شرکت توزیع نیروی برق گیلان اعلام کرد:

راهکارهای عملی و کاربردی برای کاهش مصرف و هزینه برق

مدیریت مصرف انرژی موازی با تامین حامل‌های انرژی هموراه مورد توجه قرار داشته و راهکاری مختلفی برای اجرای آن پیش روی مصرف کنندگان قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با صدور اطلاعیه‌ای راهکارهایی برای کاهش مصرف برق و کاهش هزینه برق مصرفی اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

با عنایت به اینکه دمای هوای استان گیلان افزایش محسوسی دارد و تداوم و پایداری هوای گرم از یک طرف و استفاده از لوازم سرمایشی از طرف دیگر، مصرف برق استان را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد، لذا این شرکت از عموم مردم استان انتظار دارد برای حفظ پایداری شبکه‌های برق، جلوگیری از آسیب به تجهیزات برقی، با اجرای توصیه‌های ذیل همکاری شایسته‌ای برای مصرف بهینه برق داشته باشند.

بهترین راهکارها برای کاهش مصرف برق و کاهش هزینه برق مصرفی:

۱- هنگام استفاده از کولر و لوازم سرمایشی در ساعات اوج بار روز (۱۷‏-۱۳) و شب (۲۴‏-۲۰) تا حد امکان از لوازم برقی پرمصرف مانند (اتو، لباسشویی، جاروبرقی،فر برقی، سشوار و کتری برقی) استفاده نکنیم.

۲- درجه ترموستات کولر گازی بین ۲۴ الی۲۶ درجه سانتی گراد تنظیم گردد.

۳- موتور یا کمپرسور کولرهای گازی زیر سایبان قرار گیرند.

۴- خاموش کردن لامپ‌های اضافی و لوازم غیر ضروری ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

۵‏- لطفا برای جلوگیری از آسیب احتمالی لوازم برقی، حتما از دستگاه محافظ برق استفاده نمایید، در غیر اینصورت پس از قطع برق، دوشاخه لوازم برقی از پریز جدا شوند.

Share