دیارمیرزا گزارش می‌دهد

لیست نامزدهای احتمالی انتخابات شورای شهر انزلی منتشر شد+ اسامی و سوابق

دیارمیرزا در راستای آگاهی بخشی به مردم و بدون هیچ‌گونه جهتگیری سیاسی به نفع افراد و گروه‌ها اقدام به معرفی نامزدهای احتمالی انتخابات در سطح شهر فوتبال و دریا یعنی بندرانزلی کرده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اگر چه پوستری بر روی دیوارها دیده نمی‌شود ولی فضای مجازی پر از گروه، کانال و اسامی است که برای حضور در انتخابات عرض اندام می کنند.

از آنجایی که احزاب و گروه‌های سیاسی فعالیت چندان اثرگذاری در حوزه سیاسی ایران ندارد عملا کار مردم برای انتخاب بهترین افراد برای عضویت در شورا و یا مجلس شورای اسلامی سخت‌تر است و متاسفانه بعضا دیده شده که مردم بدون اطلاع از پیشینه افراد و شناخت کافی از آنها در انتخابات شرکت کرده اند که این مساله تبعات چندان خوبی نداشته است.

 دیارمیرزا در راستای آگاهی بخشی به مردم و بدون هیچ‌گونه جهتگیری سیاسی به نفع افراد و گروه‌ها پس از انتشار لیست کاندیداهای احتمالی پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تالش( اینجا بخوانید) اقدام به معرفی نامزدهای احتمالی انتخابات در سطح شهر لاله‌های تالابی یعنی بندرانزلی کرده است.

طبیعی است که فهرست اسامی تنظیم شده تنها براساس گمانه‌زنی بوده و تا وقتی که کنشگران سیاسی بطور رسمی در انتخابات ثبت نام نکنند نمی‌توان از حضور قطعی آنها در انتخابات سخن گفت.

اسامی زیر بر اساس حروف الفبا تنظیم شده است.

سعید آفتابی حسین: مدرس دانشگاه، دانشجو دکتری عمران، وابسته به جناح نماینده شهرستان، مخالفین بر این اعتقادند که در دوره پیش خیلی از مخالفان جناح نماینده به او رای دادند اما در این دوره حمایت‌های آنان را از دست داده است. شنیده می شود آفتابی روی رای دانشجویان در این دوره خیلی حساب کرده است.

سید مجید احمدی: یار دیرین امیر احمدی فرد، وکیل پایه یک دادگستری و از چهره‌های اصلاح طلب و نزدیک به عبدالغفار شجاع رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان گیلان می باشد.

امیر احمدی فرد: عضو جوان و ورزشکار شورای شهر انزلی و فعال در شبکه‌های اجتماعی، بعضی ها او را منتقد همیشگی سیاست های تیم حامی نماینده فعلی شهرستان در بندر انزلی می‌دانند. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت شهری هست و بنظر می رسد تصمیم دارد پس از رای اعتماد از مردم در این دوره جدید صندلی ریاست شورای اسلامی شهر را از آن خود کند.

علیرضا اسدی: خود را چهره ای اصلاح طلب معرفی کرده و معلم آموزش و پرورش است اما این روزها در محافل سیاسی و… حضور پر رنگی دارد.

احمد باغبان اوبری: هیچ کس از سلایق سیاسی او خبری ندارد. بیشتر به عنوان یک چهره‌ی سیاسی بی طرف و مستقل  شناخته می‌شود.

محمد رضا بدیعی‌فر: رئیس فعلی شورای شهر انزلی و از نزدیک ترین چهره‌ها به نماینده فعلی شهرستان محسوب میشود. شنیده ها حاکی از این است که او در دوره آینده به جای حسن خسته بند کاندیدای مجلس می‌شود، با این وجود هنوز هم اعتقاد دارد که بهترین فرد برای ریاست شورای شهر پنجم انزلی است. بدیعی فر عضو حزب موتلفه‌ی اسلامی است.

