چند می گیری برای کالای خارجی تبلیغ کنی؟ + عکس
دیارمیرزا: استقبال بی نظیر و حضور سوپراستارهای سینما از نیکی کریمی گرفته تا پوریا پورسرخ، الناز شاکردوست، آناهیتا همتی، الهام حمیدی و ستارگان فوتبال مانند علی دایی و فرهاد مجیدی در مراسم گشایش اولین شعبه این برند لوکس تعجب عام و خاص را بر انگیخت.
به گزارش دیار میرزا چندی قبل در روز دوازدهم اسفندماه یکی از بزرگترین فروشگاه های برند لاگژری مون بلان Monblanc در مجتمع تجاری “سام سنتر” واقع در خیابان فرشته تهران افتتاح شد.
استقبال بی نظیر سوپراستارهای سینما از نیکی کریمی گرفته تا پوریا پورسرخ، الناز شاکردوست، آناهیتا همتی و الهام حمیدی و ستارگان فوتبال مانند علی دایی فرهاد مجیدی، امیر قلعه نویی و مهدی رحمتی و یا اهالی فرهنگ همچون دکتر الهی قمشه ای در مراسم گشایش اولین شعبه این برند لوکس تعجب عام و خاص را بر انگیخت. مراسمی که مجری چون فرزاد حسنی را به کار گرفته بود تا هر چه با شکوه تر برگزار شود.
مون بلان چیست؟
مون بلان در اصل نام بلندترین قله ی کوه در رشته کوههای آلپ اروپا است. که برند لوکس و پر شهرت مون بلان با نام آن مزین شده است.
این برند طراح و سازنده ی قلم های نوشت افزار خاص، عینک های آفتابی، جواهرات، محصولات چرمی، عطر و… به صورتی کاملاً لوکس و قیمتی است. این شرکت در سال ۱۹۰۸ توسط سه یهودی آلمانی به نام های:
۱. “یوهان فوس” (Claus Johaness Voss)؛ فروشنده لوازم التحریر.
۲. “آلفرد نمیاس” (Alfred Nehemias)؛ بانکدار.
۳. مهندس “آگوست ابراشتاین”(Agust Eberrrstain)
پایه گذاری شد.
هدف این سه یهودی از این شراکت تولید قلم های لوکس برای مشتریان خاص بود؛ اتحادی مستحکم که تخصص، توان اجرایی و قدرت مالی را در کنار یکدیگر گرد آورد. یکی از دلایل شهرت مون بلان، ارائه ی قلم های تولید شده به تعداد محدود است و این موضوع سبب شده قلم های مزبور به مرور زمان با ارزش شوند.
زیپ دیپلماسی با طعم مون بلان
زیپ دیپلماسی گونه ای از دیپلماسی عمومی و سیاست ورزی است که به صورت رسمی و توسط دیپلمات های با سابقه در کشور هدف اجرا نمی شود بلکه توسط افرادی که در میان مردم از نفوذ و قدرت جذب برخوردارند مانند بازیگران سینما، ورزشکاران و یا فعالان فرهنگی و اقتصادی، دیپلماسی و سیاست خاص به صورتی غیر رسمی اجرا می شود تا مقبول عام و خاص جامعه قرار گیرد هرچند اکثریت جامعه هدف با دیپلماسی رسمی آن کشور مخالف باشند.
در واپسین روزهای سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی و شروع سال جدید حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد نمایندگی برندی خارجی در ایران متولد می گردد و کیک تولدش توسط مردان و زنانی از ایران بریده می شود که در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردارند.
کار به همین جا ختم نمی شود از آن جایی که این شرکت با همکاری سازمان ملل چندین بنیاد خیریه و ظاهرا بشر دوستانه را در سرتا سر جهان اداره می کند دو سفیر نیکوکاری در ایران معرفی می نماید. البته این اقدامات برای بهبود برند صورت می گیرد
بازیگرانی که به دلیل تیپولوژی و زیبایی چهره عمدتا مورد توجه جوانان هستند. نیکی کریمی که دانش آموخته ی طراحی مد و لباس از آمریکاست به نمایندگی از جامعه ی زنان ایرانی و پوریا پورسرخ دارای دکترای تخصصی در رشته ی فیزیولوژی گیاهی به نمایندگی از مردان ایرانی. ترکیبی لوکس و سطح بالا از بازیگران محبوب برای جلب نظر ایرانیان!
و چه چینش دیپلماتیک زیبایی! قلم خارجی به نشانه سبک زندگی در دستان بازیگران محبوب و تحصیل کرده ایرانی و ایرانیان محکومند تا هر قلم او را به قیمتی گزاف بخرند و سرمایه های خود را به دیارش روانه سازند تا آن که سرافراز و قدرتمند باقی بماند سرمایه دار خارجی باشد.
مهمان جالب توجه این ضیافت دکتر الهی قمشه ای است که با ظاهری دور از انتظار در این میان ظاهر شده است. فردی که تلویزیون جمهوری اسلامی ایران شبکه فرهیختگان خود را سالها تریبون آراء او قرار داده بود.
در این میان رسانه های داخلی آن چنان با آب و تاب به این موضوع پرداختند انگار که یکی از مهمترین رویدادهای ملی در ایران رخ داده است و این در حالی است که گذشته از آثار سیاسی فرهنگی گشایش چنین برندهایی کارشناسان علم اقتصاد بر این باورند که خرید و فروش کالاهای لوکس در زمان بحران های اقتصادی و تحریم ها جز آن که سرمایه های کشور را به خارج تاراج نماید هیچ اثر دیگری ندارد. و این که این رسانه ها از انعکاس پر زرق و برق چنین گشایشی چه هدفی دنبال می کنند؟
دیدگاه