سردار طلایی در جمع مدیران شهرداری و جمعی از اعضای شورای شهر رشت

از اینکه از نزدیک شاهد توسعه رشت هستم خوشحالم/به دنبال دولتی کردن شهرداری ها هستند/اعضای شورا به دنبال ثبات مدیریت شهری باشند/یک فرد باید حداقل ۲۰ سال شهردار باشد/به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی و فاینانس باشید/سفری به ایتالیا داشته باشید/مرا به عنوان یک رشتی بپذیرید

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طلایی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه های بلند مدت متذکر شد:اگر ۲۰ سال آینده رشت در حوزه های مختلف تهیه و تدوین نشود به روزمرگی خواهید افتاد.اگر در یک شهر شهردار برای هر ۴ سال یکبار تغییر کند مطمئنا به شهر آسیب وارد می نماید.یک شهردار باید حداقل ۲۰ سال کار کند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران شب گذشته در جمع مدیران شهرداری و جمعی از اعضای شورای شهر رشت حضور یافت.

از اینکه از نزدیک شاهد توسعه رشت هستم خوشحالم

۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۵۰۵۹_IMG_3535به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,طلایی در این نشست ضمن تبریک به مناسبت ایام پیروزی انقلاب و ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران شهرداری و اعضای شورا ی شهر رشت اظهار کرد:از اینکه از نزدیک شاهد تلاش مجموعه مدیریت شهری برای توسعه شهر رشت هستم بسیار خرسندم.

ضرورت جوانگرایی مدیریت شهری

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای همدلی و همزبانی بین اعضای شورا و شهرداری بر ضرورت سپردن کارها به مدیران جوان تاکید کرد و گفت:تجربه ثابت کرده است که هرکجا به جوانان اعتماد کردیم جوانان سربلند بیرون آمده اند و مصداق بارز آن سالهای دفاع مقدس است.

طلایی افزود:به مردم خوب رشت بابت انتخاب یک شهردار جوان توسط شورا تبریک می گویم و امیدوارم عملکرد شورای چهارم رشت به گونه ای باشد تا مردم تلخی های دوره ی سوم شورا را فراموش کنند.

حداقل برنامه ۵ یا ۷ ساله تهیه کنید

۲۰۱۶۰۲۱۰۲۲۳۵۴۶_IMG_3635عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید راهبردها و چشم انداز شهر رشت مشخص شود اظهار کرد:اعضای شورا حداقل یک برنامه ۵ تا ۷ ساله تهیه کنند تا برای دوره بعدی شورا نیز هدف گذاری داشته باشند.

طلایی با بیان اینکه « این پول نیست که عمران و آبادانی به دنبال دارد» تصریح کرد:باید توجه کنید که کار به دنبال خود پول و منابع اقتصادی به همراه می آورد.مدیران شجاع و خلاق و جسور کسانی هستند که درست تصمیم می گیرند و به دنبال کسب ثروت می روند.

وی با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری با گذشته تفاوت های چشم گیری پیدا کرده است یادآور شد:شرایط سیاسی,اجتماعی ,فرهنگی و اقتصادی ما را به سمت و سویی برده است که مدیریت یکپارچه شهری باید به عنوان یک اصل و با محوریت شهرداری ها تحقق یابد.مدیریت یکپارچه ای که به دنبال هم افزایی,افزایش بهره وری و نیازسنجی هوشمندانه است و همه چیز را با هم ببیند و یکپارچه حرکت کند.

آسیب های اجتماعی در تهران زجر آور است

نائب رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش آسیب های اجتماعی در تهران اشاره کرد و گفت:در تهران بسیاری از دستگاه های اجرایی به موازات شهرداری حرکت نمی کنند و امروز آسیب های اجتماعی در تهران زجر آور است.اگر کمیته امداد,نیروی انتظامی,وزارت رفاه و دستکاه قضایی در سالهای گذشته کنار یکدیگر می بودند آیا شاهد چنین اتفاقاتی در تهران می بودیم؟! امروز فضای سبز دروازه غار تهران(هرندی) که بیش از سرانه کشوری است به بلای جان مردم آن منطقه تبدیل شده است.

طلایی بابیان اینکه امروز مردم همه چیز را از چشم شهرداری ها می بینند اظهار کرد:امروز شهرداری باید بار سایر دستگاه ها را بدوش بکشد.

به دنبال دولتی کردن شهرداری ها هستند/اعضای شورا به دنبال ثبات مدیریت شهری باشند

۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۵۰۱۳_IMG_3532وی افزود:برای تشکیل یک معاونت اجتماعی در شهرداری رشت سنگ اندازی بسیاری انجام می شود و باید هفت خوان رستم طی شود.

طلایی با بیان اینکه دولت در برنامه ششم توسعه درآمد شهرداری ها را از محل ارزش افزوده حذف کرده است , گفت:متاسفانه به دنبال دولتی کردن شهرداری ها هستند.وقتی سایه سیاست بر سر فرهنگ و مسائل اجتماعی بیفتد نتیجه اش همین می شود.

