دیارمیرزا منتشر کرد:

نگاهی بر عملکرد وکلای ملت ; با برترین و ضعیف ترین نماینده گیلان در مجلس آشنا شوید+اسامی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عملکرد نمایندگان گیلان با توجه به شش شاخص تعداد نطق ها, تعداد سوال از وزرا ,تعداد طرح های امضا کرده , تعداد تذکرات , تعداد طرح های ارائه شده و شاخص عدم حضور جمع بندی شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، با هدف شفاف سازی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس‌گرافی را راه اندازی نموده است. این سامانه یک کار پژوهشی علمی در حوزه شبکه‌های اجتماعی است و هیچ گونه هدفی برای جانبداری از فرد و یا گروه سیاسی خاصی ندارد.
تمامی اطلاعات مندرج در این سامانه از اسناد منتشر شده توسط مرکز پژوهشها و دیگر بخشهای مجلس شورای اسلامی استخراج شده است. از آن جایی که این اسناد در دسترس عموم قرار دارد هر کسی با تحلیل این اسناد قادر است اطلاعات استخراج شده توسط این سامانه را شخصا محاسبه و تصدیق نماید.

اطلاعات مورد استفاده برای تحلیل شامل ۳۵۰ صورتجلسه است که اولین جلسه آن در تاریخ ۱۳۹۱/۳/۷ و آخرین آن در تاریخ ۱۳۹۴/۶/۳ بوده است. بدیهی است که فعالیتهای انجام شده بعد از این تاریخ در مجلس‌ گرافی ثبت نشده است.

پس از بارگذاری عملکرد نمایندگان در سایت مجلس گرافی , پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اقدام به پالایش اطلاعات در خصوص نمایندگان گیلان کرده است که نتایج آن به شرح زیر است:

تعداد نطق:

ابوذر ندیمی با ۱۰ , غلامعلی جعفرزاده با ۸ و مهرداد لاهوتی با ۸ بار نطق در مجلس سه نماینده ی برتر گیلان در تعداد نطق ها هستند.

همچنین حمیدرضا خصوصی ثانی و حسن خسته بند با ۲ نطق و عطاالله حکیمی با ۳ نطق کمترین مقدار نطق در مجلس را داشته اند.

در کشور نیز نادر قاضی پور نماینده ارومیه با ۱۷ بار نطق بیشترین تعداد نطق را داشته است.

تعداد طرح های امضا شده:

مهرداد لاهوتی با ۱۳۵ , غلامعلی جعفرزاده با ۱۰۷ و ایرج ندیمی با ۱۰۴ طرح سه نماینده برتر گیلان از لحاظ میزان طرح های امضا کرده هستند.

حکیمی با ۴۱ و تامینی و خصوصی با ۴۷ طرح کمترین میزان مشارکت در طرح ها را داشته اند.

در سطح کشور نیز حسن سبحانی نیا با امضای ۱۴۰ طرح در صدر جدول قرار گرفته است.

تعداد طرح های ارائه کرده:

مهرداد لاهوتی با ۱۹ طرح , ایرج ندیمی با ۷ و کوچکی نژاد با ۶ طرح سه نماینده گیلان در تعداد طرح های ارائه شده هستند.

حسن خسته بند , محمد مهدی رهبری املشی , ناصر عاشوری , صفر نعیمی رز , خصوصی ثانی , محمدحسین قربانی و حسن تامینی نمایندگانی هستند که هیچ طرحی ارائه نکرده اند!

جعفر قادری نماینده شیراز با ارائه ۲۹ طرح در صدر جدول قرار گرفته است.

۱Untitled
تعداد سوال از وزرا :

ایرج ندیمی با ۷۰ , کوچکی نژاد با ۵۲ و لاهوتی با ۱۸ بار سوال از وزرا سه نماینده ی گیلانی هستند که بیشترین سوالات را داشته اند.

تامینی , خسته بند , نعیمی رز و تامینی  چهار نماینده گیلانی هستند که تا تاریخ ۱۳۹۴/۶/۳ هیچ گونه سوالی از وزرا نداشته اند.

در سطح کشور نیز نادر قاضی پور نماینده ارومیه با ۱۳۵ سوال از وزرا در صدر جدول قرار گرفته است.

تعداد تذکرات:

ایرج ندیمی با ۴۶۰ , کوچکی نژاد با ۱۵۸ و تامینی با ۱۰۶ بار تذکر سه نماینده اول گیلان در این زمینه هستند.

حکیمی , خسته بند و خصوصی ثانی هر کدام با ۸ تذکر کمترین میزان تذکر به وزرا را داشته اند.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه با ۶۵۸ تذکر کتبی به وزرا بیشترین میزان تذکر را در سطح نمایندگان داشته است.

شاخص عدم حضور(به دقیقه):

محمود شکری و حسن خسته بند با ۴۵ دقیقه تاخیر و مهرداد لاهوتی با ۹۰ دقیقه تاخیر در بین نمایندگان گیلان کمترین میزان تاخیر را در مجموع داشته اند.

حسن خسته بند و محمود شکری در مجلس غیبت نداشته و تنها یک بار تاخیر داشته است.مهرداد لاهوتی نیز تنها دو بار تاخیر داشته است.

حسن تامینی با ۴ روز غیبت , ۱۸ دفعه تاخیر و در مجموع به میزان ۱۹۷۳ دقیقه تاخیر , حکیمی با ۳ روز غیبت , ۱۶ دفعه تاخیر و در مجموع ۱۶۲۷ دقیقه تاخیر و همچنین خصوصی ثانی با دو بار غیبت و ۲۱ بار تاخیر و در مجموع ۱۴۳۴ دقیقه تاخیر سه نماینده گیلانی هستند که رکوردار تاخیر در مجلس به حساب می آیند.

۲Untitled

در پایان جمع بندی عملکرد نمایندگان گیلان با توجه به شش شاخص تعداد نطق ها, تعداد سوال از وزرا ,تعداد طرح های امضا کرده , تعداد تذکرات , تعداد طرح های ارائه شده و شاخص عدم حضور , حاکی از این است که ایرج ندیمی نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان , مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی سه نماینده فعال گیلان در مجلس نهم بوده اند.

totalUntitled

tel final1

Share