وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه ملی بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی رشت

کیفیت‌ بخشی به زندگی شهری هدف اصلی بازآفرینی شهرها/به دنبال بازگشت به عهد عتیق نیستیم اما مدرنیته باید در خدمت انسان باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آخوندی کیفیت‌ بخشی به زندگی شهری هدف اصلی بازآفرینی دانست و متذکر شد:هم اکنون کیفیت زندگی پایین آمده و از درون دچار فرسودگی شده ایم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه ملی بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی رشت ضمن تبریک نوروز , سالروز ولادت حضرت فاطمه و همچنین روز جمهوری اسلامیاظهار کرد:سال ۹۴ سالی با موفقیت های بزرگ و سختی های فراوان بود.IMG_1117

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , آخوندی با بیان اینکه در این سال اتفاقات بزرگی در تاریخ ایران رقم خورده است اظهار کرد:مردم ایران در برابر قدرت های جهانی به پیروزی بزرگی دست یافتند و برجام به منزلت پذیرش قدرت ایران بود و آنها پذیرفتند که ایران مرکز تعادل خاورمیانه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حوزه فرهنگی ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی است اظهار کرد: آنچه که در برجام رخ داد پذیرش مرکزیت ایران بود و نه تنها رفع خطر صورت گرفت بلکه ایران به عنوان لنگر ثابت معرفی شد.

وی با بیان اینکه لازمه توسعه اقتصادی و امنیت پذیرش موقعیت سیاسی ایران است اظهار کرد:با تلاش های رزمندگان , دانشمندان , دولت و با هدایت های رهبری و رئیس جمهوری این موفقیت ها حاصل شد و باید قدر و منزلت برجام را بدانیم.

آخوندی در ادامه سخنان خود به بازسازی فرودگاه های بین المللی کشور در کنار نوسازی ناوگان هوایی اشاره کرد و گفت:برای سالها به دلیل کیفیت نازل هواپیماها مردم در رنج بودند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود:از ۶۰ فرودگاه کشور ۵۰ فرودگاه در وضعیت راکد و نیمه فعال هستند.

وی از تجهیز تمام فرودگاه های کشور به هواپیماهای نو خبر داد و گفت:به این ترتیب به تمام نقاط کشور پرواز خواهیم داشت و ظرف ۵ سال ناوگان هوایی نوسازی می شوند.

آخوندی در ادامه تصریح کرد:درحالیکه ایران مرکز منطقه است بی توجهی ها باعث شده که مرکزیت منطقه بصورت تصنعی به جنوب و و شمالغرب منتقل شود اما موقعیت از دست رفته استراتژیک خود را بازپس خواهیم گرفت.

این مسوول در ادامه خاطرنشان کرد:شش مرکز استان از جمله رشت به شبکه ریلی متصل خواهند شد و هم اکنون خرید ریل بصورت انبوه انجام پذیرفته است.

وزیر راه و شهرسازی عمر برخی ناوگان ریلی را نیز بالای ۵۰ سال دانست و گفت:نوسازی ناوگان ریلی نیز در دستور کار خواهد بود و امیدواریم شبکه ریلی ایران به آسیا متصل شود.

آخوندی در ادامه با اشاره به پروژه بزرگ شهر رشت گفت: در وزارت راه و شهرسازی سیاست بازآفرینی شهرها را دنبال می کنیم.

وی عنوان داشت:به دلیل صنعتی شدن خیابان های اکثریت شهرهای کشور برای عبور و مرور انسان سخت شده است.اساسا شهرها مرکز تجمع و محل زندگی بافضلیت مردم هستند و مردم باید از زندگی در شهر لذت ببرند و شاد باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت:شهرها باید جور دیگری دیده شوند و انسان در آن ها سروری کند و زندگی برای پیاده امن و ایمن و لذت بخش باشد.

آخوندی کیفیت‌ بخشی به زندگی شهری هدف اصلی بازآفرینی دانست و متذکر شد:هم اکنون کیفیت زندگی پایین آمده و از درون دچار فرسودگی شده ایم.

وی افزود:فرهنگ ایران و آثار تمدنی آن متعلق به شهرها هستند نه بیابان ها. بنابراین باید به گذشته خودمان و به همان محله و کوچه ها برگردیم و از شهرداری رشت بابت اجرای این پروژه  و همچنین اجرای بازآفرینی در سه محلی اصلی قدردانی می کنم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:به دنبال بازگشت به عهد عتیق نیستیم اما مدرنیته باید در خدمت انسان باشد.

آخوندی در پایان اظهار امیدواری کرد مردم در پایان تعطیلات سفر ایمنی داشته باشند.

گفتنی است در پایان از سنگ نوشته پروژه ملی بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی رشت به طور رسمی در کنار مجسمه میرزا کوچک جنگلی رونمایی شد.

خبرنگار:سینا هوشمند


tel final1

Share