روش‌های رایج اصلاح طرح لبخند

یک لبخند زیبا می‌تواند در بسیاری از موارد به عنوان راه حل استفاده شود.

اصلاح طرح لبخند همانطور که از نام آن مشخص است برای زیباسازی و رفع مشکلات موجود در طرح لبخند شما انجام می‌شود. یک لبخند زیبا می‌تواند در بسیاری از موارد به عنوان راه حل استفاده شود. لبخند، نشان دهنده روحیه شاد و انرژی مثبتی است که می‌توان با یک نگاه آن را منتقل کرد. همه انسان‌ها واکنش‌های مثبت و مناسبی را در مقابل یک لبخند زیبا نشان می‌دهند. تحقیقات کلی نشان داده است که می‌توان با لبخند زدن ۷۰ درصد مشکلات را حل کرد. کما اینکه آنهایی که از یک لبخند دل انگیز برخوردار هستند نسبت به دیگران موفق‌تر خواهند بود. همچنین توانایی و قابلیت لبخند زدن تا حدود زیادی اعتماد بنفس را در هر شخصی افزایش می‌دهد. بسیاری از افراد به ظاهر دیگران توجه کرده و واکنش‌هایی که انجام می‌دهند در گرو یک ظاهر زیبا و مناسب خواهد بود. ممکن است این از لحاظ شما یک رفتار مناسب و منطقی نباشد چرا که زیبایی‌ها شخصاً انتخاب نمی‌شوند.

دندان‌هایی زیبا با اصلاح طرح لبخند

ولی می‌توان با برخی کارها مانند اصلاح طرح لبخند تا حدودی برخی از جنبه‌های زیبایی ظاهری را تقویت کرد. شاید شما هم دیده باشید کسانی را که به دلیل مشکلات متفاوتی در دهان و دندان‌هایشان برای لبخند زدن موذب هستند. این افراد سعی می‌کنند در بیشتر مواقع با یک دست دهان خود را بپوشانند و همین امر تاثیرات منفی زیادی در رفتار و شخصیت آنها خواهد داشت. اصلاح طرح لبخند، با استفاده از روش‌هایی اینگونه مشکلات را حل کرده و یک لبخند زیبا و دل انگیز را به شما هدیه می‌دهد. این کار از روش‌های متفاوتی انجام می‌شود که انتخاب این روش‌ها بستگی به مشکلات مختلف دندان‌های شما خواهد داشت. از اصلی‌ترین این روش‌ها می‌توان به ارتودنسی برای صاف کردن دندان‌ها و ایمپلنت برای جایگذاری دندان‌های از دست رفته اشاره کرد.

ارتودنسی در اصلاح طرح لبخند چگونه عمل می‌کند؟

در ارتودنسی با جایگذاری دندان‌ها در جای اصلیشان مهم‌ترین عامل در اصلاح طرح لبخند را اجرا خواهیم کرد. دندان کج و نا منظم تأثیر نامناسبی در لبخند افراد می‌گذارند. علاوه بر لبخند این مدل دندان‌ها می‌توانند در کارایی اصلی دندان‌ها در نقش‌های متفاوت تأثیر داشته باشند. ارتودنسی با استفاده از روش‌هایی می‌تواند طرح لبخند را اصلاح کند. برای این کار مراحل متفاوتی را در نظر می‌گیرد و با توجه به شکل دندان‌ها و سن افراد شیوه مناسب را انتخاب می‌کند. بهترین سن برای این کار از نظر متخصصان در سنین کودکی بین ۷ تا ۹ سالگی در نظر گرفته شده است. این سن بدلیل شکل گیری استخوان بندی فک در سنین پایین‌تر و رشد دندان‌های اصلی در همین سن می‌باشد. در صورتی که به طور کلی می‌توان ارتودنسی را در سنین بالاتر هم انجام داد.

