رئیس پلیس راهور شهرستان رشت در گفتگو با دیارمیرزا از علت مسدودی برخی بریدگی‌ها گفت

بسیاری از بریدگی‌های رشت استاندارد نیستند | مسئولیت هرگونه اتفاق ناگوار برعهده شهرداری است

رمضانی با بیان اینکه پلیس راهور شهرستان رشت با توجه به بار ترافیکی در چند نقطه شهر بریدگی‌های غیر استاندارد را مسدود کرده‌، اظهار کرد: شاهد آن بودیم که این بریدگی‌ها را شهرداری دوباره ایجاد کرده، هرگونه تصادف و حادثه ای در این نقاط رخ دهد مسئولیتش برعهده شهرداری است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس راهور شهرستان رشت در گفتگو با دیارمیرزا در مورد حذف برخی از بریدگی‌های داخل شهر گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته این بریدگی‌ها غیر استاندارد و فاقد جان پناه بودند و سبب افزایش تصادفات و ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شدند.

بسیاری از بریدگی‌های رشت استاندارد نیستند/ مسئولیت هرگونه اتفاق ناگوار برعهده شهرداری است

رمضانی با اشاره به اینکه در بیشتر شهرهای بزرگ کشور چنین اقداماتی صورت می‌گیرد، گفت: در شهر های بزرگ به جای اینکه بریدگی های غیر استاندارد ایجاد کنند، دور برگردانهای غیر همسطح اجرا می کنند.
وی با بیان اینکه پلیس راهور شهرستان رشت با توجه به بار ترافیکی در چند نقطه شهر بریدگی‌های غیر استاندارد را مسدود کرده‌، اظهار کرد: متاسفانه شاهد آن بودیم که این بریدگی‌ها را شهرداری دوباره ایجاد کرده که از همینجا اعلام می کنم، هرگونه تصادف و حادثه ای در این نقاط رخ دهد مسئولیتش برعهده شهرداری است و برابر قانون با آن برخورد خواهد شد.
رمضانی با بیان اینکه برای مسدود کردن این بریدگی نامه‌نگاری‌ و اطلاع رسانی به شهرداری انجام شده بود، افزود: در مکاتباتی که با شهرداری رشت داشتیم در آن ذکر کردیم که برابر قانون بسیاری از این بریدگی‌ها فاقد استاندارد هستند و شهرداری موظف است که دوربرگردان غیر همسطح یا دوبرگردان های استاندارد ایجاد کند که تداخل حرکتی به وجود نیاید اما متاسفانه در مهلت یکساله هیچ اقدامی از سوی شهرداری رشت صورت نگرفت.
رئیس پلیس راهور شهرستان رشت با اشاره به ماده ۹۷ قانون پلیس راهور کشور گفت: در این قانون آمده است هر کجا که پلیس احساس نیاز و مورد را اضطراری ببیند، می تواند برابر قانون اقدام کند و مراتب را برای رفع مورد به دستگاه های ذیربط منتقل نماید.

افزایش سوانح با ایجاد بریدگی غیرمجاز

وی با اشاره به اینکه در مورد برخی بازگشایی بریدگی‎ها با شهرداری مخالف هستیم، یادآور شد: حد فاصل میدان گیل تا باهنر بدون هماهنگی دوباره بریدگی ایجاد شده در حالی که گزارشهای مردمی، شواهد و اطلاعات لازم در این نقطه بیانگر این است که بریدگی سبب بار ترافیکی زیاد و تصادفات شده است.

رمضانی به بریدگی بلوار شهدای گمنام نیز اشاره کرد و گفت: این بریدگی برای طرح جمع آوری آبهای سطحی به پیشنهاد پلیس ایجاد شده بود و قرار بود بعد از اتمام طرح این بریدگی بسته شود زیرا مصوبه شورای ترافیک شهرستان را نداشت و کاملا غیر استاندارد بود اما متاسفانه شهرداری همکاری نکرد و همچنان این بریدگی در آنجا قرار دارد.

وی در پایان گفت: در راستای ایجاد بریدگی های غیر استاندارد امروز در بلوار شیون فومنی، جاده جیرده بر اثر برخورد کامیون با یک عابر ۵۴ ساله این عابر جان خودش رو از دست داد.

Share