ابراهیم برف‌چالان: وکیل پایه یک دادگستری و چهره ای حقوقدان اما سیاستمداری محافظه کار. در محافل سیاسی این روزها حضوری پر رنگ دارد و دوستانش او را بیشتر به عنوان چهره ای نزدیک به اصلاح طلبان می‌شناسند.

اردشیر پورحسین: رئیس اصناف انزلی است. شنیده می‌شود قرار است وارد گود شده و خود نیز مستقیما در بازی شطرنج انتخابات سال آینده شورای اسلامی شهر انزلی بازی کند. می‌توان نام خزانه دار را برای وی انتخاب کرد، با توجه به اینکه حسن دادرس، رقیب سرسخت حسن خسته بند در حوزه محل زندگی او رای اول را داشت می‌توان از پورحسین یک چهره‌ی معتدل یاد کرد.

علی پورحسین:  پسر اردشیر پورحسین و شنیده می‎شود بیشتر از پدر به جناح نماینده شهرستان وابسته است. او در حوزه ورزشی فعالیت‌های چشم گیری دارد.

انوش پور رجب: او را نامزد همیشه در صحنه لقب داده‌اند. معلم آموزش پرورش بوده اما از شم سیاسی خوبی برخودار است. وی اعتقاد دارد انزلی فقط با تغییر شورا اصلاح می‌شود.

محمد پیشگاه هادیان: کارشناس ارشد علوم سیاسی

فاطمه تجدد: از چهره‌های پر نفوذ در بین زنان بندر انزلی محسوب می‎شود و جلسات ماهیانه و هفتگی او در بین زنان انزلی از تاثیرگذار ترین و معروف ترین جلسات شهر می باشد. او در دوره‌های گذشته نیز از چهره‌هایی مطرح بوده اما تا به حال به او اجازه‌ی نشستن بر روی کرسی شورای اسلامی شهر انزلی را نداده‌اند.

حسن تحریری: او نیز آموزش و پرورشی است و عضو کادر اجرایی انتخابات مجلس سال گذشته بود. فعالیت‌ها و قانون مداری او نشان داد که رابطه‌ی خوبی با جناح وابسته به نماینده انزلی ندارد.

شعبان جعفری: عضو فعلی شورای اسلامی شهر انزلی و  مخالف و منتقد همیشگی جناح وابسته به حسن خسته بند. به عنوان یکی از چهره‌های خیر و نیکوکار انزلی نیز شناخته می‌شود و حضور چندین ساله او در شورای شهر و سرمایه قوی مالی، او را به یکی از چهره مطرح و تاثیر گذار در انتخابات آینده بدل کرده است.

میثاق جفرودی: از یک کانال ۱۷ هزارتایی تلگرامی شروع شد. این جوان که مدیریت یکی از معروف‌ترین کانال‌های تلگرامی گیلان را بر عهده دارد با شرکت در جلسات انتخاباتی و حتی حضور در جلسات خصوصی و عمومی اعضای شورای اسلامی شهر انزلی می‌خواهد میزان محبوبیت کانال تلگرامی خود را بسنجد تا شاید بتواند در مدیریت این شهر نیز تاثیر گذار باشد. با توجه به سابقه‌ی حمایت از نماینده انزلی در سال گذشته، پیش بینی می‌شود که از سوی جناح سیاسی وابسته به حسن خسته بند نیز حمایت گردد.

داریوش جلاوند: عضو فعلی شورای شهر بندر انزلی، کارمند شرکت مخابرات گیلان و  رئیس سابق مخابرات شهرستان انزلی است. از جلالوند بعنوان  یکی از اعضای همیشه حامی نماینده فعلی انزلی نام می‎برند. درگیری رسانه ای ایشان با یکی دیگر از اعضا شورا هنوز در اذهان عمومی باقی مانده است.

کمال چلنبری: عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان انزلی می باشد. وی مدتی سردبیر پایگاه خبری گیل پرس نیوز بوده که مدیرمسئول او علیرضا درخشانی؛ مشاور فعلی فرماندار انزلی است.

فرشاد حسینی‌فر: از چهره‌های بسیار نزدیک به دکتر هادی حق شناس؛ نماینده سابق بندرانزلی و داماد شهید والامقام مدافع حرم سردار جواد دوربین.

