دیارمیرزا منتشر کرد

لیست نامزدهای احتمالی انتخابات شورای شهر لاهیجان+ اسامی و سوابق

در سطح شهر، کنش و واکنش هائی در جریان است و افراد زیادی در پی داوطلبی در این عرصه هستند برخی می آیند و تا آخر می مانند،برخی به قصد مطرح نمودن خود و یا گرفتن سهم از کاندیدا پیروز وارد این عرصه می شوند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ماه‌های زیادی تا انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای شهر باقیمانده نمانده است. کاندیداهای شورای شهر در لاهیجان برای رسیدن به ۷ کرسی این نهاد باید به رقابت با یکدیگر بپردازند و از هم اکنون، بخشی فعالیتهای مقدماتی خود را شروع کرده و گروهها و جریانات سیاسی نیز زمینه سازی برای ورود به انتخابات را آغاز نموده اند.

تعیین جایگاه قدرت های سیاسی در سطح شهرها و کسب کرسی های پارلمان شهری سبب گردید تا تشکلهای سیاسی در اشکال گوناگون در حال تدوین تاکتیکهای انتخاباتی خود و تعیین مصادیق در شهرها برآیند.

در سطح شهر، کنش و واکنش هائی در جریان است و افراد زیادی در پی داوطلبی در این عرصه هستند برخی می آیند و تا آخر می مانند،برخی به قصد مطرح نمودن خود و یا گرفتن سهم از کاندیدا پیروز وارد این عرصه می شوند.

کسی چه می داند شاید تا روز انتخابات اوضاع به گونه ای دیگر پیش رود و افراد کمتر مطرح شده ای در میان افکار عمومی به یکباره مطرح شوند.

آنچه که هویدا است در دوره پنجم شاهد حضور بسیاری از کاندیداها باسلایق مختلف اجتماعی و سیاسی خواهیم بود که به گرم شدن تنور انتخابات کمک میکند.
دیارمیرزا در راستای آگاهی بخشی به مردم و بدون هیچ‌گونه جهتگیری سیاسی به نفع افراد و گروه‌ها پس از انتشار لیست کاندیداهای احتمالی پنجمین دوره انتخابات شورای شهرهای  تالش( اینجا بخوانید) و بندرانزلی لیست نامزدهای احتمالی شورا درشهر  لاهیجان عروس شهرهای گیلان را منتشر می کند.

طبیعی است که فهرست اسامی تنظیم شده تنها براساس گمانه‌زنی بوده و تا وقتی که کنشگران سیاسی بطور رسمی در انتخابات ثبت نام نکنند نمی‌توان از حضور قطعی آنها در انتخابات سخن گفت.

 مهران آزادسرو:

عضو دو دوره شورای اسلامی شهر لاهیجان، ریاست هیئت فوتبال شهرستان لاهیجان، ریاست هیئت امنا مسجد امیر شهید لاهیجان و خدمت در سازمان چای کشور از جمله سوابق وی است که در دوره قبل با ۵۸۷۰ رأی وارد پارلمان شهری لاهیجان شد.

محمدعلی اخوان فلاحتکار:

کاندیدای دوره گذشته شورای شهر لاهیجان با که با کسب ۱ هزار و ۳۹۰ رأی از راهیابی به شورا باز ماند. وی سابقه ی دو دهه حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، ایجاد دبیرخانه و موزه مشاهیر لاهیجان و عضویت در دبیرخانه توسعه و عمران لاهیجان، کاندیداتوری در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و فعالیت در عرصه اطلاع رسانی و رسانه را در پرونده خود دارد.

جمشید ایدرم:

کاندیدای دوره چهارم انتخابات شورای اسلامی شهر با ۲ هزار و ۳۷۹ رأی شاید یکی دیگر از گزینه های احتمالی این لیست باشد.

پشوتن بحرکاظمی:

کاندیدای چند دوره اخیر انتخابات شورای شهر که در دوره قبل نیز با ۲ هزارو ۲۶۲ رأی نتوانست وارد شورا شود. وی عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی لاهیجان نیز می باشد.

کامیار چایچی:

او از جمله فعالین سیاسی بوده که با تحصیلات کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد رشته مهندسی شهرسازی گرایش برنامه ریزی شهری قضد حضور در انتخابات شورای پنجم لاهیجان را دارد. چایچی مشاور مدیر کل راه و شهرسازی گیلان نیز هست و کاندیداتوری در دوره چهارم شورای شهر لاهیجان را نیز در کارنامه دارد.

