نماینده عالی دولت در گیلان خبر داد:

مجوز مرز مجاز دریایی بندر آستارا صادر شد

به گزارش دیار میرزا ‘کیهان هاشم نیا’ در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی تصویب هیات وزیران، دستگاه های ذیربط نیز موظفند برای استقرار در مرز مذکور امکانات و تجهیزات لازم را تأمین کنند. وی افزود: تصویب مرز مجاز دریایی بندر آستارا ، تحول عظیمی در فعالیت های این بندر که بر اقتصاد […]

به گزارش دیار میرزا ‘کیهان هاشم نیا’ در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی تصویب هیات وزیران، دستگاه های ذیربط نیز موظفند برای استقرار در مرز مذکور امکانات و تجهیزات لازم را تأمین کنند.

وی افزود: تصویب مرز مجاز دریایی بندر آستارا ، تحول عظیمی در فعالیت های این بندر که بر اقتصاد استان و منطقه تأثیرگذار است، ایجاد می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: تصویب مرز مجاز دریایی بندر آستارا عیدی دولت به مردم گیلان است چراکه تاثیر این صدور مجوز، موجب شتاب در ارتقاء موقعیت راهبردی استان در مبادلات خارجی خواهد شد.dsc0024

به گفته هاشم نیا؛ بندر آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی شمال کشور و حاشیه دریای خزر به دلیل هم مرز بودن ایران و جمهوری آذربایجان ، نزدیکی به بنادر باکو ، آستراخان ، ماخاچ کالا و اولیا و همچنین متصل بودن به منطقه ویژه اقتصادی در حال ساخت، از موقعیت ممتازی برای تجارت خارجی است.

وی ادامه داد: از آنجاییکه این بندر متصل به مرز زمینی نزدیکترین فاصله را با استان های غربی کشور دارد و همچنین به آسیای میانه ، قفقاز و کشورهای آذربایجان ، ارمنستان و ترکیه و عراق هم نزدیک است، می تواند در بخش ترانزیت نفتی ، غلات و کالاهای عمومی نقش بسزایی داشته باشد.

هاشم نیا بیان کرد: با توجه به ساخت راه آهن رشت به تالش و آستارا، بی شک این موقعیت منحصر بفرد ارتقا بیشتری می یابد.

بر اساس مصوبه دولت در سال ۱۳۸۵ مقرر شد بندر آستارا به بندر باری و مسافری تبدیل شود که فاز اول این بندر با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن آماده افتتاح است.

برای ساخت بندر آستارا با ظرفیت تخلیه و بارگیری سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی و منابع داخلی هزینه می شود.

Share