نائب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری یک نهاد عمومی است گفت: مجلس نیز به دنبال محدود کردن اختیارات شورا است.شورایی که نتواند شهردار انتخاب کند یعنی هیچ! بلافاصله بعد از اینکه اعضای شورا از شهردار سوال می کنند یا تذکر می دهند پس لرزه های آن در سطح ملی خودش را نشان می دهد و نمایندگان مجلس مصاحبه می کنند که فلان شورا شهر را به هم ریخته و از شهردار سوال کرده است. اما برای جلوگیری از این کار باید شورا در دورن خود به انسجام کافی برسد.اعضای شورا سه اصل حمایت , هدایت و نظارت را در خود تقویت کنند و به دنبال ثبات مدیریت شهری باشند.

یک فرد باید حداقل ۲۰ سال شهردار باشد

طلایی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه های بلند مدت متذکر شد:اگر ۲۰ سال آینده رشت در حوزه های مختلف تهیه و تدوین نشود به روزمرگی خواهید افتاد.اگر در یک شهر شهردار برای هر ۴ سال یکبار تغییر کند مطمئنا به شهر آسیب وارد می نماید.یک شهردار باید حداقل ۲۰ سال کار کند.پس لرزه های تغییر پیاپی شهردار و بی ثباتی مدیریت شهری به زندگی مردم آسیب جدی وارد می کند.

لزوم توسعه انسان محور

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در دنیا از حدود ۳ دهه پیش رویکرد توسعه اجتماعی مدنظر بوده است,یادآور شد:باید به دنبال توسعه اجتماعی انسان محوری باشیم که شهروندان را به سرمایه های اصلی شهر تبدیل کند.توسعه اجتماعی باید در اولویت کاری شهرداری و شورا قرار گیرد زیرا در توسعه انسان محور به هویت ملی شهروندان توجه می شود.

وی افزود:یک جوان گیلانی باید پوشش خاص خود را داشته باشد و با افتخار گیلگی صحبت کند نه اینکه هویت و گذشته خود را فراموش کند و به جایی برسد که بگوید بچه ناف تهران هستم.

ایجاد شورایاری در سراسر کشور

طلایی بر لزوم توجه به فرهنگ عمومی شهری تاکید کرد و گفت: مصوبه ایجاد شورایاری ها به توصیب هیات دولت رسیده است و تمام شورا ها می توانند در سراسر کشور شورایاری تشکیل دهند.

نائب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در ایران در برابر هر تغییری مقاومت وجود دارد تصریح کرد:مردم به راحتی تغییر را نمی پذیرند.

به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی و فاینانس باشید

۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۴۹۲۴_IMG_3527این مسئول به توافق هسته ای و اجرای برجام اشاره کرد و خطاب به مجموعه مدیریت شهری رشت گفت:نباید از سرمایه گذاری خارجی و جذب فاینانس غافل شوید.به شهرداری توصیه می کنم حتما در بودجه ۹۵ جذب فاینانس را ببیند و اگر هم در سال آتی به آن دست پیدا نکردید اشکالی ندارد اما می بایست به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس باشید.

طلایی در ادامه افزود: اگرچه به دنبال احداث قطار شهری هستید اما ترافیک رشت در شرایط فعلی آزاردهنده است  و باید در حوزه ترافیکی تمهیداتی نظیر راه اندازی خطوط بی آرتی و سایر مباحث اندیشیده شود.

سفری به ایتالیا داشته باشید

عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از اظهارات خود به احداث پیاده راه رشت اشاره کرد و خطاب به اعضای شورا و شهرداری گفت:به شما توصیه می کنم برای کسب تجربه به کشورهای خارجی سفر کنید.اینکه می گویند سفرهای خارجی اصراف است نشان از تنگ نظری دارد.پیشنهاد می کنم با توجه به احداث پیاده راه سفری به ایتالیا داشته باشید و همچنین در نامگذاری قسمت های مختلف پیاده راه یه هویت تاریخی و انقلابی رشت توجه داشته باشید.

۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۵۹۳۹_IMG_3573از سرمایه های خود در تهران غافل نشوید

طلایی به برگزاری هفته فرهنگی گیلان در تهران اشاره کرد و خواستار برگزاری مجدد هفته فرهنگی گیلان در تهران شد و گفت:نباید از داشته های خود در تهران غافل شوید.برگزاری این هفته برکات زیادی به دنبال خواهد داشت.از سرمایه های اجتماعی,اقتصادی, مالی خود در تهران غافل نباشید و حتی به دنبال تشکیل بنیاد توسعه رشت در تهران باشید.هم اکنون در دولت یازدهم یک گیلانی حضور دارد که به شهر خود عشق می ورزد و باید بتوانید از این فرصت تاریخی به خوبی استفاده کنید.

وی همچنین از اعلام آمادگی شورا و شهرداری تهران برای پذیرایی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر رشت برای تبادل و انتقال تجربیات در حوزه سرای محله خبر داد.

مرا به عنوان یک رشتی بپذیرید

طلایی در پایان گفت:اگرچه قادر نیستم گیلکی صحبت کنم اما قبول دارم که شهروند رشت شوم و امیدوارم شما هم مرا به عنوان شهروند رشتی بپذیرید.

۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۴۴۱۱_IMG_3515

tel final1

Share