معتضد: مردم گیلان بیش از یک قرن است که منتظر راه آهن هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : خسرو معتضد، تاریخ نویس مشهور ایرانی در برنامه شب گذشته «هنگام درنگ» که به موضوع راه آهن در تاریخ معاصر ایران می پرداخت، به وضعیت راه آهن در گیلان انتقاد کرد و گفت : آن موقع، رشت خط راه آهن داشت ولی الان مردم گیلان بیش از صد سال است که منتظر راه آهن هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  دیارمیرزا :خسرو معتضد در این برنامه که شب گذشته (۱۵/۶/۱۳۹۲) از شبکه اول سیما پخش شد، ضمن اشاره به تاریخچه ورود و کشیدن خط راه آهن در ایران گفت: یکی از اولین خطوط راه آهنی که در ایران ساخته شد، خط راه آهنی است که چند سال قبل از جنگ جهانی اول و به طول ۱۴ کیلومتر از رشت تا پیربازار کشیده شد.

 

معتضد در ادامه افزود: آن موقع، رشت خط راه آهن داشت ولی الان مردم گیلان بیش از صد سال است که منتظر راه آهن هستند.

وی در ادامه برنامه بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد و گفت: من الان با مردم گیلان در ارتباط هستم و می دانم که مردم خواهان راه آهن هستند.

لازم به ذکر است که طرح راه آهن رشت به قزوین چند سالی است که در حال اجراست ولی هنوز خبرهای دقیقی از زمان افتتاح آن به گوش نمی رسد. /گیلان آنلاین

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share