نماینده سابق انزلی گزینه اصلی مدیرعاملی سازمان بنادر ودریانوردی
به گزارش دیارمیرزا با برگزاری جلسات رأی اعتماد وزرای کابینه یازدهم و تعیین دکتر عباس آخوندی بعنوان وزیر راه و شهرسازی، گمانه زنیها درباره انتصاب معاونان وی از جمله مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تشدید شده است براساس، اخبار دریافتی حاکی است که هادی حقشناس، بعنوان اصلی ترین گزینه برای مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح است
به گزارش دیارمیرزا با برگزاری جلسات رأی اعتماد وزرای کابینه یازدهم و تعیین دکتر عباس آخوندی بعنوان وزیر راه و شهرسازی، گمانهزنیها درباره انتصاب معاونان وی از جمله مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تشدید شده است.
گزینه های مورد نظر برای معاونتهای مختلف وزارت راه و شهرسازی از طریق کمیته زیربنایی دولت که وظیفه انتخاب وزرا و مدیران ارشد را برعهده دارد، تعیین خواهند شد.
در ان زمینه، اخبار دریافتی حاکی است که هادی حقشناس، از اعضای ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی، بعنوان اصلیترین گزینه برای مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح است.
حقشناس متولد بندر انزلی است و در دورههای ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم این بندر شمالی در پارلمان بوده است. وی پس از دوران نمایندگی مجلس به سازمان بنادر و دریانوردی آمد و بعنوان مشاور در کنار دکتر علی طاهری و مهندس سیدعطاءالله صدر قرار گرفت. عضو هیأت مدیره منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی و عضو غیرموظف هیأت مدیره کشتی سازی خلیج فارس (ایزوایکو) به مدت چهار سال تا پایان سال ۱۳۹۰از دیگر مسؤولیتهای مرتبط با دریای حق شناس محسوب میشود.
با آنکه از حق شناس بعنوان شانس اول مدیریت عامل سازمان بنادر و دریانوردی نام برده میشود، اما برخی منابع احتمال میدهند وی به سمت استانداری گیلان منصوب شود.
در کنار حق شناس، از علیرضا ساطعی بعنوان دیگر گزینه مطرح برای سازمان بنادر و دریانوردی نام برده میشود.
ساطعی از مدیران قدیمی و باسابقه سازمان بنادر است که چندین مدیرکلی در این سازمان را در سابقه دارد و آخرین سمت وی، عضو هیأت عامل و معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در دوران دکتر طاهری بوده است.
قبل از انتصاب صدر به مدیرعاملی سازمان بنادر، از ساطعی بعنوان گزینه اصلی این سمت نام برده میشد و حتی حکم وی از سوی وزیر وقت، حمید بهبهانی، صادر شد؛ اما نهایتا صدر بر مصدر سازمان بنادر نشست.
پس از آن، ساطعی سازمان بنادر را ترک کرد و به همراه دکتر طاهری راهی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران شد و معاونت مالی و پشتیبانی این شرکت بزرگ فراساحلی را برعهده گرفت.
با رفتن ساطعی از سازمان بنادر، مجادلات گستردهای بویژه در مورد قراردادها و مناقصات بندری بین بخش خصوصی و تشکلهای تخصصی با سازمان بنادر درگرفت و روند فعالیت در اغلب بنادر رو به سکون نهاد.
اما در کنار دو گزینه فوق که بیشتر صبغه بندری دارند، گزینه دیگری نیز از سوی فعالان دریایی پیشنهاد و مطرح شده است. دکتر محمد احمدیبافنده، از مدیران باسابقه دریایی کشور که در بخشهای صنایع دفاعی و لجستیک فعالیت داشته؛ سومین گزینه مطرح برای سازمان بنادر و دریانوردی است. وی در دو سال گذشته مدیریت عامل شرکت ایران مارین سرویسز از شرکتهای مهم دریایی کشور را برعهده داشته است./مارین نیوز
دیدگاه