اتفاق عجیبی که معاون خدمات شهری شهرداری رشت از آن پرده برداشت

بودجه داریم اما مردم نمی‌گذارند سرویس بهداشتی عمومی در رشت ساخته شود !

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بهارمست اظهار کرد: در دو سال اخیر در بودجه جهت احداث سرویس بهداشتی مبالغی در نظر گرفته می شود ولی به دلیل بحث جانمایی سرویس بهداشتی احداث نشده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هفتادمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت پیش از ظهر امروز در ساختمان این شورا برگزار شد.

photo_2015-12-15_19-50-43به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,دستور جلسه امروز این کمیسیون در خصوص ارائه گزارش متین عاشوری رییس دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت و علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری به کمیسیون بود.

عاشوری:تدوین بسته سرمایه گذاری هفت پارک سطح شهر رشت

عاشوری رییس دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به فراخوان پروژه پارک آبی رشت اظهار کرد: خرید پاکت های سرمایه گهذاری نیز از دیروز شروع شده است و یک سرمایه گذار نیز برای خرید پاکت مراجعه کرده است.

وی  تصریح کرد: برای پارک آبی سرمایه گذاران بیشتری مراجعه کرده اند و پروژه به صورت B.O.T می باشد. همچنین نامه فراخوان شهربازی نیز ظرف کمتر از ۲۴ ساعت دیگر آگهی می شود.

عاشوری هزینه تعمیر و نگهداری پارک های سطح شهر رشت را یک میلیارد و نهصد میلیون دانست و گفت: هفت پارک پرهزینه شهر رشت به عنوان پارک های هدف مورد توجه قرار گرفته اند و فضاهای بلااستفاده ای که در آنجا وجود دارد شناسایی شدند.

عاشوری رییس دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت از تدوین بسته های سرمایه گذاری بصورت B.O.T برای پارک های هدف خبرداد و افزود:درحال حاضر بسته  سرمایه گذاری پارک کشاورز مورد تأیید کمیسیون کارشناسی قرار گرفته و باید در هیأت عالی سرمایه گذاری مورد تأیید واقع  شود.

وی از مکان یابی احداث سرویس های بهداشتی در سطح شهر خبر داد و متذکر شد: طی نامه ای که سازمان بهزیستی به شهرداری در خصوص ایجاد سرویس های بهداشتی ویژه معلولان زده , این موضوع را نیز در نظرگرفته و شش سرویس بهداشتی ویژه معلولان، پنج سروریس بهداشتی در پارک های حاشیه رودخانه ها و ۱۳ سرویس بهداشتی در سایر مکانها تأسیس می گردد.

موسوی روزان:امیدوارم قرارداد ترکمانچای دیگری تکرار نشود

موسوی روزان عضو شورای شهر رشت نیز در ادامه این جلسه گفت: زمینی در بهترین نقطه شهر دراختیار سرمایه گذار پارک قدس قرار گرفت اما این فرد در پایان کار چند برابر مجموع مبالغی که طی این ۲۲ سال به شهرداری رشت پرداخت کرده بود از شهرداری دریافت کرد.

وی افزود:در این چندین سال امتیازاتی به این فرد اعطا شد و امیدواریم که اینگونه قراردادهای ترکمنچای دیگر تکرار نشود و پارک قدس تا فروردین ماه به بهره برداری برسد.

موسوی روزان خواستار تقسیم فضای سبز به صورت عادلانه در مناطق مختلف شد و افزود:باید  فضای سبز به اندازه نیاز مردم در محلات وجود داشته باشد. نباید مردم برای استفاده از یک پارک به نقاط مختلف شهر بروند.

بودجه داریم اما مردم نمی گذارند سرویس بهداشتی در رشت ساخته شود !

baharmastعلی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در ادامه این جلسه از آمادگی شهرداری در صورت بارش برف خبر داد و گفت: در صورت بارش احتمالی برف تقسیم بندی ماشین آلات کاملا مشخص است و جانمایی شده اند و شهرداری تمام تلاش خود را می کند که مردم از بارش برف لذت ببرند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت گفت: در سال اول شورای شهر شهرداری تمام تلاش خود را جهت تجهیز پارک های اصلی شهر انجام داد سپس از سال دوم سعی کردیم که به تجهیز کردن پارک های محلات بپردازیم  و انشاالله تا سال جدید چند پارک محلی مورد بهره برداری خواهد گرفت.

بهارمست عنوان کرد: در بحث زهکشی پارک ها اقداماتی در حال انجام است که برای  اولین بار در پارک ملت صورت خواهد گرفت و سعی می کنیم مشکلات سایر پارک ها را نیز در این زمینه مرتفع سازیم.

وی اظهار کرد: در دو سال اخیر در بودجه جهت احداث سرویس بهداشتی مبالغی در نظر گرفته می شود ولی به دلیل بحث جانمایی سرویس بهداشتی احداث نشده است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت در پایان گفت:هنگام احداث سرویس بهداشتی جدید عملا با مقاومت بسیار زیاد مردم روبرو می شویم و جلوی این کار را می گیرند برای مثال در گلباغ نماز سرویس بهداشتی احداث کردیم اما کار به نامه و پیامک های تهدید آمیز حتی به شخص استاندار هم رسید .بنابراین معضل بزرگ ما برای احداث سرویس بهداشتی بحث جانمایی و مقاومت مردم است وگرنه بودجه داریم.

پیشگرنائب رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت بودجه  را برنامه راه شهرداری دانست و یادآور شد: تعدادی از برنامه هایی که در بودجه آمده انجام نشده است و برای مثال تعویض سطل زباله های شهر بسیار کند در حال پیگری هستند.

وی در مورد زمان آبیاری گل ها نیز گفت: زمان آبیاری گل ها یا باید صبح زود یا شب انجام گیرد ولی متأسفانه برخی موارد دیده می شود که این کار در ظهر صورت می گیرد که باعث سوختن گل می شود.

tel final1

Share