانی در تلویزیون به این نکته اشاره کرد که پای وی در هنگام مبارزه در دوجانگ رزمی شکسته است.
نکته جالب توجه در مورد قالیباف این است که این علاقه او، به شدت شخصی مانده است و فرمانده سابق نیروی انتظامی علاقه چندانی به بیان این موضوع ندارد و حتی به سختی می‌شود عکس از او با لباس ورزشی پیدا کرد. تنها عکسی که قالیباف را در لباس ورزشی نشان می‌دهد مربوط به بازدید از جنوب لبنان است.
72353

 

هاشمی رفسنجانی نیز همچون قالیباف در زمینه ورزش چراغ خاموش حرکت می‌کند. اطلاعت زیادی در مورد نحوه ورزش کردن و علاقه او وجود ندارد و تنها چندی پیش، عکس‌ها از زمان ریاست جمهوری وی و در حال کوهنوردی کردن منتشر شد، که نشان می‌داد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به کوهنوردی علاقه دارد. اما شاید جالب باشد که بدانید هاشمی صحبت‌‌ جالبی پیرامون ورزش رزمی نیو فول کنتاکت کاراته! دارد.وی در بیستم اردیبهشت ماه سال ۸۸ در دیدار با رئیس سازمان جهانی سبک نیو فول کنتاکت کاراته و مربیان تیم‌های خارجی و داخلی این رشته ورزشی و در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید:‌ اتکای ورزش نیوفول کنتاکت بر روحیه قوی و اعتماد به نفس و دانش و فیزیولوژی خاص باعث تقویت بالای جسمی و روحی ورزشکاران این رشته است.برخی اخبار اینطور می‌گویند که هاشمی در اواسط دهه ۷۰ نیز از فدراسیون کاراته حکم افتخاری کمربند سیاه کاراته را دریافت کرده است.
72354

 

قد بلند این امکان را به حداد عادل می‌داده است، که در دوران جوانی دستی به توپ برساند و همراه با دوستان خود به بازی والیبال بپردازد. می‌شود تصور کرد که رئیس سابق مجلس با توجه با قد بلندش یک والیبالیست خوب بوده باشد. کمتر سیاستمدارانی هستند که والیبال را به عنوان ورزش مورد علاقه خود انتخاب کنند.
72355

 

علی مطهری، دیگر سیاستمدار ایرانی است که رابطه بسیار خوبی با جمع ورزشیان ایران دارد. او همچون محمود احمدی نژاد علاقه فراوانی به فوتبال باز کردن دارد و از هر فرصتی برای حضور در زمین فوتبال استفاده می‌کند. علی مطهری از معدود سیاستمداران ایرانی است که با شورت ورزشی عکس دارد.بسیار متعقد هستند که مطهری همچون سیاست، در فوتبال نیز دارای استعداد فراوانی است.
72357

 

در میان تمام سیاستمداران ایرانی اما ناطق نوری، جایگاه ویژه‌ای در میان ورزشیان دارد. وی که برادرش ریاست فدراسیون بوکس را به عهده داشته است، علاقه فراوانی به ورزش زورخانه‌ای دارد. ورزشی که در سطح جهان به نام ایران شناخته می‌شود. عکس‌های ورزش ناطق نوری در زورخانه از پربازدید ترین عکس‌های رسانه‌های مجازی ایران است.
14711

این عکس‌ها نشان می‌دهد که سیاستمداران ایرانی در کنار تمام مشغله‌های سیاسی و اجماعی خود علاقه زیادی به ورزش دارند. علاقه‌ای که بسیاری از آنان دوست ندارند، رسانه‌ای شود.

Share