مسوولان گیلان ;نکند همسایه چشم به مال ما داشته باشد

خبری که اگر به واقعیت تبدیل شود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی گیلان از دست می رود!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سایت نفتی سردار جنگل رودسر یکی از پروژه های مهم اشتغزایی در استان گیلان است که علی رغم گذشت بیش از ۴ سال از احداث آن هنوز اندر خم یک کوچه است و سرنوشت آن به اما و اگرها سپرده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی اگرچه همواره از دغدغه‌های مسئولان استان بوده اما به وجود آمدن برخی از مشکلات در مسیر اجرایی شدن برخی پروژه ها آینده برخی طرح های مهم را در هاله ای از ابهام فرو برده است.B_1308

سایت نفتی سردار جنگل رودسر یکی از پروژه های مهم اشتغزایی در استان گیلان است که علی رغم گذشت بیش از ۴ سال از احداث آن هنوز اندر خم یک کوچه است و سرنوشت آن به اما و اگرها سپرده شده است و در این بین برخی اخبار نگران کننده از گوشه و کنار در خصوص این سایت مهم نفتی در دریای شمال به گوش می رسد.

سال گذشته بود که وزیر نفت صراحتا اعلام کرد که استخراج نفت در دریای کاسپین و سایت نفتی سردار جنگل صرفا با رفع تحریم ها و سرمایه گذاری خارجی انجام می گیرد و بعد از آن بود که آذرماه سال گذشته در نشست تخصصی « معرفی طرح های نفتی دریایی ایران » پروژه های نفتی ایران در دریای کاسپین و از جمله سایت  نفتی سردار جنگل در فهرست سرمایه گذاری خارجی قرار گرفت و پس از آن مسوولان استان گیلان نیز در دیدار خود با سفرا و تجار خارجی سرمایه گذاری در این سایت نفتی را پیشنهاد داده اند.

اهمیت این سایت نفتی از آن جهت است که با راه اندازی آن بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان گیلان فراهم شده و می تواند حتی موجب شکوفایی استغال در استان های شمالی شود.

اگر چه پس از چندین سال تلاش مشکل تأمین و تملک زمین برای آغاز فعالیت های اجرایی در سایت نفتی سردار جنگل رودسر حل شده اما با توجه به کمبود اعتبارات و سیاست های وزارت نفت در دولت یازدهم توسعه زیربنایی و صنعتی احداث سایت در هاله ای از ابهام قرار دارد.

از سوی دیگر با توجه عدم پیشرفت پروژه از گوشه و کنار خبرهایی مبنی بر تلاش های مسوولان ارشد استان همسایه مان برای انتقال این سایت نفتی به مازندران شنیده می شود که بروز چنین اتفاق تلخی مسلما آینده اققتصادی استان گیلان و بساری از جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد.

انتقال میدان نفتی شایعه است

محمدمهدی رهبری املشی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار دیارمیرزا در رابطه با خبر انتقال میدان نفتی سردار جنگل رودسر به مازندران اظهار می دارد: صحبت هایی که در این زمینه انجام می شود شایعاتی بیش نیست و قرار نیست که این میدان نفتی به جای دیگری انتقال یابد.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت این میدان نفتی با بیان اینکه مطالعات اولیه این میدان انجام گرفته است, گفت: در حال حاضر بررسی ها جهت محاسبه میزان مخزن نفت و صرفه اقتصادی آن صورت می گیرد و در صورت ورود سرمایه گذار خارجی عملیاتی می شود.

همچنین امیر جانبازی فرماندار رودسر نیز در مصاحبه با خبرنگار دیارمیرزا از صحبت های صورت گرفته در خصوص انتقال میدان نفتی سردار جنگل رودسر اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: در جریان موضوع انتقال این میدان نفتی به استان دیگر نیستم.

نکند همسایه چشم به مال ما داشته باشد

در نهایت آنچه که در این برهه زمانی اهمیت دارد برگزاری جلسات مشترک بین نمایندگان و مسوولان ارشد گیلان با مسوولان وزارت نفت و شرکت نفت خزر و تدوین راهکارهای لازم برای برون رفت از شرایط فعلی است  تا خدای نکرده نکند واقعا همسایه چشم به مال ما داشته باشد.

 

tel final1

Share