عقیل حق‌شناس: وی فعال رسانه ای بوده و عموما در یادداشت های تخصصی خود به نقش صادرات و منطقه آزاد انزلی در توسعه اشاره می کند. وی برادر زاده هادی حق شناس؛ نماینده اسبق بندرانزلی و مشاور فعلی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی می باشد. حق شناس در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه سازمان منطقه آزاد مشغول بوده و بنظر می رسد نام عمو می‌تواند رای زیادی را برای او به ارمغان آورد.

هادی حیدری: معلم آموزش و پرورش و مدیر دبیرستان امام حسین انزلی بوده و به جوانان اعتقاد زیادی دارد. ا و از جمله چهره‌هایی است که اعتقاد دارد می‌تواند رای جوانان را به خود جذب کند، ستاد جوانان او در دوره گذشته از تاثیر گذار ترین ستادها در انزلی بوده است.

فخرالسادات خاکپور: عضو فعلی شورای شهر بندر انزلی می باشد اما شنیده‌ها ی خبرنگار دیارمیرزا حکایت از این بود که ایشان نمی‌خواهد در این دوره از انتخابات شرکت کند اما ظاهرا راضی شده که یک بار دیگر ثبت نام کند و وارد کارزار انتخابات شود. مخالفین وی از خاکپور به عنوان یک عضو همیشه موافق بدیعی فر و نماینده فعلی بندر انزلی در شورا یاد می کنند.

اسماعیل خجسته: یار دیرین حاج حسن خسته بند و محمدرضا بدیعی فر؛ ریاست فعلی شورای شهر انزلی، در حال حاضر رئیس آتش نشانی انزلی است. اما زمزمه شده که در چندین جلسه انتخاباتی حضوری پر رنگ و مستمر داشته و قصد ورود در انتخابات آتی شورای شهر بندر انزلی را دارد.

حجت الاسلام خردکیش:  امام جمعه سابق بندر کیاشهر و یکی از روحانیون اصولگرای انقلابی در انزلی می باشد. در چند هفته اخیر شنیده ها حاکی از این است که ایشان قصد شرکت در انتخابات شورای شهر بندر انزلی را دارد. موافقین وی معتقد هستند که سطح سواد بالای وی، ارتباط خوب و صمیمی با مردم و جوانان و صریح صحبت کردن دکتر خردکیش از مهمترین ویژگی های ایشان می باشد.

مهدی خلیلی:  روایت شده بود که رئیس فعلی تاکسیرانی شهر انزلی تصمیم به استعفا گرفته است تا در دوره‌ی آینده شورای اسلامی شهر شرکت کند.

حجت الاسلام زمانی: یکی از چهره‌های منتقد جناح وابسته به نماینده محسوب شده  و موافقین وی معتقدند که حضور فعال ایشان در مدارس و حوزه می‌تواند برای او رای قابل توجه ای را جمع کند.

بهمن (موسی) سبزعلی زنجانخواه: معلم آموزش و پرورش و عضو فعلی شورای شهر انزلی است.

حمید (هومن) عاشوری ساحلی: موافقین او معتقدند انتقادات تند و تیز و کوبنده و افشاگری‌های او همیشه برایش دردسر شده اما حضور او در محافل سیاسی نشان می‌دهد تصمیم دارد باری دیگر میزان محبوبیت خود را محک بزند.

علی سفید روح: او نیز یکی دیگر از اعضای قدیمی شورای شهر انزلی است. معاون اصناف انزلی بوده و موافقان او اعتقاد دارند حاج سفید روح می‌تواند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد. اما مخالفانش اعتقاد دارند سن بالای او دیگر کفاف نشستن بر روی صندلی شورای شهر را به او نمی‌دهد هر چند که صحبت‌های اخیر او در خصوص عدم توانایی نخبگان انزلی درمدیریت شهری بر مخالفانش افزوده است.

