استاندار گيلان:

تولیدکنندگان مجاهدین در راه حق هستند

استاندار گیلان تاکید کرد: کسانی هستند که نمی گذارند پروژه های متوقف شده ادامه کار دهند دوباره تاکید می کنم که این افراد شناسایی شوند تا با جلوگیری از مال اندوزی آنها کارخانه ها هرچه زودتر شروع به کار کنند.

به گزارش دیارمیرزا، در این همایش که کرمانشاهی معاون سازمان توسعه و تجارت کشور و جمعی از مدیران و تلاشگران عرصه صنعت و معدن و اصناف حضور داشتند مهندس کیهان هاشم نیا حمایت از فناوری ، تولید و یکپارچه سازی ملی را حمایت منطقی و ذاتی از حاکمیت دانست و افزود : حکومت هایی که تحت فشارهای بین المللی قرار دارند ، حکومت هایی هستند که یا از جهت تولید ، فناوری و اقتصادی ضعیف می باشند و یا اینکه از حضور و مشارکت مردمی برخوردار نیستند .dsc781
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کار گروه های بخش توسعه صادرات و همچنین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  در استان خبرداد و افزود : در این کار گروه ها سعی برآن است تا به صورت کارشناسی و دقیق مسائل مربوط به توسعه صادرات و بهبود محیط کسب و کار مورد بررسی قرار گیرد تا اقدامات لازم در جهت رفع موانع و مشکلات در این بخش ها صورت پذیرد.
نماینده عالی دولت از اجرای بیش از ۱۲۰۰ طرح صنعتی و معدن در استان خبر داد  و افزود : استان گیلان از ظرفیت و توانمندی بالایی در عرصه های مختلف برخوردار است که باید با بهره گیری از این استعدادها در جهت توسعه و تعالی استان گام برداریم .
کیهان هاشم نیا سهم گیلان را در تولید ناخالص ملی ۶۳% عنوان کرد و آن را  نقطه قوتی برای استان برشمرد و افزود :  نرم کشوری ۵۱ درصد است و تولید ناخالص گیلان بالاتر از نرم کشوری است.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اجرای طرح حمل کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی برلزوم افزایش تولید صنعتی در این منطقه تأکید کرد و افزود : تمرکز در بخش صنعت منطقه آزاد بندر انزلی ، توسعه تجارت و اشتغال استان را به دنبال خواهد داشت  .
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سخنان خود برضرورت تولید کالا در داخل منطقه آزاد انزلی و صادرات آن تاکید کرد .
در ادامه این مراسم کرمانشاهی معاون سازمان توسعه تجارت کشور بر لزوم مدیرت در وارادات و حمایت از تولید داخلی تأکید کرد و افزود : تولید باید صادرات محور باشد و با ارز صادرات غیر نفتی ارز مورد نیاز واردات کشور تأمین گردد  .

 

وی در ادامه سخنان خود افزود : در زمان پیروزی انقلاب ، اقتصاد کشور تک محصولی و برمبنای تولید و صادرات نفت بنا گذاشته شده بود ودر آن سالها مجموع صادرات غیرنفتی ۳۰۰ میلیون دلار و میزان واردات بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار بود .
معاون سازمان توسعه تجارت کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سال ۱۳۸۰ میزان صادرات غیر نفتی کشور بالغ بر ۵/۴ تا ۵ میلیارد دلار بود افزود :  درسال ۱۳۸۶ جشن عبور از ۲۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور گرفته شد  .
کرمانشاهی از صادرات بیش از ۴۱ میلیارد دلار کالاهای غیر نفتی در سال گذشته خبرداد و افزود : مجموع واردات درطی سال گذشته بالغ بر ۵۳ میلیارد دلار بود .
معاون توسعه تجارت کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت : در سال ۱۳۹۲ برابری صادرات غیر نفتی با واردات  هدف گذاری گردید که در طی ۳ ماهه اول سال جاری این وعده محقق شد .
در ادامه این مراسم عاشوری نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :  اعمال تحریم ها ، شرایط سخت درتأمین مواد اولیه ، رقابت در بازار ، هجوم کالا از کشورهای تولید کننده گویای این است که شرایط برای تولید در کشور سخت شده است .

 

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی باتوجه به تولید محقق خواهد شد اظهار امیدورای کرد : تولید و صنعت بارویکرد صادرات محوری صورت پذیرد .
در ادامه این جلسه منتظری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان از کسب رتبه ششم سرمایه گذاری در حوزه تولید و معدن در سال گذشته توسط استان گیلان خبرداد و افزود : در سال گذشته در حوزه تولید و تجارت بالغ بر ۱۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد گردید .

 

در ادامه این مراسم استاندار گیلان با اهداء لوح از برگزیدگان حوزه صنعت و معدن و اصناف تقدیر کرد .

Share