استاندار گیلان

مردم گیلان مطالبات زیادی در بخش راه ها دارند/رشت را به جایگاه واقعی آن می‌رسانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در بخش راه و شهرسازی اظهار داشت : علی رغم تمامی کارهای بزرگی که دولت تدبیر و امید در بخش راه و شهرسازی گیلان انجام داده اما هنوز مردم گیلان مطالبات زیادی در این حوزه دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی عصر امروز در آیین افتتاح پروژه ملی بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی رشت با تبریک فرا رسیدن ایام ولادت‌ دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین ولادت معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) اظهار داشت : روز جمهوری اسلامی در حقیقت مظهر اسلامیت ، جمهوریت و مردم سالاری نظام است .

IMG_1125وی با قدردانی از تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی در استان اظهار داشت : ماههای اول کاری دولت تدبیر و امید در گیلان مصادف با برف سنگین سال ۹۲ بود و در آن ایام دکتر آخوندی جزو اولین وزرایی بودند که به گیلان سفر کردند و بعد از آن نیز همواره در پروژه‌های مختلف شاهد حضورشان در گیلان هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در بخش راه و شهرسازی اظهار داشت : علی رغم تمامی کارهای بزرگی که دولت تدبیر و امید در بخش راه و شهرسازی گیلان انجام داده اما هنوز مردم گیلان مطالبات زیادی در این حوزه دارند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌ تمامی دولتمردان ، علی‌الخصوص دولت تدبیر و امید در اجرای پروژه‌های شبکه ریلی ، آزاد راه و سایر پروژه‌های بخش راه و شهرسازی قدردانی کنم تصریح کرد : باتوجه به احداث بیش از چندین هزار کیلومتر خط ریلی در کشور اما متأسفانه گیلان تا به امروز از این بخش محروم بوده است.

دکتر نجفی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه راه آهن قزوین- رشت اظهار داشت : احداث این خط ریلی که از سالهای گذشته آغاز شده بود و با کندی به پیش می‌رفت با سفر پر خیر و برکت دکتر روحانی به گیلان الحمدا.. با جدیت در حال پیشرفت است و امیدواریم در سال آتی شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت احداث ادامه این خط ریلی  به انزلی و آستارا تأکید کرد و افزود : اتصال این خط ریلی به انزلی و آستارا علاوه بر کامل شدن مسیر نوستراک، صرفه اقتصادی راه نیز در پی خواهد داشت.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت احداث پروژه راه آهن رشت- قائم شهر تأکید کرد و افزود : با اجرای این پروژه مسیر جنوب- شمال به شرق و غرب متصل خواهد شد .

دکتر نجفی از اجرای بیش از ۵۲۰ کیلومتر آسفالت راهها استان در سال گذشته خبر داد و افزود : با تحقق این مهم انقلابی در بخش آسفالت راههای استان شکل گرفته است.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش راه و شهرسازی استان اظهار داشت : علی رغم تمامی تلاش‌های ارزشمند صورت گرفته جهت به بهره‌برداری رساندن ۳.۵ کیلومتر از باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین اما چنانچه ۸ کیلومتر باقی مانده کامل نشود همچنان گلوگاه ترافیکی در پروژه وجود خواهد داشت.

استاندار گیلان اجرای باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین را کار سنگین و بزرگی دانست و با بیان اینکه این پروژه نیازمند اعتباری در حدود هزار میلیارد تومان می‌باشد افزود : احداث این پروژه نیازمند اعتباری به میزان ۲.۵ برابر اعتباری می باشد که صرف اجرای آزاد راه شد .

وی اجرای باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین را از جمله مطالبات مردم دانست و افزود : اجرای این پروژه کار سنگینی بود که دولت علی رغم محدودیت‌های اعتباری آغاز کرد و امیدواریم این پروژه در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری کامل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پروژه ملی باز آفرینی بافت فرهنگی و تاریخی رشت را از جمله پروژه‌های بزرگ ملی و دارای ارزش انسانی توصیف کرد و افزود : این پروژه جزو پروژه‌هایی است که انسان محور بوده و در کنار آن باید بحث تاریخ، فرهنگ و توریسم محور آن نیز حفظ شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه به علت محدودیت‌های فضای فرهنگی و تاریخی در رشت اقامت توریسم را کمتر شاهد بودیم افزود : با پروژه‌های این گونه‌ای که در رشت در حال شکل گیری می‌باشد انشاء‌ا… این شهر را به جایگاه واقعی که زیبنده آن است می‌رسانیم.

دکتر نجفی همچنین با قدرانی صمیمانه و ویژه از صبر و تحمل مردم وکسبه بازار از تلاشهای  شهردار و حمایتهای  شورای اسلامی شهر رشت و راه وشهرسازی تشکر کرد.

پیاده‌راه فرهنگی نخستین پروژه بازآفرینی شهر رشت در بین کلانشهرهای کشور با محوطه‌سازی حدود ۱۷ هزار متر مربع است.

tel final1

Share