در حمایت از صنعت چای:

تفاهمنامه همکاری صدرا با سازمان چای کشور امضا شد + حاشیه ها

اختصاصی دیارمیرزا:رهبری نماینده مردم رودسر گفت رئیس جمهور حوصله ای در خصوص شنیدن مشکلات چایکاران نداشت و ما را به معاون اولش ارجاع داد و ایشان هم مشکل چای را مداما با مشکل سیب زمینی و پیاز اشتباه می گرفتند

دیارمیرزا:

 

*حاشیه های اختصاصی دیار میرزا از  امضای تفاهم نامه سازمان چای با شرکت صدرا

* محرر رییس سازمان چای کشور جزء اولین نفراتی بود که به همراه چند نفر از همکاران خود به محل جلسه وارد شد

* قبل از ورود قربانی نماینده آستانه اشرفیه یکی از اطرافیان او به محل جلسه مراجعه کرد و بعد از مطمئن شدن از حضور رییس سازمان چای به قربانی اطلاع داد و او بعد از چند دقیقه وارد سالن شد

* محل این جلسه سالن کنفرانس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلسار رشت بود که ظاهرا شرکت صدرا آنرا برای کنفرانس خبری کرایه کرده بود

* یکی از نکات مهم این جلسه پذیرایی ضعیف شرکت صدرا از مهمانان بود و نکته جالبتر اینکه آنها در کنفرانس خبری امضای تفاهم نامه چای از مهمانان با آب میوه پذیرایی کردند که بعد از تذکر یکی از حضار مسئولان شرکت صدرا در به در دنبال چای بودند که به لطف همکاری آبدارخانه بنیاد شهید آنها از خوردن چای بی بهره نشدند

* رهبری  از سفر چهارم هیات  دولت به استان گیلان ظرف یک ماه آینده خبر داد

* قویدل در اواسط صحبت های خود از عدم حضور مسئولان استانی و نمایندگانی مجلسی  که در دوران انتخابات از فضای چای استفاده کردند تا رای بیآورند ولی در این جلسه  حضور نداشتند گله کرد

* ظاهرا ابتدا قرار بود استاندار و نماینده ولی فقیه در این جلسه حضور داشته باشند که استاندار بدلیل حضور در جلسه ای در تهران عذرخواهی کرد و اما علت نیامدن آیت الله قربانی مشخص نشد .شاید به این دلیل که استاندار در جلسه نبود نیامد .

* محرر در ابتدای صحبت از چای کاران بدلیل پرداخت نشدن تمام حق و حقوقشان عذرخواهی کرد

* محرر گفت بنده به آقای هاشمی رفسنجانی ارادت خاصی دارم اما دولت ایشان بزرگترین آسیب را به صنعت چای زد

* رهبری نماینده مردم رودسر گفت رئیس جمهور حوصله ای در خصوص شنیدن مشکلات چایکاران نداشت و ما را به معاون اولش ارجاع داد و ایشان هم مشکل چای را مداما با مشکل سیب زمینی و پیاز اشتباه می گرفتند

* قویدل گفت تا اواسط بهمن ماه ۲۲ میلیارد تومان پول به چای کاران پرداخت خواهم کرد

* رهبری‌املشی گفت : و سرنوشت چای امسال  سیاه‌تر از سال‌های قبل بود، افزود: هیچ سالی مانند امسال به چایکار ضربه وارد نشد.

* قربانی نماینده آستانه گفت با  اهمیت دادن به تولید چای، دست مافیای این محصول  کوتاه می‌شود.

* رهبری‌املشی تغییر ذائقه مردم از مصرف چای خارجی به چای داخلی را نیازمند فرهنگ‌سازی و کار تبلیغاتی دانست

* رئیس اتحادیه چایکاران شمال گفت تصمیم‌گیرندگان صنعت چای کسانی بودند که خود را به خواب زده بودند که بیدار کردن اینگونه افراد بسیار سخت است.

* در پایان این تفاهم نامه به مدت پنج سال امضا شد و قرار شد سازمان چای بعنوان ناظر بر فعالیت های شرکت صدرا نظارت داشته باشد

گزارش مشروح این جلسه به روایت خبرگزاری فارس :

به گزارش دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، تفاهمنامه همکاری شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودروی صدرا با سازمان چای کشور در راستای حمایت از چایکاران و صنعت چای کشور شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران امضا شد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ورود شهرام قویدل مدیر عامل شرکت مذکور برای برطرف کردن مشکلات چایکاران یک نوع ایثار است، عنوان کرد: ایشان برای در مرحله نخست که به دیدارشان رفتم بنده را پذیرفت و این دیدار منجر به امضای تفاهمنامه همکاری شد.

* عذرخواهی رئیس سازمان چای کشور از چایکاران به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات

علی محرر با عذرخواهی از چایکاران به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات چایکاران گفت: با شرکت صدرا به مدت شش سال قرارداد همکاری بسته شد تا شکوفایی در صنعت چای را داشته باشیم.

این مسئول سازمان چای را نهادی نوپا خواند و خاطرنشان کرد: این سازمان نیازمند حمایت است.

وی با بیان اینکه سازمان چای از سال ۷۰ مرد، افزود: در این سال ۱۵۰ هزار تن چای در انبار سازمان بود، اما کسی متوجه این امر نشد و طرح تغییر ساختار چای نیز بر همین اساس صورت گرفت.

محرر، نبود اعتبار لازم را از مشکلات این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: امسال با مشکلات فراوان ۲۸ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم که ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان دیگر باقی‌مانده است.

رئیس سازمان چای کشور، چای گیلان و ایران را دارای جایگاه بالایی دانست و تصریح کرد: ۵۲ هزار و ۵۰۰ تن چای در انبار تعاون روستایی است.

این مسئول خرید تضمینی برگ سبز چای با نرخ ۴ هزار تومان در هر کیلو را یکی از خواسته‌های مهم سازمان چای نامید.

* راه‌اندازی کارخانه چای‌سازی با تکنولوژی بالا در لاهیجان

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودروی صدرا نیز در جلسه مذکور با ابراز رضایت از همکاری با سازمان چای کشور تصریح کرد: به‌زودی در لاهیجان یک کارخانه با تکنولوژی بالا در تولید چای راه‌اندازی می‌شود که ما حمایت مالی آن را انجام می‌دهیم.

شهرام قویدل تغییر ذائقه مردم از چای خارجی به داخلی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و اضافه کرد: برای این فرهنگ‌سازی در مجموعه داماش «ایرانی چای ایرانی بنوش» را تبلیغ می‌کنیم.

وی از اختصاص مبالغی برای تبلیغات چای ایرانی خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه حدود ۳۲ هزار نفر چایکار از دولت مطالبه دارند، خاطرنشان کرد: حساب تمام این افراد چایکار تا ۲۲ بهمن امسال تسویه می‌شود.

قویدل ۷۰ درصد کار پرداخت وجوه را به‌عهده شرکت صدرا و ۳۰ درصد بانک اعلام کرد و متذکر شد: از سال ۹۲ دیگر هیچ چایکاری مطالبه نخواهد داشت.

Share