علی مبصر در صحن شورای شهر رشت:

سهم شهر رشت از گردشگری تنها چهره زشت و ترافیک بوده است

جلسه علنی شورای شهر رشت با دستور کار بررسی گزینه‌های نهایی تصدی شهرداری رشت برگزار شد و در این جلسه شش گزینه به معرفی خود و برنامه هایشان می پردازند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر رشت به صورت فوق العاده و با دستور بررسی برنامه کاندیداهای تصدی گری شهرداری رشت با بیش از یک ساعت تاخیر برگزار شد.

علی مبصر دیگر کاندیدا شهرداری رشت که متولد سال ۱۳۶۲ بوده برای ارائه برنامه وارد صحن شد.

مبصر گفت: فارغ از نتیجه این جلسه در هرجایی که باشم برای خدمت به شهر رشت قلبم می تپد.

این عضو سازمان نظام مهندسی توجه به نیروی انسانی شهرداری را از اولویت برنامه های خود عنوان کرد و گفت: باید انگیزه را در نیروی انسانی افزابش دهیم.

وی افزود: از چالشهای شهر رشت حوزه درآمدی است و تقویت درآمد شهرداری از طریق مشارکت شهروندان و اطلاع رسانی مناسب صورت می‌گیرد. ارائه بسته های تشویقی برای شهروندان و پرداخت الکترونیکی از کارهای بنده در حوزه مالی است.

نامزد تصدی گری شهرداری رشت به خلاف سازی در شهرداری اشاره کرد و گفت: به عوارض بهره برداری موقت در شهر رشت به عنوان یک منبع پایدار توجه شده است و اعلام بدهی شهرداری از افراد حقیقی و حقوقی یکی دیگر از برنامه های بنده داست

مبصر ادامه داد: لزوم شفافیت دریافتی از ارزش افزوده مالیاتی از دیگر برنامه های بنده است.

وی با تاکید بر لزوم برورسانی مطالبات شهرداری گفت: در برخی از موارد در طول سال این امر شدت پیدا میکند اما بعد به فراموشی سپرده می‌شود.

مبصر در حوزه ترافیک به خودروهای منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: در شهر رشت تردد این خودروها به وفور قابل مشاهده است اما عوارض را منطقه آزاد میگیرد و استهلاکش را شهر رشت پرداخت می‌کند.

مبصر به ایجاد بانک اطلاعاتی املاک شهرداری اشاره کرد و گفت: بی توجهی به این مهم سبب سودجوی برخی افراد می‎‌شود.

وی افزود: متاسفانه سهم شهر رشت از گردشگری تنها چهره زشت و ترافیک بوده است و ایجاد کمپینگ های برای گردشگران و تعمیر بناهای قدیمی از برنامه های بنده است.

ایجاد مجمع خیرین برای ساماندهی کودکان کار

به گزارش دیارمیرزا مبصر با اشاره به وضعیت ترافیک شهر رشت گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، استفاده از دوچرخه در سطح شهر رشت و همچنین شناسایی نقاط حادثه خیز، راه اندازی ثبت امار و تخلفات رانندگی، ایجاد پارکینگ های طبقاتی و استفاده از سیستم های هوشمند در هدایت خودرو از برنامه های من است.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی کودکان کار و توجه به آسیب های اجتماعی گفت: با ایجاد مجمع خیرین برای ساماندهی کودکان کار میتوان این حوزه را ساماندهی کرد.

مبصر افزود: ساخت المان های مختلف در سطح شهر، برگزاری جشنواره فرهنگی، ایجاد کتابخانه و بوستان کتاب برای ترویج کتابخوانی در سطح شهر، توسعه فضاهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهر رشت از برنامه های خود عنوان کرد.

وی بر لزوم کنترل و پایش هوشمند تحولات کالبدی و فضای شهری رشت در حوزه شهرسازی و معماری گفت: باید کلیه محلات ایمن سازی صورت گیرد بنابراین بهبود سیستم ایمنی از دیگر برنامه ها است.

شهردار آینده رشت باید در مقابل سهم خواهی افراد ایستادگی کند

محمد حسن علیپور عضو شورا پس از اعلام برنامه های علی مبصر با اشاره به اینکه شهردار آینده رشت باید در مقابل سهم خواهی افراد متفاوت ایستادگی کند، اظهار کرد: شهردار آینده رشت باید برای این مهم برنامه ریزی کند.

علیپور با بیان اینکه در حال حاضر شرایط مطلوبی بر شهرداری رشت حاکم نیست، افزود: شهردار آینده رشت برای مبارزه با رانت و لابی باید برنامه مشخصی داشته باشد.

ریشه یابی فساد باعث ایجاد انگیزه در مدیران سالم می‌شود

مبصر در ادامه اظهار کرد: بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه خطا، صحبت کردن با بدنه و خانواده شهرداری است. کسی که شهردار میشود باید سازمان شهرداری را خانه خود بداند.

وی با بیان اینکه در بدنه شهرداری افرادی ذهستند که سلامت کاری دارند گفت: با ریشه یابی فساد باعث ایجاد انگیزه در مدیران سالم خواهیم بود.

مبصر  در مورد بدهی ۸۰۰ میلیاردی شهرداری گفت: برنامه بنده امروز بر اساس درامدها و خدمات شهری بوده است.

وی افزود : اگر بتوانیم ۴۰ درصد از این برنامه ای که گفتم انجام دهیم می‌توانیم بخشی از بدهی را پرداخت کنیم.

علوی در پایان صحبت های مبصر گفت: ایده های خوبی در برنامه های ایشان بود.

اظهارات رضا ساغری نامزد شهرداری رشت در صحن شورا

گفتنی است در جلسه گذشته رضا ساغری با ۸ رای، سینا مقدادی با ۷ رای، علی مبصر با ۸ رای، بهزاد نیک‌فهم با ۶ رای، حامد عبداللهی با ۹ رای و مسعود موسوی با ۱۰ رای به عنوان گزینه‌های نهایی تصدی شهرداری رشت معرفی شدند.

Share