میلاد سلطانی آزاد: مدرس دانشگاه و معاون دانشگاه مهر آیین انزلی، فعال فرهنگی و محیط زیستی و شاعر که هر کجا کارهای فرهنگی باشد نام او نیز هست.

حمید شاد: کارمند شهرداری و رئیس فعلی اتوبوسرانی بندر انزلی  اما بنا بر شنیده‌ها اختلافات وی با شهردار وقت انزلی باعث شد که وی به کرسی‌های دیگر مدیریتی شهرداری نرسد.

امین شجاع: پسر عبدالغفار شجاع؛ نماینده سابق بندر انزلی و مشاور فعلی معاون رییس جمهور، مردم بیشتر  او را به عنوان یک فعال فرهنگی می‌شناسند تا سیاسی. اما شهرت پدر می‌تواند برای او بزرگ‌ترین امتیاز کسب یک کرسی در شورای اسلامی شهر انزلی باشد.

حجت الاسلام شعبانیان: این روحانی یکی از چهره های  متنقد تند و تیز جناح وابسته به نماینده است و شنیده می‌شود داماد او که یکی از چهره‌های فعال فرهنگی در انزلی است کارهای انتخاباتی او را دنبال می‌کند.

علی شیرافکن: کارمند آموزش و پرورش، رئیس ستاد دکتر احمدی نژاد در سالهای ریاست جمهوری، مدیر فرهنگی سابق منطقه آزاد انزلی  و هم اکنون هم کارشناس ارشد معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد انزلی بخشی از فعالیت های این چهره فرهنگی و سیاسی انزلی می باشد. حضور پررنگ شیرافکن در فضای مجازی و همچنین شرکت در محافل خصوصی سیاسی نشان می‌دهد او می خواهد در این دوره کاندیدای شورای شهر بندر انزلی شود.

آرمین صافدل: نوشته‌های اخیر او در کانال شخصی‌اش صدای خیلی از مسئولان را در این روزها در آورده است. او که در رشته سینما مشغول است اعتقاد دارد که باید مدیریت شهر توسط جوانان اداره شود. شنیده می‌شود او نیز می‌خواهد نقشی در انتخابات آتی داشته باشد.

حجت الاسلام صدرا: کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انزلی و به عنوان یک روحانی عالم شناخته می‌شود.

محمد صفری: چهره‌ی تازه وارد کارزار انتخابات شورا اما پر سر و صدا و قابل تامل این روزهای بندر انزلی. صفری استاد و به عنوان یکی از قاریان بین المللی قرآن در سطح استان گیلان شناخته می شود. صفری یکی از کارشناسان ارشد منطقه آزاد انزلی بوده و موافقین وی معتقد هستند که حاج محمد صفری بعنوان یک چهره مردمی در بین آحاد مردم صاحب نفوذ است.

محمد صیدگر: کارمند اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان  و از نزدیکان حاج کریم شعبانیمی باشد. صیدگر کاندیدای مجلس شورای اسلامی در سال گذشته و مشاور و مدیرکل فعلی استاندار زنجان می باشد. شنیده شده صیدگر در بین ورزشکاران از محبویت خوبی برخوردار است.

حمید رضا طاهری: مداح و ذاکر اهل بیت و مسئول روابط عمومی اداره کل گمرکات استان گیلان. در چند وقت اخیر شنیده شده که او می‌خواهند کاندیداتوری شورای اسلامی شهر انزلی را امتحان کند.

یونس کاظمی: یار دیرین و منتقد امروز حسن خسته بند و عضو حزب کارگزاران انزلی. چندین دوره سابقه‌ی کاندیداتوری را در کارنامه خود دارد و تصمیم دارد باری دیگر خود را محک بزند.

علی کاظمی: پسر مه سیما نصیری، پیشرفت‌های علمی روز افزون او، چهره و نقش سیاسی او را پوشانده است، عکس‌های منتشر شده او در کنار هاشمی رفسنجانی و چند شخصیت سیاسی دیگر در فضای مجازی او را به یک چهره‌ی علمی نزدیک به اصلاح طلبان نشان می‌دهد.

