وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی:

گیلان هفتمین استان اجرای پایلوت طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده خواهد بود

به گزارش دیار میرزا اسدالله عباسی گفت:با تمهیدات و تلاش های استانداری گیلان و دانشکده ی علوم پزشکی و سایر مسئولین، استان گیلان هفتمین استان در سطح کشور خواهد شد که به صورت پایلوت طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در آن اجرا می شود.

به گزارش دیار میرزا و به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت اسدالله عباسی وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی در سفرش به استان گیلان  ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام علی علیه السلام و زنده کردن نام و یاد شخصیت های شاخص استان هم چون آیت ا..بهجت ابراز نمود: با توجه به قابلیت های استان گیلان در زمینه های مختلف مانند کشاورزی و وجود بنادر و… باید کوشید با ایجاد زمینه های مناسب از این قابلیت ها استفاده کنیم .dsc612

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی افزود: کارگروه اشتغال و تولید به منظور تحقق شعار امسال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.

عباسی در ادامه ی سخنانش از اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در استان گیلان خبرداد و گفت: با تمهیدات و تلاش های استانداری گیلان و دانشکده ی علوم پزشکی و سایر مسئولین، استان گیلان هفتمین استان در سطح کشور خواهد شد که به صورت پایلوت طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در آن اجرا می شود.

وزیر کار ادامه داد: در راستای گسترش دامنه ی کار و بالا بردن ظرفیت و کیفیت کارخانه ی چوکا و شرکت های وابسته و هم چنین کارخانه ی داروسازی استان با توجه به این که در تحریم هستیم هم می توان بحث اشتغال جوانان استان را پوشش داد و هم گام هایی را در زمینه ی خود کفایی کاغذ و دارو در سطح کشور برداشت.

دکتر عباسی  با اشاره به وجود امکان اشتغال و تولید در گیلان خاطرنشان کرد: ۱۱ سازمان و دستگاه اجرایی زیر مجموعه وزارتخانه برای ادامه و تکمیل پروژه های اساسی استان آمادگی کامل دارند.

عباسی همچنین به برنامه ریزی های انجام گرفته در وزارتخانه به منظور رفع مشکلات موجود در بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و اجرای نظام ارجاع به پزشک خانواده را نمونه ای از این اقدامات عنوان کرد.

وی ادامه داد: با ملحق شدن گیلان به جمع هشت استان پایلوت اجرای نظام ارجاع به پزشک خانواده، همه مردم استان تحت پوشش بیمه ای این طرح قرار می گیرند.

وی همچنین از پرداخت مطالبات ۱۰ میلیاردی به بیمه ی خدمات درمانی و بیمه ی تامین اجتماعی خبر داد و گفت: ضمن پرداخت مطالبات بیمه ی خدمات درمانی و تامین اجتماعی اعتبارات و تسهیلاتی از طریق صندوق مهر رضا و… به تعاون داران استان هم تعلق خواهد گرفت.

وی در پایان سخنانش ضمن اینکه از ابلاغ مصوبات دولت به استان ها در جهت افزایش بیمه ورزشی کارگران و مردم خبر داد افزود: اجرای مصوبات دولت در مورد سازمان بهزیستی و کمیته ی امداد امام خمینی (ره) در اولویت قرار داشته و در جهت بالا بردن کیفیت آسایشگاه های استان و همچنین افزایش تعداد شرکت کننده در دوره های فنی و حرفه ای باید تمهیداتی در نظر گرفته شود.

Share