نماینده انزلی در گفتگوی ویژه خبری:

جزو نمایندگان مخالف انتقال آب خزر به کویر نبودم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خسته بند گفت: به مخالفت با انتقال آب از خزر اعتقاد ندارم با وجود اینکه عمق آب در سمت ما بیش از یک کیلومتر بوده و کشور از خشک سالی رنج می برد به نظر بنده اجرای این طرح مانعی نداشت و جزو نمایندگان مخالف این طرح نبودم هر چند که اعتقاد دارم این کار سیاسی شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صدای ساحل، حسن خسته بند؛ نماینده مردم قهرمان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی مهمان گفت و گو ویژه خبری امشب شبکه باران بود.
حسن خسته بند در ابتدای این گفت و گو خبری با بیان اینکه کشور وضعیت خوبی از لحاظ بودجه ندارد تصریح کرد: اقتصاد کشور مریض است و در CCU به سر می برد هرچند که همه چیز به روی کاغذ خوب است.
وی در ادامه با اشاره به بررسی لایجه بودجه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ ما ۲۵ درصد وابستگی به نفت داشته اما برای ۹۶ این وابستگی به ۳۵ درصد رسیده است که بنده اعتقاد دارم افزایش قیمت دلار به همین دلیل است.
عضو کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی همچنین به بودجه عمرانی گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: بودجه عمرانی کشور در کل ۹ درصد افزایش داشته است اما در استان با کاهش بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.

*جزو نمایندگان مخالف انتقال آب خزر به کویر نبودم

حسن خسته بند در بخشی دیگر از سخنان خود به برداشت آب از دریای خزر برای کویر نیز اشاره کرد و افزود: به مخالفت با انتقال آب از خزر اعتقاد ندارم با وجود اینکه عمق آب در سمت ما بیش از یک کیلومتر بوده و کشور از خشک سالی رنج می برد به نظر بنده اجرای این طرح مانعی نداشت و جزو نمایندگان مخالف این طرح نبودم هر چند که اعتقاد دارم این کار سیاسی شده بود.

بیمه و پرداخت مطالبات صیادان دیگر موضوعی بود وی در این گفت و گو ویژه خبری از آن خبر داد و تصریح کرد: ۹۵ درصد کار انجام شده است و آقای نوبخت قول داده اند که تا دو الی سه هفته آینده این مطالبات پرداخت شود اما بنده احتمال می دهم این کار تا پایان سال به سرانجام برسد.

*راه آهن تا پایان سال به گیلان نمی رسد / راه آهن از انزلی عبور نکند توجیه اقتصادی ندارد

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه به بحث راه آهن رشت انزلی آستارا توجه ویژه ای شده است اما خبری نیست متذکر شد : تا پایان سال راه آهن به گیلان نمی رسد و این طرح اگر از انزلی عبور نکند توجیه اقتصادی ندارد.

خسته بند افزود: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد و امسال نیز ۴۰۰ میلیارد برای تکمیل این راه آهن در نظر گرفته شده است.

وی از ساخت پل از کنار گذر به داخل اداره کل بنادر گیلان در انزلی نیز خبر داد و گفت : این پل در حال ساخت است، رایزنی هایی نیز انجام شده تا از اعتبارات بندر نیز استفاده کنیم که شرایط ریلی ، مسافربری و باربری مناسبی برای این محدوده محیا گردد تا پایانه مسافری انزلی نیز راه اندازی شود.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع کنار گذر نیز اشاره و تاکید کرد:وضعیت کشور تب دار است و وضعیت اعتبارات نیز خوب نیست اما جناب نوبخت قول داده اند که تمام مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان اجرایی شود، یکی از مصوبات، پرداخت ۴۲ میلیارد برای تکمیل کنار گذر انزلی بوده که ما منتظر تخصیص این بودجه هستیم.

* از اداره کل بنادر گیلان بسیار راضی هستم

خسته بند در ادامه با اعلام رضایت از کارنامه حسین چراغی ؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطر نشان کرد: ایشان از مدیران خوب ما هستند، با حضور ایشان در بنادر گیلان باعث افزایش سرمایه گذار شده است و بنده بسیار از این سازمان راضی هستم اما گاها عوارضی به سرمایه گذاران تحمیل شده که باعث پراکندگی آنان می شود هر چند که با وجود امتیازات منحصر به فرد در انزلی عموم سرمایه گذران رغبت بیشتری به انزلی دارند.

وی در خصوص ساخت کارخانه کشتی سازی در انزلی نیز گفت: ساخت این کارخانه باعث تحول می شود و در کنار آن نیز ساخت مبلمان جدید در موج شکن انزلی در قالب مانیا بسیار حائر اهمیت بوده و در جذب توریست بسیار تاثیر گذار است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود در خصوص معضل گیاه سنبل آبی در تالاب بین المللی انزلی نیز گفت: ۵ میلیارد برای احیای تالاب انزلی کافی نیست، احیای تالاب و رفع سنبل آبی نیازمند اعتبارات کلان استانی است.

 

Share