نوبخت خبرداد:

افزایش دوبرابری یارانه کالاهای اساسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی دولت پس از جلسه هیات دولت دو خبر خوش در جمع خبرنگاران اعلام کرد افزایش دوبرابری یارانه کالاهای اساسی و مابه‌التفاوت آنها از جمله گندم و همچنین تامین ۲۵ میلیارد دلار بودجه برای پیش پرداخت طرح‌های فاینانس خبرهای خوشی بود که نوبخت عنوان کرد

nobakhtبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی دولت پس از جلسه هیات دولت دو خبر خوش در جمع خبرنگاران اعلام کرد.
افزایش دوبرابری یارانه کالاهای اساسی و مابه‌التفاوت آنها از جمله گندم و همچنین تامین ۲۵ میلیارد دلار بودجه برای پیش پرداخت طرح‌های فاینانس خبرهای خوشی بود که نوبخت عنوان کرد.
وی تصریح کرد: بر این اساس با توجه تغییر سقف بودجه که در مجلس به تصویب رسیده است دیگر مردم نباید نگران افزایش قیمت کالاهای اساسی از جمله نان باشند.
نوبخت همچنین اعلام کرد:در جلسه امروز هیات دولت درباره اشتغال افراد دو شغله صحبت شد و قرار شد دستگاه های اجرایی با جدیت با دو شغلگی این گونه افراد برخورد کنند. البته در موارد ضرورت که بخواهند از افراد بازنشسته استفاده کنند باید مراحل قانونی رعایت شود.

نوبخت با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برخی افراد دچار بازنشستگی زودرس شده‌اند، گفت: برای استفاده مجدد از این افراد مراحل قانونی رعایت خواهد شد.

در ادامه مهم ترین بخش های سخنان سخنگوی دولت می آید:

* طبق قانون دولت در اجرای سیاست اصل ۴۴ باید از جایگاه تصدی و مالکیت خارج شود، متأسفانه در گذشته این واگذاری‌ها صورت نگرفته است اما دولت موظف است این واگذاری‌ها را به بخش غیردولتی انجام دهد.
*درباره پرداخت یارانه‌ها به دهک‌های مختلف هم، دولت تدبیر و امید یک راه‌حل منطقی را که در بردارنده منافع همه ایرانیان باشد در نظر دارد چرا که در مسئله هدفمندی یارانه‌ها که بسیار نیز مهم است همه آحاد مردم با آن در ارتباط هستند.
* ما تا زمان اتمام کار، کارگروه‌های این حوزه مخالف رسانه‌ای شدن آن هستیم چرا که معتقدیم نباید برای مردم دغدغه ایجاد کنیم و در عین حال باید بهترین راه را برای استفاده از این منابع ایجاد کرد. در این باره پس از جمع‌بندی اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.
*درباره رابطه مجلس و دولت هم مجلس و دولت به عنوان دو قوه با قبول تفکیک قوا وظایفی دارند.

* درباره عدم رأی اعتماد مجلس به برخی از وزرای پیشنهادی، ما از اینکه مجلس به وظایف قانونی خود عمل کند خرسندیم و اعتراضی هم نداریم و در عین حال نظر مجلس برای ما محترم است.

*(ضمن ابراز امیدواری برای تقویت روابط مجلس و دولت ) ما به خاطر رفاه و آسایش مردم و بهبود معیشت آنها نباید با یکدیگر اختلافی داشته باشیم که البته این به معنای صرف نظر از نظرات خود نیست.
* درباره برنامه صد روزه دولت خاطرهم، رئیس‌جمهور به زودی از طریق رسانه‌ها مواردی را که قبلا اعلام کرده بود به اطلاع مردم خواهد رساند.

* آقای رئیس‌جمهور به منظور دیدار با مردم سفر خواهد داشت اما نحوه این سفر باید با توجه به تجارت گذشته بهتر شود و از این رو ما روی این موضوع مطالعه می‌کنیم و انشاء‌الله در آینده اجرا خواهد شد./خبرآنلاین

 

Share