اقدام غیرمتعارف فدراسیون فوتبال + عکس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزشمار آغاز جامجهانی عدد ۲۰۸ را نشان میدهد و در این فاصله، تیمهایی که تاکنون به جامجهانی راه یافتهاند برنامههای خود را برای حضور هر چه آبرومندتر پیش میبرند. یکی از نکات مهمی که در چنین رویدادهای مهم ورزشی همواره مورد توجه تیمهای صعود کرده قرار میگیرد، “لباس” تیمهاست؛ […]
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزشمار آغاز جامجهانی عدد ۲۰۸ را نشان میدهد و در این فاصله، تیمهایی که تاکنون به جامجهانی راه یافتهاند برنامههای خود را برای حضور هر چه آبرومندتر پیش میبرند.
یکی از نکات مهمی که در چنین رویدادهای مهم ورزشی همواره مورد توجه تیمهای صعود کرده قرار میگیرد، “لباس” تیمهاست؛ لباسی که قرار است نقش “پرچم” کشورها را ایفا کند و این پیراهنها نمادی باشد از هر کشور اما این بار هم غیرقابل انتظار نیست که مثل اکثر اوقات لباس تیم ملی ایران در جامجهانی نتواند “بزرگی” ایران را نمایندگی کند.
با این حال اتفاقی که در چند روز گذشته برای تیم ملی افتاده مطمئنا در فوتبال دنیا یک مورد شگفتانگیز است. جدا از کیفیت لباسهای اسپانسر تیم ملی که در چند ماه اخیر همیشه مورد بحث بوده و حتی کارلوس کیروش هم با اعتراض به جنس این لباسها مدعی شده بود که این پیراهنها در تولیدیهای منیریهی تهران تولید میشوند، سفر رییس فدراسیون فوتبال ایران به آلمان برای امضای قرارداد با این شرکت نه چندان مطرح از آن دست اتفاقاتی است که مطمئنا تنها در فوتبال ایران رخ میدهد.
اگر واقعا فدراسیون فوتبال به این اعتقاد رسیده که شرکت آلاشپورت میتواند اسپانسر خوبی برای تیم ملی ایران در جامجهانی باشد- که این جای بحث فراوانی دارد- بهتر است این سوال از علی کفاشیان پرسیده شود که آیا شایستهی رییس فدراسیون فوتبال ایران است که برای امضای قرارداد به آلمان سفر کند و در دفتر این شرکت با نماینده آلاشپورت قرار داد امضا کند؟ بهتر نبود کفاشیان با احترام گذاشتن به عرف رایج فوتبال دنیا، رنج سفر را بر دوش رییس این شرکت میگذاشت تا قراردادی در شأن فوتبال ایران در دفتر رییس فدراسیون بسته میشد؟ آیا صرف تهیه البسه و دادن چند هدیه به هواداران تیم ملی بدون اینکه پولی در قبال تبلیغ این شرکت به فدراسیون فوتبال داده شود، کافی است؟
به هر حال در شرایطی که تیمهای مختلف راهیافته به جام جهانی این روزها لباسهای خود را با برگزاری مراسم Kit Launch رونمایی میکنند، سفر کفاشیان به آلمان و حضور در ساختمانی که به نظر میرسد متعلق به این شرکت است قطعا دون شأن تیمی است که توانسته به جامجهانی صعود کند.
حتما هواداران فوتبال ایران به یاد دارند که پس از صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۰۶ اسپانسر آن زمان تیم ملی چگونه با برگزاری مراسمی در حد عرف فوتبال روز دنیا از پیراهن تیم ملی رونمایی کرد.
حضور در جام جهانی ظرفیت بزرگی برای فوتبال ایران به وجود آورده اما با توجه به اتفاقاتی از این دست به نظر میرسد فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته از این ظرفیت عظیم برای کسب در آمد و بالا بردن وجهه خود در سطح بینالملل استفاده کند.
منبع: ایسنا
دیدگاه