حسنی: از هیچ فرد سرمایه گذاری تاکنون استفاده نکرده ام

ساخت دستگاه تولید ماسک N۹۵ و سه لایه توسط یک شرکت دانش بنیان در گیلان

صادق حسنی می‌گوید از هیچ سرمایه گذاری تاکنون استفاده نکرده اما می‌توان از ظرفیت سرمایه گذارها برای تولید انبوه دستگاه‌های مربوط به صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی‌و دارویی بهره برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شرکت ماشین سازی حسنی نزدیک به ۱۱ سال در زمینه ساخت ماشین آلات صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی سابقه فعالیت دارد.

مدیر شرکت ماشین سازی حسنی، تهدید های ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کرده و اقدام به دستگاه تولید ماسک کردند. علاوه بر این، این دستگاه را نسبت به دستگاه های مشابه خارجی ارتقا دادند. ناگفته نماند که با وجود ارتقا و مزیت‌های برتر دستگاه، هزینه های خط تولید ماسک‌نیز نصف نمونه های خارجی است.

در گفتگویی که با آقای صادق حسنی، مالک و مدیر عامل شرکت ماشین سازی حسنی داشته ایم، از حضور شرکتش در چندماه اخیر و نقش آن در مبارزه با ویروس کرونا گفته است که در ادامه می خوانید.

از سابقه فعالیت خود در شرکت ماشین سازی حسنی بگویید.

– شرکت ماشین سازی حسنی نزدیک به ۱۱ سال در زمینه ساخت ماشین آلات صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی سابقه فعالیت دارد. و اکنون در حوزه بسته بندی در سه بخش، ماشین آلات تولید می‌کنیم که در مجموع ۱۴ دستگاه مختلف تولید می‌کنیم.

دستاوردهای موفق بدست آمده شرکت ماشین سازی حسنی تاکنون چه بود؟

– طراحی ساخت انواع دستگاه پرس قرص دستی، چهار، شش، هفت، هشت، ۱۰ و ۲۰ تن برقی دستگاه روتاری و پرس قرص تمام هیدرولیک و تمام اتومات با نمایشگر لمسی و هوشمند با قدرت کنترل میزان فشار و دقت در میزان پر کردن، دستگاه تمام اتومات بلیستر تمام اتومات با کشش کورس بال اسکرور هوشمند، دستگاه کوتینگ اتومات، فرایر وبلنچرهای صنعتی، انواع سرخ کن دوجداره وآون تحت خلا، اسپری درایر آزمایشگاهی وصنعتی، طراحی و ساخت انواع خطوط تولید کارخانجات صنایع غذایی اعم از تولید کتلت، ناگت، انواع سرخ کن ها، انواع پرس قرصهای ۶تا۲۰۰تن، خط تولید شامپو وکرم، خط تولید شربت وعرقگیری واسانس گیری، خط تولید محلولهای ضد عفونی وژل، ساخت دستگاه تولید ماسک N۹۵ و سه لایه در بازه زمانی یکماه، ساخت کوتینگ جهت رنگ آمیزی قرص ها، انواع کامپکتور مواد وگرانولاتورها و آسیاب ها، دستگاه های بسته بندی و سیستم های سورتر از جمله دستاوردهای موفق این شرکت است.

محصول دانش بنیان شرکت شما چیست و مزیت رقابتی آن را عنوان کنید.

-دستگاه بلیستر تمام اتومات ازجمله محصولات‌نهایی شرکت ماشین سازی حسنی است. این شرکت‌توانست با ثبت اختراع این دستگاه و به عنوان یک دستگاه دانش بنیان یک مزیت رقابتی در بازار برای خود ایجاد نماید.

این دستگاه از سازمان‌پژوهش ها تاییدیه های لازم را دریافت کرده و در حال حاضر نیز مشغول اعتبار سنجی برای آن هستیم.

از حضور شرکت در چندماه اخیر و نقش آن در مبارزه با ویروس کرونا بگویید.

با توجه به سابقه شرکت در تولید دستگاه‌ها و از همان روزهای اول اقدام به ساخت سفارشی دستگاه‌های تولید ماسک نمودیم و تاکنون ۷دستگاه به فروش رفته و ده دستگاه دیگر نیز در دست ساخت است. از لحاظ رقابت با دستگاه‌های خارجی، به دلیل برخورداری از تکنولوژی پیشرفته تر، عملکرد بهتری داشته و قیمت آن نیز، یک سوم، معادل نصف قیمت نمونه دستگاه های خارجی است.

از استقرار در پارک علم و فناوری صحبت کنید.

-شرکت ماشین سازی حسنی نزدیک به یکسال در واحد فناور مرکز رشد رشت مستقر است. حمایت های معنوی مرکز رشد، تسهیلات برای تولید دستگاه قرص، حمایت های مالیاتی از این دستگاه و راهنمایی های مربوط به صادرات دستگاه از جمله مزیت های استقرار در واحد رشد فناور بود.

