معاون توسعه منابع امور استانهای وزارت صنعت

هنوز مشخص نشده است که آیا گیلان یک استان کشاورزی، صنعتی یا گردشگری است!

فیاض با اشاره به سرنوشت گیلان در بحث صنعت اظهار کرد: هنوز مشخص نشده است که آیا گیلان یک استان کشاورزی، صنعتی یا گردشگری است و حکایت مرغ و تخم مرغ شده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا فیاض معاون توسعه منابع امور استانهای وزارت صنعت در مراسم معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: این مراسم فرصت بسیار خوبی بود تا صحبت ها و انتظارات را بشنوم.

فیاض با اشاره به سرنوشت گیلان در بحث صنعت اظهار کرد: هنوز مشخص نشده است که آیا گیلان یک استان کشاورزی، صنعتی یا گردشگری است و حکایت مرغ و تخم مرغ شده است.

وی افزود: باید این بحث به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد و گیلان مستحق پیگیری های جدی است.

فیاض با بیان اینکه گیلان نیازمند یک صنعت بزرگ و مادر است، افزود: تردیدی در این بحث نیست و باید خیلی زود انجام شود زیرا سبب رشد و توسعه استان خواهد شد.

وی با اشاره به شناور بودن جمعیت گیلان گفت: این امتیاز بزرگی است که گیلان دارد و در کشور چند استان دارای این امتیاز هستند و باید از این ظرفیت به بهترین شکل در ایجاد شغل و درآمد استفاده کرد.

معاون توسعه منابع امور استانهای وزارت صنعت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید تصریح کرد: نوک پیکان در این مورد به سمت صنعت، معدن و تجارت است زیرا در کل درآمد ملی مدیریت ۴۰درصد برعهد وزارت صنعت و معدن و تجارت است.

فیاض با اشاره به تغییرات صورت گرفته تصریح کرد: در دولت جدید تصمیم گیری شد تا از مدیر تازه نفسی استفاده شود که با انتخاب دلق پوش مسئولین استان از این انتخاب استقبال کردند.

وی با بیان اینکه امسال بخش دوم طرح رسیدگی به واحدهای کوچک، را ادامه خواهیم داد افزود: در سال گذشته ۲۴ هزار واحد تحت پوشش بود و ۱۷ هزار میلیارد به این واحدها کمک شد تا ابتدا تعطیل نشوند و بعد نیز نقایص جبران شود و امیدواریم امسال با رکورد ۳۰ هزار واحد برسیم.

فیاض با بیان اینکه در سال گذشته ۶ هزار واحد نیمه تمام به چرخه تولید برگردانیم، تصریح کرد: رئیس جدید صنعت، معدن و تجارت استان باید کارهای انجام شده را نظارت کنند و برنامه های آینده را نیز اجرایی نمایند.

معاون توسعه منابع امور استانهای وزارت صنعت در پایان اظهار کرد: قبول داریم که گیلان و استانهای شمالی به حق خود در صنعت نرسیدند اما سعی می‌کنیم این کمبودها را جبران کنیم.

گفتنی است در این مراسم فرهاد دلق پوش به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان معرفی شد.

Share