فرشاد حجتی سعیدی:

یکی دیگر از جوانان لاهیجانی که با ایجاد کمپینی با نام (لاهیجان در مسیر توسعه) مدت ها است مشغول فعالیت است. مدیریت در یکی از کارخانه های تولیدی و تدریس در آموزش و پرورش به گواه آنچه که در کارت تبلیغی این کاندیدای احتمالی نوشته شده بود، از سوابق وی می باشد.

سامان حسینی نوید:

دبیر آموزش و پرورش و کاندیدای دوره گذشته انتخابات شورای شهر که با  کسب ۱ هزارو ۸۲۱ رأی یکی دیگر از بازماندگان رقابت انتخاباتی است.

گیسو خباز یزدیها:

عضو سابق شورای اسلامی شهر لاهیجان که در انتخابات قبلی نیز با یک هزار و ۸۲۳ رأی نتوانست حائذ اکثریت آرا شود، یکی دیگر از کاندیداهای احتمالی دوره پنجم می باشد.

حسینعلی (حسن) خدایگانی:

عضو ثابت هر ۴ دوره شورای اسلامی شهر لاهیجان، جانباز و ایثارگر جنگ تحمیلی و از فرهنگیان آموزش و پرورش محسوب می شود. وی در دوره گذشته با کسب ۶۱۶۲ رأی به عنوان نفر اول به شورای شهر لاهیجان راه یافت.

ابراهیم خوشحال:

عضوی که چهارمین دوره شورای اسلامی شهر لاهیجان با ۵۲۵۱ رأی ۴ سال ریاست کمیسیون حقوقی پارلمان شهری لاهیجان را بر عهده داشت و با تحصیلات در رشته جغرافیای طبیعی و اقلیم شناسی در برنامه ریزی محیطی پا به عرصه انتخابات دوره پنجم شورا خواهد گذاشت.

سید رضی فلاح چای:

عضو سه دوره اخیر شورای اسلامی شهر لاهیجان و از فعالین حوزه املاک و مستقلات لاهیجان که  با ۴۲۰۲ رأی وارد شورای شهر شد.

حامد رمضانی:

او کارشناس ارشد مدیریت و برنامه ریزی شهری بوده و عضو انجمن جغرافیا و برنامه ریزی شهری ایران می باشد.

مهدی شمس:

عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر لاهیجان که به یکباره در پایان دوره سوم با اشاره به اینکه فضا را برای حضور مهیا نمی بیند، از حضور در انتخابات دوره چهارم انصراف داد، گویا از قرار معلوم با رسیدن به شرایط آرمانی و مطلوب، آماده بازگشت مجدد به میادین است.

عباس شمس کهن:

عضو دو دوره سوم و چهارم شورای اسلامی شهر که از فعالین حوزه اصناف لاهیجان است و ریاست هیئت ورزشهای باستانی و پهلوانی لاهیجان را در کارنامه دارد. وی با ۴۶۵۸ رأی در دوره گذشته وارد شورای اسلامی شهر لاهیجان شد.

آرمان شفیعی کامل:

با تحصیل در رشته دکترای عمران و سابقه تدریس در دانشگاه برای دومین بار وارد عرصه رقابت می شود. وی در دوره گذشته با ۲۸۴۴ از حضور در شورای اسلامی شهر بازماند.

نقی شیخ شعربافان:

وی با سابقه‌ی حضور در یک دوره شورای اسلامی شهر و با استفاده از بند معادل شرط مدرک تحصیلی در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز شرکت کرد اما با ۳۸۳۷ رأی از حضور در پارلمان شهری بازماند. وی هم اکنون رئیس هیأت فوتبال شهرستان لاهیجان را برعهده دارد.

روزبه صفابخش:

دبیر آموزش و پرورش و عضو هیأت اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان لاهیجان.، از سوابق این جوان جویای نام لاهیجانی می توان به این نکته اشاره کرد که با ایجاد (کمپین حامیان لاهیجان) به طور نامحسوس در تدارک حضور در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر لاهیجان بوده است.