چگونه با ارتودنسی دندان‌هایی زیبا داشته باشیم

برای استفاده از ارتودنسی در اصلاح طرح لبخند، مراحلی را در نظر می‌گیرند. در مراحل ابتدایی فک و نوع دندان‌های افراد باید بررسی شود تا مشکلات موجود شناسایی شوند. پس از بررسی‌های انجام شده در صورت نیاز اقدام به تصویر برداری از دندان‌ها می‌کنند و با توجه به اندازه فک برخی از دندان‌ها را می‌کشند. شاید لازم نباشد که دندانی کشیده شود و این کار صد در صد نخواهد بود. در مراحل بعدی با استفاده از براکت هایی از جنس پلاستیک، فلز یا سرامیک و سیم‌های مخصوص ارتودنسی، به دندان‌ها فشار وارد کرده تا حرکت کرده و در جای اصلی خود قرار بگیرند. یا اینکه با استفاده از بلاک‌هایی برای ارتودنسی متحرک در زمان‌هایی اقدام به صاف نمودن دندان‌ها کنند. انتخاب این روش‌ها با توجه به شکل فک و چگونگی چینش دندان‌ها متفاوت خواهد بود.

استفاده از ایمپلنت چگونه می‌تواند در اصلاح طرح لبخند مؤثر باشد؟

ایمپلنت یکی از روش‌های مؤثر و کاربردی برای اصلاح طرح لبخند است که به دلیل جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شود. این کار تنها برای اشخاصی که قابلیت ریزش دندان‌ها را دارند کاربردی خواهد بود. یا افرادی که به دلایل متفاوتی دندان‌های خود را از دست داده‌اند. می‌توان خیلی راحت با استفاده از لوازمی اقدام به کاشت دندان‌ها کرد که به این عمل ایمپلنت دندان می گویند. ایمپلنت مانند ارتودنسی باید در سن مشخصی انجام شود. بهتر است که در سنین بالاتر از ۱۸ سال اقدام به انجام ایمپلنت کنید چرا که در این زمان استخوان فک به طور کلی شکل گرفته و مشکلی در طرح دندان‌های ایمپلنت شده بوجود نخواهد آمد. در غیر این صورت ممکن است دندان‌ها کوچکتر یا کوتاه‌تر از آب در آیند. با توجه به نتایج گزارش شده، انجام ایمپلنت‌ها حدوداً ۹۷ درصد موفقیت آمیز بودند. سه درصد باقی مانده ممکن است دچار مشکل تلفیق ایمپلنت با فک شوند که باید مراحل ایمپلنت را دوباره برایان دندان‌ها طی کرد.

ایمپلنت و اصلاح طرح لبخند

در بسیاری از مواقع افرادی را مشاهده کرده‌اید که هنگام لبخند زدن جای خالی دندانشان مشخص است و حس بدی را در فرد بیننده ایجاد می‌کند. مخصوصاً اگر از دندان‌های جلوی فک باشند. در چنین مواقعی لبخند زدن با مشکل همراه می‌شود و برای اصلاح طرح لبخند باید از ایمپلنت استفاده کرد. نکته قابل توجه دیگری که در اینجا لازم به ذکر است مدت زمان جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک می‌باشد. این مدت زمان حدوداً از ۳ تا ۶ ماه متغیر خواهد بود. برای انجام ایمپلنت دندان‌ها یک پیچ از جنس تیتانیوم را در استخوان فک جاسازی کرده و سپس روکش مورد نظر برای دندان را بر روی آن قرار می‌دهند. این پیچ‌ها به طور کلی در دو نوع خواهد بود که یکی از آنها پیوسته و دیگری دو تکه هستند. در پیچ‌های دو تکه می‌توان قسمت تاج و ریشه را جدا کرد و در مواقعی از آنها به صورت جداگانه استفاده کرد. به همین سادگی می‌توان دندان‌ها را جایگذاری کرده و اصلاح طرح لبخند را با روشی مناسب انجام داد.

برگرفته از وب سایت اینترنتی کلینیک دندانپزشکی سیمادنت به آدرس اینترنتی https://simadentclinic.com/

Share