سلامت آب شرب روستایی گیلان سنجش می‌شود

به گزارش دیارمیرزا : محمدعلی فرامینی ظهر امروز در جلسه آبفار استان با اشاره به انجام آزمایش فیزیکوشیمیایی آب روستایی گیلان اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال ۱۵ هزار و ۸۲۳ مورد آزمایش میکروبی «باکتریولوژیکی» و فیزیک و شیمیایی آب در آزمایشگاه‌های مرجع این شرکت در سطح ۱۶ شهرستان انجام شده است. وی افزود: در این […]

به گزارش دیارمیرزا : محمدعلی فرامینی ظهر امروز در جلسه آبفار استان با اشاره به انجام آزمایش فیزیکوشیمیایی آب روستایی گیلان اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال ۱۵ هزار و ۸۲۳ مورد آزمایش میکروبی «باکتریولوژیکی» و فیزیک و شیمیایی آب در آزمایشگاه‌های مرجع این شرکت در سطح ۱۶ شهرستان انجام شده است.

خبرگزاری فارس: سلامت آب شرب روستایی گیلان سنجش می‌شود

وی افزود: در این مدت تعداد ۱۴ هزار و ۵۴۵ مورد آزمایش میکروبی و HPC و یک‌هزار و ۲۷۸ مورد آزمایش فیزیکوشیمیایی از منابع آبی و شبکه‌های توزیع در سطح روستاهای گیلان انجام شد.

به گفته این مسئول، در مدت مذکور ۲۰۵ هزار و ۳۶۴ آزمون سنجش کلر باقی‌مانده نیز با مطلوبیت ۹۵ درصد توسط کارشناسان مربوطه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، ادامه داد: در طول این مدت بالغ بر ۳۱ تن گاز کلر و پودر پرکلرین به منظور کلرزنی شبکه‌های آبرسانی روستایی استان مصرف شده است.

فرامینی از تعمیر و سرویس ۱۹۰ دستگاه کلرزن گازی و مایعی در تاسیسات آبرسانی روستایی گیلان خبر داد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر ۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده، خاطرنشان کرد: تمام این اقدام‌ها در راستای تأمین، تقویت و توزیع آب شرب با کیفیت و به دور از هرگونه کدورت و آلودگی روستاییان اجرایی شده است.

مدیرعامل آبفار گیلان در پایان متذکر شد: اکنون بالغ بر ۸۹۰ هزار نفر در یک‌هزار و ۶۵۸ روستای گیلان از آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی برخوردار هستند.

Share