 امیرحسین علیزاده:

کاندیدای آذری های مقیم لاهیجان که در انتخابات دوره چهارم شورای شهر با کسب ۲ هزار و ۱۵۱ رأی نتوانست وارد پارلمان شهری شود. وی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی هم اعلام کاندیداتوری کرده بود اما در نهایت با ارسال پیامی رسمی از ذبیح نیکفر اعلام حمایت کرد.

فرشید فقیه شجاعی:

پدیده انتخابات قبلی شورای اسلامی شهر که شاید تا قبل از انتخابات سال ۹۲ کمتر کسی فکر حضور وی در شورای اسلامی شهر را در ذهن داشت اما وی با ۵۳۳۲ رأی وارد شورای شهر شد. وی که دارای تحصیلات رشته مهندسی عمران است و ۴ سال ریاست کمیسیون عمران پارلمان شهری را در اختیار داشت.

رحیم کشاورز:

عضو فعلی شورای اسلامی شهر لاهیجان که در دوره گذشته نیز با ۴۰۹۱ رأی به عنوان آخرین نفر وارد پارلمان شهری شد. وی سابقه حضور در جبهه های جنگ را در پرونده خود دارد.

 ابراهیم مهربان:

کشتی گیر نام آور لاهیجانی و قهرمان ملی کشورمان که سابقه‌ی مدیریت در اداره ورزش و جوانان لاهیجان را در کارنامه دارد و در کسوت مربیگری نیز در تیم های ملی کشتی فعالیت داشته و دارد. مهربان نیز با ۵۲۵۱ رأی پا به چهارمین دوره شورای اسلامی شهر لاهیجان گذاشت. وی برای مدت دو سال بر کرسی ریاست شورای شهر نیز تکیه زده بود و به نظر می رسد در دوره پنجم نیز در صحنه انتخابات حضور فعال و اثر بخشی داشته باشد.

جواد نجار تمیزکار:

عضو دو دوره اخیر شورای اسلامی شهر لاهیجان، معاونت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و رئیس دانشکده فنی سما لاهیجان، فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری، و نائب رئیس فعلی شورای اسلامی شهر لاهیجان از سوابق نامبرده می باشد. وی اخیراً در آزمون دکترای رشته مدیریت پذیرفته شده است و در دوره چهارم شورا با ۴۵۹۸ رأی وارد پارلمان شهری شد.

محمد نجف‌نژاد:

یکی دیگر از کاندیدای جوان دوره چهارم انتخابات شورای شهر لاهیجان که با کسب ۱ هزار و ۴۶۰ رأی نتوانست به شورا راه یابد. شاید او این بار خود را بهتر مهیا کند تا در دور جدید رقابت انتخاباتی بتواند وارد پارلمان شهری شود.

افشین نیکوئی:

سرممیز اداره امور مالیاتی شهرستان لاهیجان است که در دوره قبل نیز با ۲ هزار و ۲۱۴ رأی از ورود به جمع منتخبین مردم بازماند.

حسین هدایت صفا:

وی نیز با تحصیلات در زمینه فقه و حقوق اسلامی در دوره گذشته انتخابات شورای اسلامی شهر با ۳۵۸۱ رأی از حضور در شورای شهر باز ماند. نامبرده از فرهنگیان آموزش و پرورش و از اساتید دانشگاه می باشد و در ماه های اخیر در انتخابات هیئت رئیسه تعاونی فرهنگیان لاهیجان نیز علیرغم حضور در لیستی پُر امید، نتوانست به سان هم طیفان خود وارد این مجموعه شود.

در این میان نام هایی چون حمید خوش سیرت، مرتضی قاسم زاده، محمد حسین علیدوست، سید حبیب حافظی، سعید طیران، حسین شهرستانی فر، رضا حیدری نژاد، ابراهیم شکوهی، ابراهیم آذرپور، مهرداد بازرگان، علیرضا صداقت، حسن حسین زاده، محمد آوندی، مهدی منجمی، اصغر (گودرز) قوامی لاهیج، محمد شیدایی و … نیز از گوشه و کنار به عنوان کاندیدای احتمالی به گوش می رسد که در مطالب بعدی، به آنها خواهیم پرداخت.

دیارمیرزا از نامزدهای احتمالی انتخابات میخواهد در صورت اینکه تصمیم به کاندیداتوری گرفته اند رزومه کوتاهی از خود برای ما ارسال کنند.

راه های برقراری ارتباط :

@diyarmirzair
diyarmirza.ir@gmail.com

Share