دکتر تامینی:جنگ آینده علیه ایران در حوزه تغذیه است

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم رشت در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که وضعیت بخش کشاورزی خیلی تعریف ندارد، اذعان کرد: باید برای آن فکر اساسی کرد و اگر روند به این شکل پیش برود،آینده خوبی هم نخواهد داشت. حسن تامینی لیچائی،با بیان این مطلب،افزود:در شرایط فعلی که ایران […]

tamini

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم رشت در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که وضعیت بخش کشاورزی خیلی تعریف ندارد، اذعان کرد: باید برای آن فکر اساسی کرد و اگر روند به این شکل پیش برود،آینده خوبی هم نخواهد داشت.

حسن تامینی لیچائی،با بیان این مطلب،افزود:در شرایط فعلی که ایران در شرایط سخت، تحت تحریم به سر می برد، یکی از بخش‌های بسیار کار ساز که می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند و همه بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند، بخش کشاورزی است.

به گفته وی، در آینده نزدیک ما با جنگ غذا  مواجه خواهیم بود و اگر در گذشته می‌توانستیم برنج‌های خارجی را با یک قیمت حدود ۱۰۰۰تومان وارد کشور کنیم، الان مجبور شده‌ایم با قیمت بالای ۵ هزار تومان، این کالا را وارد کنیم.

این مسئول،تصریح کرد: بهتر است بر روی بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کنیم و از سوئی دیگر کشاورزی که چاره داشته باشد، کشاورزی نمی کند. چون صرفه اقتصادی برای او ندارد. ولی ما الان تلاش می‌کنیم تا برنج‌های مرغوب ایرانی صادر شود.

تامینی لیچائی ابراز کرد: در سال گذشته، همه اقلام و اجناس به غیر از برنج،افزایش قیمت داشته است و بنابراین همه باید تلاش و هم فکری کنیم که نگذاریم وضعیت کشاورزی از این بدتر و نابود شود تا کشاورزان نامید شوند.

وی خاطر نشان کرد: باید همه داد بزنیم و تلاش کنیم تا وضعیت بخش کشاورزی ایران بهتر شود. ولی واردات برنج را روشی خوبی نمی‌بینم.

Share