امام جمعه رشت: مستضعفان جهان رژیم صهیونیستی را به مجازات می‌رسانند

به گزارش دیار میرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر تروریست خواندن حزب‌الله لبنان توسط اتحادیه اروپا را شرم‌آور خواند و اظهار کرد: رژیم صهیونیستی دانشمندان هسته‌ای ایران و آزادی‌خواهان را در نقاط مختلف دنیا ترور می‌کند اما او را تروریست نمی‌دانند. وی به تحمیل چهار جنگ توسط رژیم صهیونیستی به […]

به گزارش دیار میرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر تروریست خواندن حزب‌الله لبنان توسط اتحادیه اروپا را شرم‌آور خواند و اظهار کرد: رژیم صهیونیستی دانشمندان هسته‌ای ایران و آزادی‌خواهان را در نقاط مختلف دنیا ترور می‌کند اما او را تروریست نمی‌دانند.ghorbani

وی به تحمیل چهار جنگ توسط رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها اشاره کرد و افزود: رژیم صهیونیستی زمین مردم فلسطین را غصب کرده است.

قربانی با بیان اینکه مردم دنیا متوجه تهمت تروریست زدن به ایران و حزب‌الله لبنان را متوجه هستند، تصریح کرد: روزی فرا می‌رسد مستضعفان جهان اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به مجازات قانونی می‌رسانند.

امام جمعه رشت آمریکا، اروپا و غرب را در جهان رسوا دانست و بیان کرد: ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان در راهپیمایی عمومی روز جهانی قدس پاسخ رژیم صهیونیستی را می‌دهند.

وی در ادامه به اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه در استان‌ها و شهرستان‌ها پس از نماز جمعه تهران برگزار شده است.

قربانی، برکت حضور مردم در نماز جمعه را از آثار امام (ره) عنوان کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به روز اهدای خون در هفته آینده، خاطرنشان کرد: امروز پزشکی با تزریق خون تازه به سلامت بیماران کمک می‌کند.

وی به حجامت در گذشته اشاره کرد و یادآور شد: عمل حجامت اکنون درست نیست و حرام است زیرا خون ماده زنده محسوب می‌شود و می‌تواند دیگران را زنده‌نگه دارد.

قربانی با بیان اینکه طبق موازین پزشکی اکنون می‌توان خون اهدا کرد، افزود: اهدای خون موجب سلامتی جسم می‌شود.

*آیت‌الله مشکینی در مقابل رهبری تواضع ویژه داشت

امام جمعه رشت همچنین به سالگرد رحلت استاد اخلاق آیت‌الله مشکینی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مشکینی جزو مجتهدان صاحب رساله بود و در مقابل مقام معظم رهبری تواضع ویژه داشت.

وی روز شیر مادر را از جمله مناسبت‌ها در هفته آینده عنوان کرد و یادآور شد: پیامبر (ص) فرمودند که شیر مادر بهترین غذا برای کودک است.

قربانی تصریح کرد: شیر مادر در ساختار روحی و جسمی کودک اثر ویژه دارد.

امام جمعه رشت هفته آینده را اوج برکات و حوادث عظیم ماه مبارک رمضان توصیف کرد و افزود: جنگ بدر و معراج در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد.

وی با اشاره به شب قدر، بیان کرد: سرنوشت انسان‌ها در شب قدر تنظیم می‌شود.

قربانی  ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان را شب‌های تقدیر، تحکیم و امضای سرنوشت انسان‌ها دانست و اذعان کرد: شب قدر از هزار ماه بالاتر است و قرآن در شب قدر نازل شد.

امام جمعه رشت بر کاهش فقر در جامعه تأکید کرد و گفت: دغدغه تمام انبیا، اولیا و مصلحان جهان کاهش فقر در جامعه بوده است.

*زکات موجب کاهش فقر در جامعه می‌شود

وی زکات، خمس، انفاق و روزه ماه مبارک رمضان را برای برطرف شدن فقر در جامعه خواند و اظهار کرد: روزه‌داران با رنج فقر و نداری نیازمندان آشنا می‌شوند.

قربانی با بیان اینکه افراد بسیاری در زندان‌های به دلیل جرایم غیر عمد زندانی هستند، تصریح کرد: خانواده‌های زندانیان جرایم غیر عمد لطمه بسیاری می‌بینند.

امام جمعه رشت نهادهای کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مسکن و … را از خدمات امام (ره) دانست و یادآور شد: ساخت سه میلیون مسکن مهر در کشور امر کوچکی نیست و از جمله خدمات دولت احمدی‌نژاد محسوب می‌شود.

Share