کاهش ۲۲ درصدی کشته‌های نوروزی جاده‌های گیلان

به گزارش دیارمیزرا مهیار رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند ۹۱ تا پایان ۱۳ فروردین جاری در جاده‌های گیلان تعداد ۴۵۸ فقره تصادف رانندگی رخ داد، اظهار کرد: این تعداد تصادف رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است. وی کاهش قابل […]

به گزارش دیارمیزرا مهیار رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند ۹۱ تا پایان ۱۳ فروردین جاری در جاده‌های گیلان تعداد ۴۵۸ فقره تصادف رانندگی رخ داد، اظهار کرد: این تعداد تصادف رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی کاهش قابل توجه ۲۲ درصدی کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های گیلان را یکی از موفقیت‌های پلیس استان در نوروز جاری ذکر کرد.

سرپرست پلیس راه گیلان درباره اجرای طرح نوروزی در استان، خاطرنشان کرد: در زمان اجرای طرح نوروزی، ۲۸ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای گیلان کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ تعداد هشت نفر کمتر بوده است.

وی بیشترین گروه حادثه‌دیده در تصادفات نوروز جاری را عابران پیاده نام برد و تصریح کرد: در نوروز جاری ۱۱ نفر عابر پیاده کشته شدند که ۳۹ درصد مرگ و میر تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رستگار، ناوگان عمومی مسافر در نوروز جاری را بدون حادثه و تلفات ذکر کرد و افزود: ناوگان عمومی ایمن‌ترین گروه ترافیکی گیلان در نوروز ۹۲ بوده است.

وی کاهش تلفات جاده‌ای گیلان را حاصل اقدام‌های موثر پلیس عنوان کرد و یادآور شد: چند ماه قبل از اجرای طرح نوروزی، اقدام‌های ویژه‌ای برای کنترل تخلفات و تصادفات جاده‌ای و روان‌سازی جریان ترافیک در ایام نوروز مورد بررسی پلیس راه استان قرار گرفت.

این مسئول متذکر شد: در زمان اجرای طرح نوروزی با انجام دقیق و هدفمند برنامه‌ها، ضمن برقراری نظم بسیار مطلوب ترافیکی، تصادفات و تلفات جاده‌ای نوروزی گیلان کاهش یافته است.

وی به بازگشت مسافران نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: تمام خروجی‌های استان شاهد بازگشت مسافران است و از رانندگان می‌خواهیم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و با آرامش بیشتر، رانندگی نمایند تا سالم به شهر و دیار خود بازگردند.

Share