یاسر کریم بخش: مهندس عمران، عضو حزب کارگزاران انزلی، اصلاح طلب، در انتخابات شورای گذشته نیز کاندیدا بود.

یوسف کلانتری: در دوره دوم شورای شهر انزلی رئیس شورا بود اما بعد از مدتی به انتخاب خود از صحنه سیاست انزلی کناره گیری کرد. به نظر می‌رسد این دوره عزمی راسخ برای کسب دوباره این صندلی دارد.

لیلا صاحب کشاف: یک فعال محیط زیستی اما ظاهرا سیاستمداری شجاع. اعتقاد دارد که مسئولان نمی‌دانند و باید به آنان یادآوری کرد به همین خاطر تصمیم به شرکت در این آزمون دارد که از نزدیک حرف‌های خود را به گوش مسئولان برساند.

 

مصطفی علیزاده: مردم او را به عنوان یکی از کاندیدهای فعال در فضای مجازی می‌شناسند، صحبت‌ها و دفاعیات او از جناح وابسته به نماینده انزلی نشان از آن دارد که در کنار هفت نفر معروف می‌خواهد یک بار دیگر خود را در محضر امتحان مردم قرار دهد.

دکتر حسین متقی طلب: دامپزشک و صاحب امتیار و مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس می باشد. دکتر متقی طلب در دوره قبلی در انتخابات شورای اسلامی شهر رشت کاندیدا شده بود که به دلایل نامعلومی انصراف دادند و این فعال رسانه ای انزلیچی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کناره گیری‌اش در انتخابات به نفع حاج حسن خسته بند در انزلی معروف شد. جناح وابسته به نماینده انزلی سعی کرد وی را مشاور شهردار کنند اما ظاهرا یکی از اعضای مخالف نماینده مانع این کار شد.

بهزاد مجیدی: معاون مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرنزلی و از چهره‌های نزدیک به حسن خسته بند می باشد  او پیش از این سمت عضو شورای روستای شیله سر انزلی بود.

نسترن محبعلی زاد: کارشناسی مدیریت بیمه٬مدیر شعبه بیمه پارسیان انزلی. در دوره گذشته وی کاندیدای شورای شهر انزلی بود.

عباس محمد خواه: از چهره های نزدیک به حسن خسته بند نماینده مردم بندرانزلی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی: علاوه بر مدرک حوزی دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی است. این روحانی اصالتا اهل شهرستان شفت و  شاهزاده ابراهیم می باشند. موافقین وی اعقاد دارند ایشان می‌تواند جای مرحوم مهیار خردکیش؛ یکی از روحانیون تاثیر گذار انزلی را بگیرد. اما مخالفین ایشان معتقدند در این دوره کار وی بسیار سخت است. سخنان مرتضوی در حمایت از مهندس حسن خسته بند که مخالفین او را کافر دانسته بود هنوز از ذهن مردم پاک نشده است.

سیروس مرادی: او را یار گرمابه و گلستان و از نزدیک‌ترین افراد به درودگر می‌دانند، وقتی صادق درودگر برای انتخابات مجلس از حوزه انزلی در سال گذشته ثبت نام کرد به گونه ای غیر رسمی مسئولیت برنامه ریزی‌های انتخاباتی او را بر عهده داشت. او در گذشته از نزدیکان جناح وابسته به نماینده بود اما مردم این روزها بیشتر او را به عنوان یک مخالف سرسخت خسته بند می‌شناسند.

بهرام مصلح: کارمندان شهرداری و در حال حاضر شهردار ناحیه دو انزلی می باشد و چندین بار مخالفین جناح نماینده سعی بر شهردار کردن او داشتند اما تاکنون موفق نشدند.

محمد جواد معصومی : بنظر می رسد جوانترین کاندیدا این دوره لقب بگیرد گرایش سیاسی  این حقوقدان جوان اصولگرایی میباشد

بهاره مهدی‌زاده: مدرس دانشگاه و کارشناسی ارشد عمران سازه. درانتخابات شورای گذشته نیز کاندیدا بود و اعتقاد داشت می‌توانست رای خوبی داشته باشد اما اینچنین نشد. شنیده ها حاکی از این است که  وی با دکتر حسن دادرس؛ رقیب سر سخت خسته بند در دوره گذشته نیز جلساتی داشته است.

