رمضانپور نرگسی در گفتگو با دیارمیرزا: شورای شهر رشت منحل نمی‌شود

حجت جذب تائید خواهد شد | آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار جهت اطلاع است!

رمضانپور در مورد نگرانی هایی که در مورد عدم صلاحیت جذب و انحلال شورا وجود دارد، گفت: بنده به عنوان فردی که ۸ سال کار قانون گذاری کردم می گویم چنین اتفاقی برای شورا رخ نخواهد داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد انتخاب حجت جذب به عنوان شهردار رشت و احتمال انحلال شورا با توجه به عدم احراز صلاحیت احتمالی فرد منتخب شده از سوی وزرات کشور گفت: آیین نامه‌ای که توسط وزارت کشور به تمام شهرها ابلاغ شده است یک بخش نامه استطلاعی یعنی جهت اطلاع است.
وی در مورد نحوه اجرای شدن این آیین نامه گفت: شاهد هستیم که در داخل این آیین نامه در تبصره پنج ماده ۳ برای شهرداران مراکز استانها ۹ سال سابقه مدیریتی عنوان شده است که البته در همانجا بیان می‌کند که فرد منتخب می‌تواند دارای سابقه مدیریت میانی نیز باشد. یعنی یا افراد دارای سابقه مدیر کلی یا معاون مدیر کل را در کارنامه خود داشته باشند و یا سمتی معادل آن که این معادل سازی توسط وزارت کشور و سازمان امور استخدامی انجام می گیرد.

رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه در این آیین نامه آمده است که در آینده چنین روندی انجام خواهد شد و به شهرداری‌ها نیز ابلاغ می گردد، افزود: تا زمانی که ابلاغ نشود قابلیت اجرایی ندارد و بررسی‌هایی هم که انجام دادیم به همین نتیجه رسیدیم.
وی تصریح کرد: گفتگوهایی را با مدیران رده بالا وزارت کشور در مورد شرایط حجت جذب با ایین نامه جدید داشته ایم و به این نتیجه رسیدیم که ایشان را معرفی کنیم. الحمدالله امروز در یک فرایند قانونی نصف بعلاوه یک عضو شورا به آقای جذب رای دادند.
این عضو شورا ادامه داد: از امروز برای اخذ صلاحیت جذب از وزارت کشور اقدامات لازم را انجام خواهیم دادید.

شورای شهر رشت منحل نمی‌شود/ هیچ کجای قانون نیامده به خاطر عدم انتخاب شهردار، شورا منحل می‌شود

رمضانپور در مورد نگرانی هایی که در مورد عدم صلاحیت جذب و انحلال شورا وجود دارد، گفت: بنده به عنوان فردی که ۸ سال کار قانون گذاری کردم می گویم چنین اتفاقی برای شورا رخ نخواهد داد.
وی با بیان اینکه وزارت کشور مطلع از این امر است که شوراها دارای قوانین خود است، افزود: آیین نامه شورا و شهرداری‌ها با قوانین و آیین‌نامه‌های دولتی فرق دارد و در هیچ کجای قانون شهرداری‌ها نیامده است که اگر شورای شهر در فرصت لازم شهردار را معرفی نکند، شورا منحل میشود!

عضو شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا ادامه داد: در تبصره ۳ ماده ۷۳ قوانین شهرداری‌ها گفته شده است در فاصله صدور عدم رای اعتماد و برکناری شهردار یا پایان یافتن کار شهردار تا انتخاب فرد جدید نباید بیش از سه ماه به طول بیانجامد و در این فاصله یکی ازکارکنان شهرداری با انتخاب شورای شهر به عنوان سرپرست قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شورای شهر رشت طبق همین قانون در مرداد ماه ۹۷ بعد استعفای نصرتی سرپرست انتخاب کرده، افزود: در همین فاصله حامد عبدالهی به انتخاب شورا به عنوان شهردار به وزارت کشور معرفی شد که به هر دلیلی ایشان را وزارت کشور نپذیرفتند.

رمضانپور در مورد فرصت دوم برای انتخاب شهردار گفت: قانونگذار در اینجا نگفته است سرپرست منتخب سه ماه یا شش ماه باید باشد!؟

وی در مورد اینکه آیا شورا بعد از عدم صلاحیت حجت جذب ایا فرصت برای انتخاب شهردار دیگر دارد گفت: بر اساس قانون شورای شهر رشت انتخاب دوم برای شهرداری رشت را باید قبل از پایان فرصت قانونی اعلام میکرد که این کار از سوی شورای انجام شد.
این عضو شورا ادامه داد: شورای شهر رشت در فرصت سه ماه دوم حجت جذب را معرفی کرده است و هنوز۲۰ روز تا پایان سه ماه دوم باقی مانده است و به هر دلیلی اگر گزینه شورا به تایید وزارت کشور نرسد شورای شهر رشت فرصت انتخاب دیگری را بر اساس قانون دارد.

حجت جذب تائید خواهد شد
رمضانپور در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته آقای جذب تایید خواهد شد، افزود: مردم رشت در مورد شهردار شهر نگران نباشند و بدانند که تهران به آن بزرگی تاکنون سه شهردار عوض کرده است و رشت علی‌رغم میل اعضای شورا و اتفاقاتی که افتاد مجبور به انتخاب مجدد شهردار شده است.

وی ادامه داد: از عمر شورای شهر رشت دو سال و نیم دیگر باقی مانده است و امیدوارم در این فرصت باقی مانده که زمان زیادی است بتوانیم ازت جربه و توانمندی اعضای شورا برای توسعه شهری استفاده کنیم و امیدوارم آقای جذب با انتصاب معاونین قوی و مدیران کاردان تحول بزرگی را در شهرداری و شهر رشت ایجاد کند.

Share