واحد تولیدی شما موجب اشتغالزایی چند نفر شده است؟

– شرکت تولیدی ماشین سازی حسنی در دو شعبه لاهیجان و قلعه حسن خان موجب اشتعال ۱۸ نفر به صورت مسقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

آیا سرمایه گذار دارید و یا اصلا نیاز به سرمایه گذار دارید؟

– این شرکت تاکنون با سرمایه شخصی اداره شده و از هیچ سرمایه گذاری تاکنون استفاده نکرده اما می توان از ظرفیت سرمایه گذارها برای تولید انبوه دستگاه های مربوط به صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی‌و دارویی بهره برد و هزینه های نهایی تولید را کاهش داد.

مشکلات شما در حوزه بازار و بازاریابی چیست؟

– با وجود مشکلات تامین مواد اولیه که با دشواری هایی همچون تحریم و تورم روبه رو است، اما محصول با کیفیتی که دارای شناسه ملی و ثبت اختراع نیز هست، در داخل تولید می شود، متاسفانه با این وجود باز هم شاهد واردات این کالا از کشور چین هستیم که این امر به تولید داخلی ضربه شدیدی وارد می کند و واضح است که جلوگیری از واردات موجب افزایش چند برابری تولید داخلی و اشتعالزایی می شود و با توجه به اینکه برخی متخلفان، برای واردات، از نام های دیگری برای این دستگاه استفاده می کنند، بهتر است دولت به نفع خود یابه نفع تولید کننده به توقیف این دستگاه ها بپردازد. یا اینکه از وارد کنندگان بعضی از دستگاه هایی که در کشور تولید می شود اما از کیفیت مطلوب برای خریدار برخوردار نیستند مالیات اضافه دریافت کند و مالیات اضافه دریافت شده را به خود تولید کننده بدهد و تولید کننده را موظف به ارتقای سطح کیفی کالای تولیدی در یک بازه زمانی معین کند.

در زمینه بازاریابی نیز با هیچ مشکلی مواجه نیستیم و خوشبختانه عملکرد موفق دستگاه به حدی بود که چندی پیش سایت شرکت ماشین سازی حسنی توسط کشور چین حک شد تا بلکه بتوانند به چرخه فروش شرکت ضربه وارد کرده و خود به فروش آن دستگاه ها اقدام کنند.

مایلیم ناگفته های شما را در زمینه حمایت ها و عدم حمایت های مسئولان بشنویم.

-عوامل شرکت ماشین سازی حسنی، تهدید‌های ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کرده و اقدام به دستگاه تولید ماسک کردند. علاوه بر این، این دستگاه را نسبت به دستگاه های مشابه خارجی ارتقا دادند. ناگفته نماند که با وجود ارتقا و مزیت‌های برتر دستگاه، هزینه‌های خط تولید ماسک‌ نیز نصف نمونه‌های خارجی است. با درنظر گرفتن چنین دستاوردهای موفقی، سازمان‌ها می‌توانند در مباحث مربوط به مالیاتی به کمک شرکت بیایند و دست کم هزینه‌های مالیاتی مربوط به دستگاه کرونا را معاف از مالیات قرار دهند و ارزش افزوده را از آن کسر کنند. از دولت انتظار می رود از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان پشتیبانی کند زیرا، فقط دستگاهی که در واحد رشد فناور قرار دارد مورد حمایت دولت است و شامل تمام بخش‌های دستگاه نمی شود و تنها بخشی از دستگاه که زیر نظر پارک قرار دارداز مالیات حذف شده است.

علاوه بر این تخفیف در پرداخت بیمه همه کارکنان، مورد انتظار است زیرا در حال حاضر فقط حق بیمه کارکنان خط تولید مشمول بیمه است و بقیه از تخفیف حق بیمه محرومند.

درواقع شرکت‌ ما در مورد پرداخت بیمه از ۵ تخفیف دولتی برخوردار است و اگر بخواهیم ۶ کارگر داشته باشیم تخفیفات دولتی برداشته می شود. مسلما این مساله به نوبه خود در افزایش نیرو تاثیر منفی می گذارد. بنابراین بهتر است همه کارگران با تخفیف دولتی بیمه شوند.

و حرف آخر؟

– در راستای بیانات رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران پیرامون جهش تولید، شرکت ماشین سازی حسنی برای کسانی که در این ۱۱ سال از این شرکت دستگاه خریداری کردند یکماه سرویس و گارانتی رایگان ارائه می کند. معتقدیم که این امر از یک سو نشان دهنده کیفیت محصول تولیدی و از سوی دیگر موجب افزایش رقابت در بازار خواهد شد.

Share