سید تقی موسویان: شهردار سابق انزلی درگذشته موافق و همراه مهندس خسته بند نماینده بندرانزلی بود اما حالا از منتقدین او محسوب می‌شود. وی که چندی پیش از حوزه شفت و فومن کاندیدای مجلس شده بود این بار شنیده میشود قصد دارد با حضور در جمع اعضای شورای شهر بندر انزلی سودای کسب جایگاه ریاست شورای اسلامی شهر انزلی را در سر بپروراند.

آرین مینائی :دارای کارشناسی مهندسی عمران-نقشه برداری و کارشناسی ارشد مهندسی شهرسازی و دکتری تخصصی مهندسی شهرسازی ،مدرس دانشگاه ،موافقین او معتقدند وی پایگاه اجتماعی خوبی در میان دانشگاهیان، دانشجویان فرهیختگان و طبقات متوسط شهری دارد و  از منظر جناح بندی نیز به شدت منتقد هر دو گروه فعلی حاضر در شورای شهر هستم و اعتقاد به علم گرایی در حل مشکلات شهری دارد.

کاظم مینایی: یکی از تاثیر گذار ترین چهره در بین اصناف و بازاریان است. خیلی‌ها از او به عنوان پدر بازار انزلی یاد می‌کنند، کسبه انزلی خصوصا ماهی فروشان برای او احترام ویژه ای قائل هستند، مینایی در دوره‌ی سوم شورا حضور داشت و اکنون نیز به عنوان عضو علی البدل خطری برای جناح وابسته به نماینده است، او در همه‌ی انتخابات ها به عنوان یک اسپانسر تبلیغاتی و یکی از مهم‌ترین افراد بوده است.

 مه سیما نصیری: عضو فعلی شورای اسلامی شهر انزلی و مدیر یک مدرسه غیر انتفاعی بوده و از اولین دوره‌ی شورای شهر حضوری فعال در این مجموعه داشته است. او نیز همانند فاطمه تجدد از چهره‌های پر نفوذ در بین زنان انزلی است.

سید جواد نقیب حسینی: رئیس دفتر حاج حسن خسته بند نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات مدیره شرکت توسعه منطقه آزاد بندر انزلی. از وی به عنوان مرد دوم سیاست در انزلی نام می‌برند و مردم معتقدند تمامی اتفاقات و تغییر مدیران در انزلی با نظر و یا مشاوره او انجام می‌شود. شنیده می‌شود که در آینده تصمیم دارد بر کرسی ریاست شورای اسلامی شهر انزلی تکیه بزند.

شهرام نواری: عضو نظام مهندسی شهرستان انزلی و سالهاست که ریاست اداره مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی را عهدار است. موافقین وی معتقدند اخلاق خوب، وضع مالی مناسب و حمایت نماینده فعلی شهرستان و پرسنل و مدیران  بندر می‌تواند ایشان را بار دیگر بر کرسی شورا بنشاند. اما مخالفین وی معتقدند علی رغم حضور مستمر نواری در شورا وی آن کارایی و اثر گذاری را نداشته و عموما بیشتر بدنبال منافع شخصی و خواسته های نماینده بوده است.

محمد (نریمان) یوسفی فر: دبیر سه دوره اخیر هیات فوتبال انزلی و داور فوتبال که اخیرا از این حرفه استعفا داده است. چهره‌ی فرهنگی او در آموزش و پرورش چهره‌ی سیاسی او را پوشانده است اما شنیده‌ها حکایت از این دارد که باری دیگر می‌خواهد وارد عرصه‌ی سیاسی انتخابات شود.

دیارمیرزا از نامزدهای احتمالی انتخابات میخواهد در صورت اینکه تصمیم به کاندیداتوری گرفته اند رزومه کوتاهی از خود برای ما ارسال کنند.

راه های برقراری ارتباط :

@diyarmirzair
diyarmirza.ir@gmail.com

Share