یادداشت سرگشاده محمود باقری

شایسته نیست هزینه ریخت و پاشها از جیب مردم جبران شود/بعد از ۴ ماه به این نتیجه رسیدند که به جای تیربرق‌های نازیبای پیاده راه درخت بکارند/استعداد این را ندارم که لبخند دروغ به مردم تحویل دهم/هفتصد میلیون تومان به یک شرکت غیر بومی برای آبنمای ناقص پرداخت شده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اینکه تیر برق های نازیبایی را که در این پیاده راه کاشتند و الان به این نتیجه رسیدند بجایش درخت بکارند، بابتش پول پرداخت شده است، آیا شهروندی که امسال شهرداری برایش فیش عوارضی فرستاده و مبلغش نسبت به سال گذشته چند برابر شده، حق ندارد بپرسد هزینه این ندانم کاری را چه کسی باید پرداخت کند؟

به گزارش سرویس رصد فضای مجازی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود باقری خطیبانی عضو شورای شهر رشت طی یادداشتی خطاب به مردم و صاحب نظران خواستار شفاف سازی اتفاقات رخ داده در شهرداری رشت شد.

متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:--------۴۲bagheri

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب بعنوان منتخب و خدمتگزار مردم شریف رشت، از تمامی فرهیختگان و متخصصین شهری که دل نگران فردای شهر عزیزمان هستند و خود را در برابر فرزندان این شهر مسئول می دانند، دعوت می کنم به دور از هر گونه قضاوت، با ایجاد ارتباط و تعاملی نزدیک با منتخبان خود در شورای اسلامی شهر رشت از نزدیک در روند امور قرار گیرند تا بتوانند قضاوت درستی از عملکرد مدیریت شهری داشته باشند.
بنده بعنوان کوچکترین عضو شورای شهر رشت به این اعتقاد دارم که شایستگی شما همشهریان عزیز که در اعصار گذشته بواسطه داشتن فرهنگ غنی و متعالی سرآمد بودید، بسیار بیشتر از این است که با اجرای شتاب زده یک پیاده راه پر مساله و پر حاشیه که هر روز صدای اعتراض جمعی از کسبه، راننده، پیرزن و پیرمرد را بلند می کند، مدعی باشیم که کاری ویژه و متفاوت انجام داده ایم و با برپایی نمایش و به حرکت در آوردن دستگاههای تبلیغاتی مخالفین را ضد توسعه بنامیم.

اینجانب از تمامی صاحب نظران حوزه شهری اعم از مهندسین شهرساز، مهندسین ترافیک، برنامه ریزان شهری و … ، استدعا دارم با نقد عملکردها بر مبنای آمار و اطلاعات صحیح، یاری گر ما باشند. بر این عقیده استوار هستم که این حق شهروندان رشتی است که مطلع باشند هزینه تمام شده پروژه ها چه میزان بوده و هزینه استاندارد و متعارف آن چه میزان است.

این اطلاعات باید در اختیار همگی شهروندان علی الخصوص افراد متخصص قرار گیرد تا بتوانند تصویر و قضاوتی صحیح از عملکرد مدیریت شهرداری داشته باشند، چرا که دانستن حق مردم است، چرا که هزینه تک تک مصالحی که در این پروژه ها مصرف می شود را همین شهروندان تامین می کنند و منصفانه نیست در هزینه کرد آنها حتی یک ریال خارج از صرفه و صلاح شهرداری و شهر هزینه گردد.

ایمان قلبی دارم که شایسته نیست هزینه این ریخت و پاشها و عدم مدیریت ها از جیب مردم جبران گردد. بیش از چهار ماه از افتتاح پیاده راه گذشته، هر روز دارند بعنوان اصلاح یک قسمتی را می کنند! چه دلیلی برای افتتاح و انجام شتاب زده پروژه ای داشتند که همین امروز هم طرح آنرا نهایی نکردند و هر روز کلنگ بدست گرفتند و یک گوشه ای از آنرا می کنند؟ آبنمای میدان مرکزی که آقای شهردار بدون برگزاری مناقصه و به بهانه اضطرار زمانی به مبلغ هفتصد میلیون تومان به یک شرکت غیر بومی داده و الان به جهت نقص تعطیل شده ، همین بوده که به بهانه انحصاری بودن به یک شرکت اراکی دادند ؟ یعنی در رشت ، ما هیچ شرکتی نداشتیم که بتواند این کار را انجام دهد ؟ بله که بوده ! از این کار قوی تر را به نصف قیمت انجام می دهند!

از متخصصین امر استدعا دارم تا بیایند و ما این اطلاعات را در اختیارشان قرار دهیم که کار انجام شده و قیمت تمام شده را مطلع باشند آن وقت اگر دیدند بنده دارم بیهوده و نادرست حرف می زنم به همه شهروندان بگویند محمود باقری بی حساب حرف می زند و حرفش مبنایی ندارد، اما بنده انتظار ندارم از افرادی که قلم بدست گرفتند و دارند با قلم شان قضاوت می کنند و تحلیل و اطلاعات به مردم می دهند، ناآگاه باشند.

اینکه تیر برق های نازیبایی را که در این پیاده راه کاشتند و الان به این نتیجه رسیدند بجایش درخت بکارند، بابتش پول پرداخت شده است، آیا شهروندی که امسال شهرداری برایش فیش عوارضی فرستاده و مبلغش نسبت به سال گذشته چند برابر شده، حق ندارد بپرسد هزینه این ندانم کاری را چه کسی باید پرداخت کند؟

آنوقت وظیفه بنده ای که بعنوان منتخب این مردم رای گرفتم که نظارت داشته باشم، چیست ؟ چشم ببندم و فقط بروم در مراسم افتتاح و جشنواره ها خوش صحبتی کنم و خودم را چهره فرهنگی و روشنفکر معرفی کنم؟ بنده این استعداد را ندارم که لبخند دروغ به مردم تحویل دهم. آن کسی که خود را متخصص معرفی و سکوت اختیار می کند و مشکلات و قصور موجود را نمی گوید یا باید در تخصصش شک کرد یا در تعهدش!

مگر می شود کسی خود را متخصص و مهندس ترافیک معرفی کند، آنوقت در برابر پروژه بی آر تی سکوت اختیار کند و حامی شهردار باشد؟

مردم اگر به یک مهندس رای دادند، انتظار دارند با نگاه مهندسی نظارت کند نه اینکه جشنواره گل شمعدانی برگزار نماید؟ محمود باقری که خودش را دکتر یا مهندس معرفی نکرد. اگر مردم به او اعتماد کردند و رای دادند، آگاه بودند که او بسیجی دفاع مقدس بوده و تجربه چندین ساله در حراست استانداری و شهرداری رشت داشته و از بنده هم الان انتظار ندارند که این مسایل را ریشه یابی نکنم و فقط به فکر دوره بعد شورا باشم و در مجالس تریبون بگیرم و خوش صحبتی کنم.

من الله التوفیق

محمود باقری خطیبانی عضو شورای شهر رشت

tel final1

Share